مانیتور گیمینگ جدید ایسر معرفی شد

ظاهرا صفحه نمایش‌های منحنی تازه در حال اوج گرفتن هستند، البته این نوع خاص از نمایشگرها تنها ترفند جدید برای تولید مانیتورهای مخصوص بازی در سال ۲۰۱۶ محسوب نمی‌شود. امروز ایسر از ۳ مانیتور جدید خود با تکنولوژی ردیابی چشم Tobii رونمایی کرد که تنها یکی از آن‌ها مجهز به صفحه نمایش خمیده است.

برجسته‌ترین آن‌ها مانیتور Predator Z271T با نمایشگر ۲۷ اینچی منحنی با رزولوشن فول‌اچ‌دی و نرخ بروزرسانی (Refresh Rate) برابر با ۱۴۴ هرتز است، البته بسیاری از گیمرها مدل‌ ۲۴۰ هرتزی XB251HQT با نمایشگر ۲۴.۵ اینچی یا مدل XB271HUT با صفحه نمایش ۲۷ اینچی و رزولوشن ۱۴۴۰ × ۲۵۶۰ را ترجیح می‌دهند. فرقی نمی‌کند که با توجه به سلیقه خود کدام را انتخاب می‌کنید، تمامی آن‌ها از تکنولوژی انویدیا G-Sync پشتیبانی می‌کنند که با استفاده از کارت گرافیک‌های انویدیا شاهد چند تکه شدن تصویر نخواهید بود.

Z271T_03-800x420

اما تکنولوژی ردیابی چشم Tobii چیست؟ آیا فقط یک ترفند و حیله برای جذب مشتری است؟ جواب سوال دوم تا حدی مثبت است. تنها چند بازی محدود شامل بازی‌های Deus Ex: Mankind Divided، دو شماره از Assassin’s Creed و The Division از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند، البته شما به سختی قادر به کنترل صفحه اصلی ویندوز خود نیز خواهید بود. اگرچه تکنولوژی Tobii واقعا شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد ولی هنوز کسی کاربرد اصلی آن را پیدا نکرده است. به نظر ما وجود این فناوری ضروری نیست و باید صبر کنیم تا عملکرد و کارایی اصلی آن مشخص شود.

قیمت مدل Z271T و XB271HUT به ترتیب برابر با ۷۹۹ یورو و ۸۹۹ یورو خواهد بود و در ماه مهر و آبان عرضه می‌شوند، البته هنوز صحبتی از قیمت یا موجود بودن آن‌ها در بازار آمریکا نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH