فیس‌بوک در حال طراحی یک تلفن هوشمند ماژولار است!

شرکت فیس‌بوک این روزها، تنها به عنوان پدید آورنده یک شبکه اجتماعی در دنیا شناخته نمی‌شود، بلکه فعالیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف از جمله واقعیت مجازی و ساخت اپلیکیشن‌های متفاوت و گوناگون نیز از این شرکت سر زده است. به عنوان آخرین فعالیت این شرکت، می‌توان به تولید تلفن هوشمند ماژولار اشاره کرد که ظاهرا در حال طراحی به سر می‌برد. فیس‌بوک به تنهایی، از پس تولید تلفن هوشمند به طور کامل بر نمی‌آید و به همین دلیل است که همکاری خود را با شرکت تایوانی HTC آغاز کرده است.

فیس‌بوک به تازگی با خرید شرکتی با نام Nascent Objects که در زمینه تولید کامپیوترها، دوربین‌ها و سایر قطعات الکترونیکی به وسیله تکنولوژی پرینت سه‌بعدی مشغول است، آن را تحت سلطه خود درآورده است. این شرکت از سال ۲۰۱۴ (که زمان تأسیس آن است) تا به حال قطعات الکترونیکی زیادی را توسط تکنولوژی پرینت سه‌بعدی تولید کرده که هیچ کدام تا به حال پای به بازار نگذاشته است. به نظر می‌رسد که فیس‌بوک قصد دارد با ورود به بازار بی‌رقیب تلفن‌های هوشمند ماژولار، بعد از شکست پروژه گوگل، نامی برای خود در این زمینه دست و پا کند. طبق گزارشاتی که به تازگی منتشر شده، ظاهرا گوگل به طور کامل از این پروژه ناامید شده و آن را کنسل کرده است. جای بسی شگفتی است که اعلام کنیم خانم دکتر Regina E. Duga که از پایه‌گذاران و صاحب نظران بخش ایده پردازی پروژه Ara گوگل بود، در ماه آوریل، شرکت گوگل را به مقصد فیس‌بوک ترک کرده است. این تاریخ، همان زمانی بود که گوگل تصمیم گرفت پروژه Ara را متوقف سازد!

به شرکت Nascent Objects برمی‌گردیم. شایعات جدید حاکی از آن است که این کمپانی در تلاش است تا زیر نظر خانم Duga، هشت پروژه مختلف را استارت بزند. هنوز اطلاعات خاصی در مورد این پروژه‌ها توسط بزرگ‌ترین شرکت در زمینه شبکه‌های اجتماعی، یعنی فیس‌بوک به بیرون درز پیدا نکرده است، اما باید خدمت شما عرض کنیم که مدیر اصلی شرکت Nascent Objects، آقای بابک علمیه، پیشتر نیز مانند خانم Duga در بخش‌هایی از گوگل کار کرده است و جای تعجبی نخواهد بود اگر این دو شرکت با یکدیگر به همکاری بپردازند. ایشان چند روز پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که این شرکت قصد دارد تا سخت افزارهای خود را به مانند نرم افزار، با سرعت بیشتری به تولید برساند. در ماه آوریل نیز خانم Dugan از پیوستن خود به شرکت فیس‌بوک ابراز خوشحالی فراوانی کرده بود. چرا که این کمپانی به ایشان اجازه انجام کاری را داده که از بچگی آرزوی آن را داشته است!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH