احتمال پشتیبانی پرچمدار بعدی اچ‌تی‌سی از قابلیت جذاب Sense Touch

احتمال دارد اچ‌‌تی‌سی پرچمدار بعدی خود را با قابلیت امکان لمس در اطراف قاب دستگاه معرفی کند، ویژگی که به کاربران اجازه می‌دهد تا نحوه اجرای برنامه‌ها را به روشی جدید تجربه کنند. در حال حاضر از پرچمدار بعدی این شرکت با نام Ocean یاد می‌شود، براساس اطلاعات و تصاویر فاش شده از این دستگاه باید منتظر ویژگی‌های جدیدی در آن باشیم. درحالی‌که تصاویر منتشر شده این قابلیت‌های جدید را به ما نشان می‌دهد، طراحی پرچمدار بعدی اچ‌تی‌سی نیز تقریبا مشخص است. افشاگر معروف Evan Blass در حساب توییتری خود ویدیویی منتشر کرده که نحوه کارکرد آن را بهتر از تصاویر نمایان می‌سازد.

متاسفانه اطلاعی از مشخصات فنی Ocean در دسترس ما قرار ندارد، ولی با مشاهده تصاویر می‌توان به وجود دوربین دوگانه در پشت دستگاه پی برد. اگرچه دوربین دوگانه در اچ‌تی‌سی ۱۰ وجود نداشت ولی طراحی مدل جدید شباهت تقریبا زیادی با آن دارد. با وجود این تصاویر باید اعلام کرد که احتمال مفهومی بودن طرح موردنظر وجود دارد یا دراصل اچ‌تی‌سی از یک مدل خیالی برای نمایش قابلیت جدید خود به نام Sense Touch استفاده کرده است. اگر این دستگاه تنها یک طرح مفهومی باشد، هدف از این افشاگری نشان دادن ویژگی Sense Touch و نحوه عملکرد آن برای کاربران است.

به‌نظر می‌رسد که در دو طرف قاب دستگاه، سنسورهایی در بالا و پایین خطوط آنتن قرار دارند که احتمالا مربوط به قابلیت Sense Touch هستند. اگرچه هیچ اطمینانی از نحوه کارکرد آن نداریم، اما ظاهرا این ویژگی با ضربه زدن و کشیدن دست بر روی آن در برنامه‌های مختلف کارایی‌های متفاوتی را از خود نشان می‌دهد. برای مثال در برنامه موسیقی با کشیدن دست به سمت بالا و پایین می‌توان میزان خروجی صدا را تنظیم کرد، درصورتی‌که با انجام این حرکت در صفحه اصلی برنامه گوگل باز می‌شود. به‌طور طبیعی احتمال دارد که با لمس به سمت بالا و پایین در برنامه دوربین، امکان بزرگنمایی برای کاربر فراهم شود و همچنین با ضربه به طرف مخالف قاب دستگاه کاربر بتواند تصاویر مورد نظر خود را ثبت کند. هنوز معلوم نیست که این تکنولوژی با کدام محصول اچ‌تی‌سی معرفی شود، اما اگر اچ‌تی‌سی برنامه‌ای برای ارایه آن داشته و حتی این طرح مفهومی باشد، شاهد ایجاد تفاوت زیادی بین محصولات این شرکت تایوانی و دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH