سامسونگ با انویدیا و AMD درباره گرافیک موبایلی در حال مذاکره است

به تازگی SoftBank اعلام کرده که کمپانی ARM را خریده است، این یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین خرید‌ها در دنیای فناوری است، دلیل آن هم این است که بسیاری از نام‌های بزرگ دنیای موبایل برای چیپست دستگاه‌های خود به ARM وابسته هستند. یکی از این تولید کنندگان شرکت سامسونگ است که در طول سال گوشی‌های بسیاری را تولید می‌کند.

اما شاید این وابستگی در آینده تغییر کند، بر اساس آن چه SamMobile گزارش کرده، سامسونگ در حال مذاکره با دو شرکت بزرگ سازنده پردازنده‌های گرافیکی، یعنی اینتل و انویدیا است تا بتواند تحت لیسانس این دو شرکت و با استفاده از فناوری‌های آن‌ها، چیپ‌های گرافیکی دستگاه‌های خود را تولید کند. بنابراین ممکن است کره‌ای‌ها استفاده از چیپ‌های Mali شرکت ARM را کنار بگذارند، یا حداقل در کنار استفاده از آن از پردازشگرهای گرافیکی ساخت خود هم استفاده کنند.

در دنیای پردازنده‌های گرافیکی موبایل، بی‌شک انویدیا بر AMD برتری دارد، به ویژه در چند سال گذشته که با تولید چیپست‌های Tegra توانایی خود را به همه ثابت کرده‌ است. پردازنده‌های تگرای شرکت انویدیا در محصولاتی مانند ال‌جی ۴X HD، تبلت نکسوس ۷ و ۹ و تعدادی دستگاه دیگر استفاده شدند، اما مدتی است انویدیا برای نمایش قدرت چیپست خود به تولید محصولات سری SHIELD که مخصوص گیمینگ موبایل هستند روی آورده.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH