مشخصات دوربین گوشی گوگل Pixel XL لو رفت

تا به‌حال اخبار زیادی از گوشی‌های جدید گوگل به بیرون درز کرده است. این دو گوشی توسط اچ‌تی‌سی ساخته می‌شوند. اما نکته مهم این است که گوگل دیگر از برند نکسوس استفاده نمی‌کند و برند گوشی‌های خود را به Pixel تغییر می‌دهد. بنابراین، گوشی نکسوس Sailfish به Pixel و و مدل دیگر به Pixel XL تغییر نام می‌دهند. این دو مدل به همراه سایر محصولات در ۱۴ مهر رونمایی می‌شوند. حال اخبار منتشره، اطلاعات بیشتری از دوربین Pixel XL به ما می‌دهد.

بر اساس اخبار منتشر شده، گوگل Pixel XL به سنسور سونی IMX378 مجهز است. این سنسور ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود. اطلاعات زیادی از IMX378 در دسترس نیست، اما احتمالا نسبت به IMX278 که در نکسوس ۵X و نکسوس ۶P استفاده شده، بهبود زیادی دارد. دوربین سلفی احتمالا از سنسور سونی IMX179 بهره می‌برد. این دوربین ۸ مگاپیکسلی خواهد بود.

سال گذشته گوگل تصمیم گرفت که سنسورهای متفاوتی را در نکسوس استفاده کند، سنسورهایی که پیکسل‌های بزرگتر و مگاپیکسل کمتر داشتند. این تجربه بسیار خوشایند بود. دوربین‌های نکسوس ۵X و نکسوس ۶P عالی ‌و نسبت به پرچمداران ۲۰۱۶ یک سر و گردن بالاتر بودند. این کار به روندی در دنیای موبایل تبدیل شد. گلکسی S7 و نوت ۷ دارای دوربین‌هایی با مگاپیکسل کمتر و پیکسل بزرگتر هستند. دلیل استفاده از پیکسل‌های بزرگتر این است که نور بیشتری به لنز وارد می‌شود و این تصویربرداری در نور کم را بهبود می‌بخشد.

چه این دو گوشی با برند Pixel عرضه شوند و چه نشوند، نشان از تلاش زیاد گوگل برای محصولات سخت‌افزاری خود دارند. ساندار پیچای،‌ مدیر عامل گوگل می‌گوید:

شما ویژگی‌های زیاد و همچنین نوآوری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیاری را در گوشی‌های گوگل خواهید دید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH