چرا استفاده از ایرپادهای جدید اپل ایده جالبی نیست؟!

احتمالا تا بحال از معرفی آی‌فون ۷ باخبر شده‌اید. حتما هم می‌دانید که آیفون جدید جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را ندارد. این کار رنج بسیاری بر کاربران تحمیل می‌کند، اما استفاده از هدفون بلوتوث کار شما را راه می‌اندازد. همزمان با معرفی آیفون جدید، اپل هدفون بلوتوث خود را با نام AirPod عرضه کرد. اما AirPod را نخرید؛ چراکه حتما پشیمان می‌شوید!

در چند سال گذشته، هدفون‌های بلوتوث با نام هدفون‌های وایرلس یا بیسیم عرضه شده‌اند. اما تنها یک سیم حذف شده است: سیمی که از هدفون به اسمارت‌فون می‌رود. این سیم، سیم خوبی بود! اما سیم دیگری اجازه ماندن دارد. سیمی که دو گنبد یا دو اسپیکر را به هم متصل می‌کند،‌ هنور هم وجود دارد. حتی برخی از گوشی‌های بیسیم دارای سیم کوچکی هستند که دو قسمت را به هم متصل می‌کند و می‌توانید آن را بر دور گردن خود بیندازید.

AirPod‌های اپل بخشی از روندی است که تازه در حال شکل‌گیری است. قبل از AirPod، سامسونگ و موتورولا، هدفون‌های بیسیم عرضه کرده‌اند. AirPod اپل آخرین محصول عرضه شده و البته معروف‌ترین آن‌هاست.

دو تکه AirPod، هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. بنظر می‌رسد که این قدمی رو به جلو باشد، اما در واقع گامی به عقب است. سیمی که دو تکه هدفون را به یکدیگر متصل می‌کند، چیز آزاردهنده‌ای نیست که حذف شود. این سیم باعث می‌شود که شما دو تکه هدفون یا گوشی را جدا از هم قرار ندهید. هدفون‌های دارای سیم را به راحتی می‌توان از جیب بیرون آورد.

سیمی که دو تکه هدفون را به هم متصل می‌کند، باعث می‌شود که بتوانید هدفون را به راحتی زمانی که با آن کاری ندارید، دور گردن خود بیندازید. با هدفون‌های بدون سیم، نه تنها باید به فکر زمانی باشید که آنها را استفاده می‌کنید،‌ بلکه باید به فکر زمانی هم باشید که از آنها استفاده نمی‌کنید. چه اتفاقی می‌افتد اگر بخواهید آن را از گوشتان بیرون آورده و با کسی صحبت کنید؟ آن را در دستان خود نگه می‌دارید؟ یا در جعبه‌اش قرار می‌دهید؟ این یعنی اینکه همیشه باید جعبه آن را به همراه داشته باشید.

apple-airpods-tech2-720

حذف این سیم مفید، هیچ مزیتی ندارد. درست است که هدفون کوچک‌تر می‌شود، اما با چه هدفی اینکار انجام می‌شود؟ گم‌شدن؟ قورت داده شدن توسط بچه یا سگ؟ راحت زیر یخچال یا درون سیستم فاضلاب رفتن؟! کوچکی باعث می‌شود که کمتر دیده شوند، اما باز هم به چه قیمتی؟ افراد با شما صحبت کنند در حالیکه نمی‌دانند که هدفون روی گوشتان قرار دارد؟! آشکار‌ بودن هدفون یک عیب نیست، بلکه یک مزیت است.

تنها مزیت کوچکی که AirPod دارد، داشتن یک جعبه یا کیس است که حمل ونقل آن را آسان‌تر می‌کند. این ممکن است کمی راحت‌تر از حمل یک کابل و شارژر باشد.

با این همه عیب، هنوز هم قانع نشده‌اید؟ این عیب‌ها مرتبط با شکل و طراحی بود. AirPod با قیمت ۱۶۰ دلار عرضه می‌شود و برخی از ویژگی‌های آن فقط با محصولات اپل کار می‌کند.

اپل و هر شرکت دیگری که هدفون‌ها و گوشی‌های بی‌سیم می‌سازد، این نوع هدفون‌ها را تکامل تدریجی تکنولوژی عنوان می‌کنند. حتی تیم کوک معتقد است که این کار جادویی است!

در حقیقت این نوع هدفون‌ها، خطای حزن‌انگیزی در طراحی مرتکب شده‌اند: آنها سراب سهولت و سادگی را به ما نشان می‌دهند، ولی در حقیقت، زندگی را سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌کنند. چیزی که بنظر می‌رسد پیشرفت باشد، تنها زرق و برقی جلف بیش نیست.

6 در مورد “چرا استفاده از ایرپادهای جدید اپل ایده جالبی نیست؟!”

  1. چه دیدگاه کوته بینانه ای داری دوست من، شما تا حالا ندیدی کسی حلقه طلا که شاید قیمتش به چند میلیون برسه رو گم کنه؟ مثال شما مثل اینه که بگی از چاقو استفاده نکنید چون میشه باهاش آدم کشت، قرن ۲۱ هستیم برادر، احتمالا اون زمان که موبایل ها داشت روز به روز کوچکتر میشد شما از مخالفان سرسخت بودی و میگفتی باید بزرگ بمونه چون گم میشه.

  2. دوست عزیز اون فلش ۵۰ هزاری یا حتی همون مداد صدتومنی وقتی واسه اولین بار به بازار معرفی شدن خصوصا مداد!! به اندازه یه خودروی سواری قیمت داشتن !!!!،، چهار روز دیکه یه کم بیشتر قیمت این هدفون میرسه به همون ۵۰ هزارتومن یا معادلش ولی چیزی که میمونه اینه .با حذف شدن این سیمها و چیزایه دیگه که انگاری وحی منزله !!شاهد تغییرات چشمگیر در سایر بخشها و دستگاهها و پیشرفت تکنولوژی به طرف کوچک شدن و دردسترس بودن و جمعوجور شدن و خلاصی از دست هزار جور سیم ارتباطی دستوپاگیر در دستگاههای دیگه میشیم ..

  3. وقت کردید به نگاهی به سایت خودتون بندازید، شده پر از مطالب زد کمپانی اپل، ینی واقعا میخواید نشون بدید متعصب هستید؟

  4. شما یه مقاله گذاشتید در رابطه با انفجار نوت ۷ ولی فقط تو مقاله میخاستین توجیه کنید این مشکلا ولی اصلا جای توجیه نداره ولی در مورد اپل از چیزای خیلی بی مورد مشکل میگیرید شما تو جیبتون مداد و خودکار نمیزارید؟؟ فلش همراهتون هیچوقت ندارید؟؟؟ مداد و خودکار و فلش بچه یا سگ میخوره؟؟ یا میفتن داخل فاضلاب؟؟ یا میخاین بگین اونا هم طراحیشون مشکل داره باید بزرگ باشن؟؟

    1. ایمان روستا

      مشکلات طراحی قسمت اول مقاله بود. آیا مداد و خودکار هم ۱۶۰ دلار قیمت دارند؟ کدوم فلش ۱۶۰ دلار قیمت دارد؟ آیا فلش هیچ وقت گم نمیشه؟ فلش بنده چندین بار گمشده و بارها هم شنیدم که افراد مختلف گفتند فلششون گم شده. فلش ۵۰ هزار تومانی کجا، ایرپاد ۵۰۰ هزار تومانی کجا!!! خودکار ۱۰۰۰ تومانی کجا، ایرپاد ۵۰۰ هزار تومانی کجا!!! شما بهترین خودنویس هم بگیرید، بازهم ۵۰۰ هزار تومان نمیشه! شما استدلال غلط از اصل می‌کنید. ما هدفونها رو با هدفون‌ها مقایسه کردیم نه چیز دیگه‌ای. فلش اگه بزرگ بود که کسی نمی‌خرید، می‌رفت هارد اکسترنال می‌گرفت که حجم بیشتری هم داشته باشد.

  5. نمیتونید بى حواسى خودتونا بندازید سر طراحى.به نظرم هیچ مشکلى که نداره هیچ یه خوبى بزرگ داره و اون هم اینه که امکان قطع شدن سیم به صفر میرسه و نمیخاد دائم حواستون به سیمش باشه که قطع نشه حتى اون سیمى که میگید دو تا رو به هم وصل میکنه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH