نوکیا بازی را در زمین خودی هم باخت!

nokia-loss

برای اولین بار در تاریخ شرکت نوکیا، این شرکت از نظر میزان فروش در سرزمین مادری خود یعنی فنلاند، در رده دوم قرار گرفت!
بنا بر آمار منتشر شده سه ماه اول 2013 که توسط شرکت معتبر IDC ارایه می‌شود، نوکیا موفق به فروش تعداد 196000 دستگاه تلفن همراه شده است. این در حالی است که فرمانروای بی چون و چرای دنیای تلفن همراه یعنی سامسونگ، موفق به فروش تعداد 211000 دستگاه در این بازه زمانی شده است. همین موضوع باعث سقوط سهم نوکیا از 48 درصد به 33.6 درصد در بازار فنلاند گردید.
البته سامسونگ قبلا هم سلطه خود را ثابت کرده بود و نوکیا اولین قربانی قدرت روزافزون سامسونگ نیست چرا که قبل از این اپل هم که یکی از غول‌های این صنعت است، در مقابل سامسونگ به زانو در آمده بود. البته هنوز کورسوی امیدی برای نوکیا باقی مانده و آن هم ادامه سلطه این شرکت در بازار هند است که بسیار هم مهم محسوب می‌شود. نوکیا توانسته با ارایه گوشی‌های ارزان قیمتی همچون لومیا 520 نبض بازار هند را در دست بگیرد ولی این تسلط برای رقابت با سامسونگ کافی نیست. برای ایجاد رقابتی واقعی، نوکیا نیازمند اعمال استراتژی‌های مناسب‌تری در بازارهای پر اهمیتی همچون آمریکای شمالی و اروپا خواهد بود.
به نظر شما سلطه سامسونگ بر بازار تلفن همراه تا چه زمان ادامه خواهد داشت و آیا شرکتی یارای قد علم کردن در مقابل این غول صنعت فناوری را خواهد داشت؟!

7 در مورد “نوکیا بازی را در زمین خودی هم باخت!”

  1. “نوکیا اولین قربانی قدرت روزافزون سامسونگ نیست چرا که قبل از این اپل هم که یکی از غول‌های این صنعت است، در مقابل سامسونگ به زانو در آمده بود.”

    خنده داره!!! هرموقع از پلاستیک خارج شدید اظهار نظر کنید

  2. اخ اگه اندرویدی بود دیگه کسی سامسونگ نمیخریدمخصوصا این مدل اخریه لومینا 925 میگم واقا عالیه

    1. اندروید یک سیستم عامله که دیگه هیچ چیز جدیدی نداره حتی iOS هم به فکر تغییر افتاد ولی از اندروید خبری نیست اتفاقا مزیت نوکیا نسبت اپل و سامسونگ همینه که داره چیز جدیدی ارائه میده اونم در کنار غول سیستم عامل دنیا و چون سیستم نوپاییه هنوز سر زبان ها نیافتاده من هم iOS هم android کار کردم نا امن ترین سیستم android بعد iOS
      آینده خوبی منتظر نوکیا هست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH