ضدآب بودن آی‌فون ۷ و اپل واچ سری دوم چه معنایی دارد؟

همانطور که استحضار دارید اپل در کنفرانس هفدهم شهریور خود از دو محصول جدید با نام‌های آی‌فون ۷ و اپل واچ سری دوم رونمایی کرد. در طی معرفی و بیان ویژگی‌های این دو محصول، به خاصیت ضدآب بودن آن‌ها اشاره شد. اما این ویژگی به چه معناست و این دو دیوایس، تا چه اندازه از این قابلیت بهره می‌برند؟

آی‌فون با برخورداری از تغییراتی که در طراحی داخلی آن صورت گرفته، ضد آب شده است و می‌تواند از پاشیده شدن آب بر روی آن و فرو رفتن ناگهانی در آب، جان سالم به در ببرد. اپل واچ سری دوم کمی از آی‌فون ۷ فراتر رفته و مقاومت بیشتری در مقابل آب از خود نشان می‌دهد. به همین دلیل، شناگران می‌توانند آن را به راحتی همراه خود به استخرها برده و بدون هیچگونه نگرانی، داخل آب از اپل واچ سری دوم استفاده کنند.

مسئولان اپل در مورد آی‌فون ۷ و ضدآب بودن آن این‌گونه سخن می‌گویند:

آی‌فون ۷ و ۷ پلاس در مقابل پاشیده شدن آب و گرد و غبار از مصونیت کامل برخوردار بوده و بر اساس تست‌هایی که در آزمایشگاه‌ها و در شرایط خاصی گرفته شده است، موفق به دریافت گواهینامه IP67 و استاندارد ۶۰۵۲۹ از IEC شده است. اما این‌گونه مقاومت و مصونیت همیشه به یک اندازه نیست و در طول زمان و به مرور، کاهش خواهد یافت. هیچ وقت نسبت به شارژ کردن یک آی‌فون مرطوب اقدام نکنید. چرا که همانطور که در درفترچه راهنمای این محصول خواهید خواند، ایراد و صدمات ناشی از محلول‌ها، شامل گارانتی نمی‌شود.

در مورد اپل واچ سری دوم نیز این‌گونه گفته شده است:

اپل واچ سری دوم دارای مقاومت خوبی در برابر آب بوده و تا عمق ۵۰ متری دارای گواهی ISO و استاندارد ۲۲۸۱۰:۲۰۱۰ است. این بدین معناست که شناگران می‌توانند به راحتی از آن در استخرها و اقیانوس‌ها استفاده کنند. اما افرادی که از دایوها به داخل استخر شیرجه می‌زنند یا ورزش‌هایی مانند اسکی روی آب را تحربه می‌کنند، نباید اپل واچ خود را به همراه داشته باشند. چرا که فشار آب ناشی از این ورزش‌ها باعث وارد شدن آسیب به اپل واچ می‌شود.

apple-watch-water-resistance

گواهی IP67 که برای آی‌فون ۷ صادر شده است، به این معناست که شما می‌توانید حدودا ۳۰ دقیقه از این محصول در عمق یک متری استفاده نمایید.

آقای Jerry Hildenbrand از نویسندگان و محققان Android Central می‌گوید:

داشتن گواهی IP با اعداد مختلف برای انواع دیوایس‌ها، بدین معنا نیست که شما هر کاری که بخواهید، می‌توانید با این محصولات انجام دهید. تلفن هوشمند شما با وجود داشتن قابلیت ضدآب، ممکن است زمانی که آن را با خود به درون استخر می‌برید، آسیب‌های جبران ناپذیری ببیند.

در نهایت و به عنوان کلام آخر می‌توان گفت که آی‌فون ۷ درست به مانند اپل واچ نسل قبل، در مقابل پاشیده شدن آب‌های جزئی و تصادفی می تواند از خود مقاومت نشان دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH