گوگل نحوه شماره گذاری آپدیت‌های جدید اندروید نوقا را تغییر می‌دهد!

از زمان ارایه اندروید تاکنون، گوگل همواره از یک شیوه مشخص و ثابت برای نام گذاری آپدیت‌های جدیدی که برای سیستم عاملش ارایه می‌شد، پیروی نکرده است. تنها عوض شدن رقم اول بود که همیشه معلوم می‌کرد که اندروید به نسخه‌ای جدیدتر به‌روزرسانی شده ولی اعدادی که در ادامه قرار می‌گرفتند، شاید به نوعی بدون دلیل منطقی و خاصی انتخاب می‌شدند و می‌توان گفت که ممکن است که این امر در میان سازندگان این سیستم عامل، سلیقه‌ای بوده باشد.

حال آن طور که شایعه شده، مثل این که قرار است گوگل برای آپدیت‌هایی که برای اندروید نوقا عرضه خواهد کرد، از یک قاعده خاص استفاده کند تا به این ترتیب، کاربر از سردرگمی خارج شود.

همان‌طور که افشاگر معروف دنیای فناوری، Evan Blass در اکانت توییتر خود اعلام کرده، احتمالا اولین نسخه آپدیتی که قرار است برای اندروید نوقا عرضه شود، با شماره ۷.۱ به همراه یک پسوند دیگر که هنوز مشخص نشده، خواهد بود. حتی با در نظر گرفتن این موضوع که Blass به درستی پیش بینی کرده باشد، باز هم می‌بینیم که گوگل، تغییر چندانی را اعمال نکرده است و فعلا اثری از قاعده جدید گوگل در نام گذاری به چشم نمی‌خورد. اگر خبری که منتشر شده صحت داشته باشد، پیش بینی می‌شود که آپدیت‌هایی که در آینده منتشر خواهند شد، احتمالا با شماره‌های ۷.۱.۱ و ۷.۱.۲ هستند.

به هر حال، آپدیت اولی که اندروید آن را با شماره احتمالی ۷.۱ منتشر خواهد کرد، شامل برطرف سازی برخی باگ‌ها و مشکلات در رابط کاربری خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که پس از آن، آپدیت‌های جدید مربوط به بسته‌های امنیتی و ارتباطی باشند. به نظر می‌رسد این کار، به گوگل و همچنین کاربران اندرویدی اجازه می‌دهد، در زمان ارایه هر آپدیت، دچار سردرگمی کمتری شوند و بتوانند ویژگی‌های مجزا برای هر آپدیت را راحت‌تر تشخیص دهند.

شاید این روش گوگل، راهی برای مشخص شدن انواع مختلف آپدیت اعم از ساختاری یا امنیتی باشد، اما به هر حال، باز هم احتمال می‌رود که در انجام این پروژه، مشکلاتی سر راه گوگل قرار بگیرد.

Android-Nougat-1-750x400

1 در مورد “گوگل نحوه شماره گذاری آپدیت‌های جدید اندروید نوقا را تغییر می‌دهد!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH