۶۷ درصد اهداف بازسازی بلک‌بری محقق شده است!

جان چن، مدیر عامل بلک‌بری، زمانی که مشغول به کار در بلک‌بری شد، ماموریت سختی در پیش داشت. این سازنده کانادایی سهم بازار خود را از دست میداد و چن مامور بود که این وضعیت را تغییر دهد. جان چن هزینه‌ها را کاهش داد و حتی تعداد اسمارت‌فون‌ها را کاهش داد. او سرانجام به اندروید روی ‌آورد و اهمیت بیشتری به امنیت و نرم‌افزار داد. گوشی جدید این شرکت با نام DTEK50 توسط TCL ساخته می‌شود.

چن امروز در کنفرانسی در تورنتو گفت که ۶۷ درصد اهداف بازسازی بلک‌بری محقق شده است. البته هنوز راه زیادی پیش‌روست و این شرکت بیش از یک میلیارد دلار بر روی نرم‌افزار و امنیت سرمایه‌گذاری کرده است. اما مرحله بعد اجرای آنهاست. انتظار می‌رود که بلک‌بری امروز، ۲۸ سپتامبر، رسما پایان بخش سخت‌افزار خود را اعلام کند. جان چن رسما این مورد را اعلام نکرد، ولی اشاره‌هایی به آن داشت.

سهم فعلی بلک‌بری از بازار اسمارت‌فون کمتر از یک درصد است. این در حالیست که بلک‌بری دو گوشی اندرویدی PRIV و DTEK50 را به بازار عرضه می‌کند. PRIV آخرین گوشی بود که بلک‌بری تولید کرد. DTEK50 توسط TCL ساخته می‌شود. تمرکز بلک‌بری بر امنیت و نرم‌افزار نباید تعجب کسی را برانگیزد. چون آنها تجارت خود را بر اساس این موارد توسعه دادند. بسیاری از کاربران بلک‌بری از کیبوردهای فیزیکی QWERTY لذت می‌بردند، اما این مرتبط با زمانی بود که کیبوردهای نرم‌افزاری چندان خوب نبودند. اما حالا کاربران بیشتر به نرم‌افزارهای آن توجه دارند که از امنیت بالایی برخوردار هستند. البته سودده‌ترین مشتری بلک‌بری در حال حاضر، دولت‌ها هستند که امنیت برای آنها در بالاترین درجه اهمیت قرار دارد.

1 در مورد “۶۷ درصد اهداف بازسازی بلک‌بری محقق شده است!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH