گوشی منفجر شده در دست کودک ۶ ساله گلکسی نوت ۷ نبوده؛ این بار گلکسی Core منفجر شد!

چند روز پیش و در ادامه سریال خبرهای انفجار گلکسی نوت ۷ از انفجار این گوشی در دست کودکی ۶ ساله و سوختگی ناشی از این انفجار برای‌تان گفتیم که در بروکلین نیویورک اتفاق افتاد. اما جزییات جدید از این حکایت می‌کنند که گلکسی نوت ۷ این بار بی‌گناه بوده است.

samsung-galaxy-core-lte
سامسونگ گلکسی Core

بر اساس اطلاعات جدیدی که توسط NBC نیویورک منتشر شده است، سوختگی این کودک شش ساله به دلیل انفجار گلکسی نوت ۷ نبوده است. اما باز هم پای گوشی‌های سامسونگ در میان است،‌ در واقع این کودک در حال استفاده از گلکسی Core بوده که این اتفاق تلخ برایش پیش می‌آید. سامسونگ گلکسی Core را دو سال پیش معرفی کرد و از آن زمان تا به حال، این اولین باری بود که چنین مشکلی برای این مدل پیش آمده است. بنابراین نمی‌توان گفت که تمامی دستگاه‌های گلکسی Core مانند نوت ۷ دچار مشکل در بخش باتری دستگاه هستند. گلکسی Core هم مانند گوشی‌های قدیمی‌تر سامسونگ از باتری قابل تعویض بهره می‌برد و کاربر می‌تواند باتری اصل را با یک باتری دیگر جایگزین کند. اما اگر مشخص شود باتری منفجر شده در این دستگاه نسخه اصلی بوده که توسط خود سامسونگ تولید شده، می‌توان نتیجه گرفت که باتری‌های سامسونگ، پیش از گلکسی نوت ۷ هم از لحاظ کیفیت مشکل دارند؟

در چند روز گذشته و پس از انتشار اخبار انفجار گوشی در دست کودک شش ساله، یکی از کارکنان سامسونگ در مصاحبه با Phonearena گفته است:

ما به خانواده لوییس قول می‌دهیم که مطمئن باشند هر کاری که بتوانیم برای آن‌ها و پسرشان می‌کنیم. امنیت مشتریان همچنان برترین اولویت ماست و در حال بررسی این موضوع هستیم.

با توجه به این که گوشی منفجر شده در دست کودک شش ساله گلکسی Core بوده، نه گلکسی نوت ۷؛ باز هم نمی‌توان سلسله انفجارهای گلکسی نوت ۷ سامسونگ و خطر آفرین بودن آن را از یاد برد، به ویژه این که در روز ۸ سپتامبر انفجار این گوشی در یک خودروی جیپ منجر به سوختن خودرو و منزل مسکونی صاحب این گوشی شده بود.

۸۰۰x480_image57777102

با توجه به این که کمپانی سامسونگ مسئولیت این انفجارها را پذیرفته و در حال جمع آوری تمامی مدل‌های نوت ۷ است و همچنین با توجه به فراخوان سامسونگ در ایران برای جمع‌اوری این گوشی در کشورمان،‌ بهتر است اگر از گلکسی نوت ۷ استفاده می‌کنید، برای امنیت بیشتر، گوشی خود را به دست سامسونگ بسپارید،‌ به ویژه اگر گوشی شما ساخت کره یا ویتنام است، چون این مدل‌ها از باتری ساخت سامسونگ استفاده می‌کنند اما مدلی از گلکسی نوت ۷ که توسط سامسونگ در چین ساخته شده، باتری‌هایی دیگر در آن‌ها به کار رفته و احتمال انفجار آن‌ها بسیار کم است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH