۶ دلیل برای خرید ایکس‌باکس وان S به‌جای پلی‌استیشن ۴ پرو

تعطیلات تابستانی تمام شده است و فصل درس و مدرسه چند روزی هست که شروع شده؛ با این حال کسانی هم هستند که به عنوان یک بازیخور حرفه‌ای همچنان با شور و اشتیاق به بازی کردن با کنسول‌های خود ادامه می‌دهند و خبرهای این دسته از تکنولوژی را نیز دنبال می‌کنند.

۳ سال از عرضه آخرین نسل از سیستم‌های بازی مایکروسافت و سونی می‌گذرد، با این حال شرکت‌های ذکر شده سعی دارند طی بروزرسانی‌های مختلف، تا چند سال آینده نیز از مدل‌های PS4 و ایکس‌باکس وان پشتیبانی نمایند.

برای کمک به کسانی که هنوز میان خرید جدیدترین مدل از کنسول‌های نسل هشتم، یعنی ایکس‌باکس وان اس و پی‌اس۴ پرو مردد هستند، در این مطلب به ۶ عامل برتر محصول مایکروسافتی نسبت به رقیب خود اشاره می‌کنیم.

۱. پشتیبانی از Ultra-HD Blu-Ray

هر دو کنسول ایکس‌باکس وان اس و PS4 پرو مجهز به رزولوشن ۴K و فناوری HDR هستند. اما با وجود اینکه PS4 پرو قدرت پردازشی و گرافیکی بهتری دارد، ایکس‌باکس وان اس تنها کنسولی است که دارای پخش‌کننده داخلی بلوری‌ اولترا اچ‌دی است. در ابتدا اجازه دهید تا به تعریف برخی از مفاهیم اولیه در این زمینه بپردازیم.

۱اکثر تلویزیون‌های اچ‌دی امروزی از رزولوشن ۱۰۸۰p پشتیبانی می‌کنند. رزولوشن اچ‌دی استانداری است که برای پخش دیسک‌های بلوری نیز کاربرد دارد.

ولی اکنون با نسل جدیدی از فناوری‌های تلویزیونی به نام اولترا اچ‌دی رو به رو هستیم. بدین وسیله کیفیت پخش تصاویر با رزولوشن ۴K (که از لحاظ تعداد پیکسلی ۴ برابر ۱۰۸۰p است) انجام می‌گیرد. این مورد در هنگام مشاهده تصاویر با نمایشگر‌های بزرگتر به خوبی درک می‌شود.

تنها راه صحیح بهره‌مندی از این کیفیت تصویری استفاده از رسانه‌ اولترا اچ‌دی است. بلوری اولترا‌ اچ‌دی با رزولوشن ۴K تصاویر را پخش می‌کند. در حالی که بسیاری از سایت‌ها مانند نتفلیکس و یوتیوب از استریم ویدیو ۴K پشتیبانی می‌کنند، با این حال پخش ویدیو آنلاین همیشه محدودیت‌های فشرده‌سازی و سرعتی خود را دارد.

با توجه به این موضوع، به منظور استفاده درست از ویدیوهای ۴K، ایکس‌باکس وان S بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

۲. قیمت ارزان‌تر

یکی از مهمترین فاکتورهایی که برای خرید یک محصول می‌بایست درنظر گ‍رفت، قیمت آن است. قیمتی که برای PS4 پرو درنظر گرفته شده‌ ۳۹۹ دلار است که با توجه به سیستم بسیار قدرتمند آن قابل توجیه است.

۲با این حال، برای تهیه ایکس‌باکس وان S تنها ۲۹۹ دلار باید بپردازید و می‌توانید ۱۰۰ دلار باقی‌مانده را برای خرید کنترلر ثانویه و یا بازی جدید خرج کنید. اگر خرید پخش‌کننده بلوری اولترا اچ‌دی را هم به قیمت تعیین شده برای PS4 پرو اضافه کنیم باید تا حدود ۶۹۹ دلار هزینه کنید.

۳. با خرید ایکس‌باکس وان اس ۵ بازی در اختیار شما قرار می‌گیرد

بسته‌های مختلفی برای خرید کنسول جدید مایکروسافتی تهیه شده‌ است، اما بهترین گزینه‌ای که در بازارهای جهانی برای خرید آن وجود دارد، بسته Halo 5 و مجموعه مربوط به این بازی است.

۳این مجموعه شامل ۴ بازی Halo: Combat Evolved Anniversary، Halo 2، Halo 3 و Halo 4 است.

خریدن ۵ بازی از سری محبوب Halo و کنسول جدید ۲۹۹ دلاری، از بهترین گزینه‌های موجود در بازار است. در صورتی که یک یا چند مورد از این مجموعه را در اختیار داشته‌ باشید، با خرید آن می‌توانید کلکسیون خود را کامل کنید.

۴. ایکس‌باکس وان اس از مد بازی‌هایی همچون Skyrim پشتیبانی می‌کند

یکی از قابلیت‌هایی که برای کنسول‌های نسل جدید لذت‌بخش است، عملکرد‌های مشابهی است که ایکس‌باکس وان و PS4 نسبت به بازی‌های کامپیوتری نشان می‌دهند. با اطمینان می‌توان گفت که آن‌ها توانایی رایانه‌های گیمینگ را ندارند، اما نزدیک به آن هستند و از سایر ویژگی‌های مانند مد پشتیبانی می‌کنند.

۴یکی از ناشران و توسعه‌دهندگان پیشرو در این زمینه Bethesda است که به عنوان سازنده The Elder Scrolls V: Skyrim و Fallout 4 شناخته می‌شود. این دو گزینه از بازی‌های برجسته‌ای هستند که از محتواهای تهیه‌شده توسط کاربران (مدها) برای رایانه‌های شخصی حمایت می‌کنند. ناگفته نماند که قرار است بزودی این قابلیت برای PS4 نیز تامین می‌شود.

۵. سازگاری با نسخه‌های قبلی

اگر از کسانی هستید که می‌خواهید آخرین نسل از کنسول قدیمی خود را ارتقا دهید، پشتیبانی از مجموعه بازی‌های قبلی شما برای کنسول جدید، ممکن است فاکتور مهمی محسوب گردد.

۶متاسفانه، PS4 مجهز به این قابلیت نیست و نمی‌توان بازی‌های PS3 را روی آن اجرا کرد. در حال حاضر، سونی خدمات اشتراکی خوبی را از طریق PlayStation Now در اختیار می‌گذارد. بدین وسیله می‌توان عناوین PS2 و PS3 را در PS4 بازی کرد. علاوه براین تعدادی از بازی‌‌های درجه یک ریمستر شده نیز برای PS4 در دسترس است. با این حال، به راحتی نمی‌توانید یک دیسک PS3 را درون PS4 قرار دهید و آن را بازی کنید.

توجه کنید که این موضوع شامل همه بازی‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ نمی‌شود، اما لیست بلند بالایی برای آن وجود دارد. این شاید موضوع مهمی برای یک کاربر نباشد، اما نگه‌داری و بازی‌کردن عناوین قدیمی و محبوب شما خالی از لطف نیست.

۶. ایکس‌باکس لایو هنوز هم بهتر از شبکه PSNاست

بسیاری از کاربران در سال جاری میلادی این انتظار را از Xbox Live و PlayStation Network داشته‌اند که هردو از امنیت کافی برخوردار باشند. متاسفانه، واقعیت این است که اغلب اوقات سرویس PSN نسبت به همتای مایکروسافتی خود دچار افت کیفیت می‌شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۶ نیز همچنان شبکه پلی‌استیشن خاموشی بیشتری نسبت به ایکس‌باکس لایو دارد.

۷اگر امنیت و پایداری یکی از مسایل مهم برای شماست، باید بدانید که ایکس‌باکس لایو در این مورد برتر میدان است و امتیاز مثبتی را در برابر رقیب ژاپنی کسب می‌کند.

کلام آخر

دلایل مختلفی برای خرید هریک از این دو کنسول وجود دارد. فاکتورهای مهم دیگری مثل بازی‌های مورد علاقه شما هستند که می‌بایست در هنگام تصمیم‌گیری برای خرید در نظر بگیرید.

هر سیستم بازی‌های انحصاری خود را در اختیار داد، که مهمترین آن‌ها Uncharted و God of War برای پلی‌استیشن و Halo و Gears of War برای ایکس‌باکس هستند.

از عوامل مهم دیگری که برای خرید یک کنسول می‌بایست به آن دقت کنید، این است که بدانید دوستان شما از کدامیک استفاده می‌کنند. اگر بیشتر آن‌ها PS4 در اختیار دارند، خرید ایکس‌باکس وان اس ممکن است شما را دلسرد کند.

پیش از این درباره برتری‌های پلی‌استیشن۴ پرو در مقابل ایکس‌باکس وان‌ اس مطلبی را تهیه کرده‌ بودیم. به نظر می‌رسد که همه این موارد به نسبت یکسان برای کاربران مهم و معتبر هستند. هر کدام از سیستم‌ها نقاط قوت و ضعف خود را دارند و همچنین دلایل مختلفی را می‌توان برای هریک تعیین کرد. در پایان باید گفت عاملی که هنوز هم مایکروسافت و سونی را نسبت به کمپانی‌های دیگر پیشتاز این میدان کرده‌ است، تلاش سختی است که برای رضایت مصرف‌کنندگان محصولات خود انجام می‌دهند.

2 در مورد “۶ دلیل برای خرید ایکس‌باکس وان S به‌جای پلی‌استیشن ۴ پرو”

  1. با سلام خسته نباشید به سایتتون من خودم فقط یه مدت فک کردم تحقیق دلیلی برای پی اس فور گرفتن دیگه پیدا نکردم

    4
    17

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH