۵ دلیل برای این که بدانید “تقویم فارسی” بهترین تقویم اندرویدی است

بسیاری از افراد، به دلیل مشغله‌های کاری و فشارهای زندگی، ممکن است برخی برنامه‌های روزانه خود را به فراموشی بسپارند. اینجاست که وجود یک تقویم همیشه همراه که کارها و قرارهای ملاقات را به ما یادآوری کند، ضروری به نظر می‌رسد. با پیشرفت تکنولوژی و همه گیر شدن تلفن‌های همراه، بسیاری از افراد تقویم‌های کاغذی را کنار گذاشته و از برنامه‌های تقویم که بر روی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شوند استفاده می‌کنند. برنامه‌های فارسی زیادی تحت پلتفرم‌های گوناگون در این زمینه ارایه شده‌اند ولی امروز قصد داریم یک برنامه بسیار کامل و در عین حال ساده و کاربردی را به شما معرفی نماییم و ۵ دلیل برای اثبات برتری این اپلیکیشن نسبت به سایر رقبای موجود در بازار را برای شما بیان نماییم. با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا نگاهی جزیی‌تر به اپلیکیشن تقویم فارسی داشته باشیم.

  • بهره گیری از قطب‌نما و قبله‌نما

تقویم فارسی، به شما این امکان را می‌دهد تا همیشه و همه جا بتوانید موقعیت مکانی خود را مشاهده نمایید. علاوه بر این، با وجود قبله‌نما، همواره قادر خواهید بود از جهت صحیح قبله آگاه باشید. این کار با وارد کردن طول و عرض جغرافیایی امکان پذیر خواهد بود. برنامه در ابتدا با شناسایی مکانی که در آن قرار گرفته‌اید (به وسیله GPS دستگاه) موقعیت شما را به دست آورده و پس از آن، جهت قبله را به شما نمایش می‌دهد.

screenshot_2016-09-14-12-21-29

  • دسترسی به اوقات شرعی

برنامه با سنجیدن موقعیت مکانی شما، اطلاعات مختلفی را در اختیارتان قرار خواهد داد. یکی از این امکانات، اعلام اوقات شرعی منطقه است که به شما امکان می‌دهد تا بتوانید تمام فرائض را در زمان مشخص و بدون تاخیر انجام دهید. علاوه بر این، برنامه قابلیتی دارد که این امکان را فراهم می‌آورد تا برای هر یک از اوقات شرعی صبح، ظهر و عصر و یا مغرب و عشا، یک هشدار (به شکل اذان) تنظیم نمایید. همچنین می‌توانید برای این هشدارها، بازه‌ای زمانی‌ را مشخص نمایید تا به عنوان مثال، پس از گذشت ۲۰ دقیقه از زمان اذان اصلی، اذان برنامه پخش شود و شما را در جریان بگذارد.

screenshot_2016-09-14-12-31-13

  • قابلیت برنامه ریزی در تاریخ‌های مختلف

صفحه اصلی برنامه، بسیار ساده طراحی شده است و شما در قسمت بالایی آن، می‌توانید تقویم ماهی که در آن قرار گرفته‌اید را مشاهده نمایید. با انتخاب هر کدام از روزهای ماه و نگه داشتن انگشت بر روی آن، برنامه شما را به فضایی که شباهت بسیار فراوانی به فضای کاربری تقویم گوگل دارد، منتقل می‌کند. با وارد شدن به این قسمت، می‌توانید جزییات اتفاقی که قرار است در آن روز بیفتد (مانند تولد یا سالگرد ازدواج و ….) را ذخیره کرده و توضیحاتی به رویداد مورد نظرتان اضافه نمایید. علاوه بر این‌ها، می‌توانید از یک زنگ هشدار هم بهره بگیرید تا برنامه به صورت خودکار، آن رویداد مهم را به شما یادآوری نماید.

screenshot_2016-09-14-12-37-47

  • ویجت متنی ساده و زیبا

برنامه به صورت کلی، از فضای کاربری ساده‌ای برخوردار است. این سادگی به وضوح در ویجت اختصاصی تقویم فارسی نیز دیده می‌شود. با استفاده از این ویجت ساده، خواهید توانست به تاریخ، ساعت و همچنین رویدادهای مختلف دسترسی داشته باشید. همچنین اطلاعات روزانه، به صورت یک نوتیفیکیشن در منو بالایی رابط کاربری دستگاه شما به نمایش در خواهد آمد.

screenshot_2016-09-14-12-41-21

  • تبدیل تاریخ‌ها از شمسی به میلادی و قمری

یکی از قابلیت‌های جالب تقویم فارسی، امکان تبدیل تاریخ‌های شمسی به معادل میلادی و قمری آن‌هاست. بسیاری از افراد، شاید نیاز داشته باشند که تاریخ تولد خود را به میلادی یا قمری نیز بدانند. با کمک این ابزار شما خواهید توانست به راحتی، تاریخ مورد نظر خود را از شمسی به میلادی یا قمری تبدیل نمایید.

screenshot_2016-09-14-12-52-04

دلایلی که در بالا بیان کردیم، تنها بخشی از قابلیت‌های این برنامه جذاب بود که آن را از سایر برنامه‌های ارایه شده در این زمینه متمایز می‌ساخت. می‌توانید تقویم فارسی را از کافه بازار دانلود کنید.

bazar-logo-1

2 در مورد “۵ دلیل برای این که بدانید “تقویم فارسی” بهترین تقویم اندرویدی است”

  1. یکی از مشکلات این تقویم و بادصبا و تقویم های اینطوری اینه که تمامی وقایع های اسلام رو دارن اما وقایع های ایران باستان مانند روز جهانی کوروش بزرگ و… رو ندارند.
    اما این تقویم بهتره فقط روز جهانی کوروش بزرگ رو دیدم نداره.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH