ویندوزفون همه را به خاک و خون می‌کشد! (راند نخست از نبرد سیستم عامل‌ها)

123455
اگر به خاطر داشته باشید، در مقاله نخست به چگونگی برگزاری این سری از مسابقات و شرحی مختصر از حال و روز مبارزانمان پرداختیم، حال پس از گذشت چندین روز از معرفی آنان، نوبت به راند اول این مسابقات رسیده است.
در چند روز گذشته اندروید و آی‌اواس که در خیال خود شکست ویندوزفون را ترسیم کرده بودند، به خوش گذرانی پرداخته و در این بین ویندوزفون حسابی عضلاتش را پرورانده و خود را برای زدن ضرباتی سنگین بر رقبا آماده کرده است. مبارزان درحال ورود به رینگ بودند و نیروهای امنیتی مانع ایجاد هرگونه زد و خورد میان آنان شدند. با به صدا درآمدن سوت داور و رها سازی مبارزان، راند نخست آغاز شد. ویندوزفون بدون هیچ گونه معطلی به سمت اندروید یورش برد و ضربه‌ای مهلک را بر سینه اندروید وارد نمود.

ضربه اول: برخلاف عقیده همگان، این که گوگل دست شرکای خود را برای طراحی سخت افزار مورد نظرش باز گذاشته است، یکی از نقاط ضعف این مبارز به شمار می‌رود؛ زیرا همین امر موجب شده که برنامه نویسان بازی و برنامه تولیدی خود را برای انواع پردازنده‌ها، واحدهای گرافیکی، رم‌هایی با فرکانس‌های متفاوت و انواع رزولوشن‌ها به نحوه‌ای بهینه کنند که مبادا اسمارت فون‌های ساخته شده توسط شرکت‌های مختلف با سخت‌افزار های متفاوت در اجرای آن با مشکل مواجه شوند. به همین دلیل است که دیوایس‌های اندرویدی در اجرای برخی اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها دچار مشکل شده و بعضا دیده شده که حتی در اجرای یک اپلیکیشن ناتوانند و یا در هنگام بازی با لگ و کندی در اجرا مواجه خواهند شد، زیرا توسعه دهندگان به دلیل برخی مشکلات از قبیل کمبود هزینه و زمان بر بودن ساخت یک اپلیکیشن و یا یک بازی، نتوانسته‌اند به خوبی برنامه مورد نظر را برای انواع مختلف سخت افزارهای موجود بر روی دیوایس‌های اندرویدی بهینه کنند. اما در سوی دیگر مایکروسافت با تعیین استانداردی مشخص برای شرکای خود عملا کار را برای توسعه دهندگان آسان نموده و دیگر نیازی نیست که اپلیکیشن را برای انواع سخت افزارها بهینه سازند، زیرا تمامی دیوایس‌های ویندوزفونی قادر به اجرای این نرم افزارها خواهند بود.
با زدن این ضربه سنگین بر سینه اندروید، این بزرگ مرد کوچک به شدت آسیب دیده و به گوشه رینگ پرتاب شد. این مبارز که حسابی گیج شده بود، با گوش‌های خود صدای داور را که در حال شمارش بود شنید و از جایش برخاست و درصدد دفاع از خود برآمد اما قهرمان داستان ما بدون لحظه‌ای درنگ پاهای خود را بالا برده و ضربه‌ای دیگر بر سر این مبارز ناکام وارد نمود.

ضربه دوم: همه ما بر این باوریم که اپن سورس بودن یک پلتفرم، از مزایای آن به شمار می‌رود. اما این امر با توجه به مزایایی که دارد نکات منفی بسیاری را نیز داراست. به عنوان مثال تغییر رابط کاربری و شخصی سازی آن توسط شرکای گوگل باعث شده تا ما در ارایه آپدیت‌ها شاهد تاخیر باشیم زیرا با ارایه آپدیت اندروید خالص توسط گوگل، دیگر شرکا موظفند تا رابط کاربری خاص خود را (مثلا تاچ ویز سامسونگ یا سنس اچ‌تی‌سی) بر روی این آپدیت جدید پیاده کنند و همین امر باعث تاخیر در ارایه به روز رسانی‌ها برای دیوایس‌های مختلف خواهد شد. از دیگر معایب اپن سورس بودن اندروید می‌توان به سنگین شدن پلتفرم و افزایش حجم مورد استفاده اشاره کرد. به عنوان مثال در نسخه 16 گیگابایتی نسل چهارم کهکشانی سامسونگ فقط 8 گیگابایت در دسترس شما است. اما مایکروسافت اجازه هیچ گونه تغییری در رابط کاربری خود را به شرکت‌های سازنده دیوایس‌های ویندوزفونی نمی‌دهد و همین امر موجب شده تا هر دیوایس ویندوزفونی از هر شرکتی و با هر سخت‌افزاری، بلا فاصله آپدیت‌ها را دریافت کرده و به یک میزان از حافظه آنان استفاده کند.
با برخورد این ضربه بر سر اندروید، خون همه جا را فرا گرفت و شرکای آن از جمله سونی و سامسونگ درخواست وقت استراحت کرده و خواستار خروج مرد کوچک از رینگ برای مداوا شدند اما قوانین ما این اجازه را به مبارز نمی‌دهد و خروج از رینگ به هر دلیلی که باشد به منزله پذیرفتن شکست از سوی آن مبارز است. به همین دلیل اندروید با همان سر خونین و برای حفظ آبرو در رینگ باقی ماند تا شاید بتواند در مقابل پدیده این مسابقات (همان ویندوزفون ) حرفی برای گفتن داشته باشد. اپل که سیبی قرمز رنگ بود با دیدن این ابهت ویندوزفون رنگش پرید و به شکل کنونیش در آمد و پا به فرار گذاشت که تماشاگران با فریاد ترسو ترسو! او را از فرار بازداشتند. ویندوزفون که اندروید را خونین ومالین دید، دلش به حال او سوخت، پس رهایش کرده وضربه‌ای محکم بر چهره ی آی‌اواس اپل وارد نمود.

ضربه سوم: همه ما می‌دانیم که رابط کاربری ویندوزفون از کاشی‌هایی تشکیل شده که در نسخه هشتم از پدیده این دوره از مسابقات شما قادر به تغییر در شیوه نمایش و نحوه چیدمان صفحه هستید. می‌توانید اندازه کاشی ها را تغییر داده و آن را بزرگ و کوچک کنید یا جای آن‌ها را عوض کرده و به کلی شکل و شمایل صفحه اصلی را تغییر دهید تا از یکنواختی درآید. اما در آی‌اواس شما قادر به تغییر آیکون‌ها نیستید و نمی‌توانید صفحه خانگی را تنوع دهید.
این ضربه چندان برای آی‌اواس سنگین نبود و تنها خراش کوچکی بر روی صورتش انداخت. ویندوزفون تمام قدرت خود را به کار گرفت و ضربه بعدی را بر آی‌او‌اس وارد نمود.

ضربه چهارم: گوشی‌های ویندوزفونی دارای تراشه NFC هستند که به وسیله آن می‌توانید انواع اطلاعات، تصاویر، ویدیوها و… را به گوشی‌های دیگر انتقال دهید، حتی قادر هستید با استفاده از برخی وسایلی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، کارها را برای خود راحت‌تر کنید. به عنوان مثال گوشی را به اسپیکری که به این قابلیت مجهز شده نزدیک کرده و بدون هیچ گونه حرکت اضافی دیگری موزیک مورد نظر خود را از اسپیکر پخش کنید. در برخی کشورها می‌توان از NFC به جای کارت‌های اعتباری استفاده کرد، به عنوان مثال هنگام خرید با نزدیک کردن گوشی خود به محصول مورد نظر بلا فاصله قیمت آن از حساب بانکیتان که اطلاعات آن را قبلا بر روی گوشی خود ذخیره کرده‌اید کسر شده و دیگر نیازی به همراه داشتن کیف پول نیست. آی‌اواس از این قابلیت بویی نبرده و شما را از این امکانات محروم ساخته است.
با این ضربه آی‌اواس به سمت دیگر رینگ پرتاب شد و سپس به هوا پرید تا با زدن ضربه‌ای بر سر ویندوزفون او را از پای درآورد اما قهرمان داستان ما زیرش را خالی کرده و ضربه‌ای سنگین به او وارد کرد.

ضربه پنجم: برای شارژ کردن دیوایس‌های ویندوزفونی، می‌توان از کابل‌های USB معمولی استفاده کرد. این کابل‌ها در اکثر مکان‌ها موجود است و از این بابت جای نگرانی نیست اما برای شارژ کردن دیوایس‌های آی‌اواسی که همگی آن‌ها متعلق به شرکت اپل است، موظفید که از کابلی مخصوص و درگاهی عجیب به اسم Lightning استفاده نمایید. خب به طبع اگر در حفظ آن کوشا نباشید و یا توانایی حمل همیشگی آن را با خود نداشته باشید، پس از اتمام شارژ دیوایس خود باید تا به دست آوردن کابل مورد نظر گوشی خود را در خاموشی کامل نگاه دارید. در ضمن این کابل نایاب بوده و قیمتی بسیار بالا دارد.
با برخورد این ضربه بر اندام آی‌اواس، او در کنار اندروید سرشکسته افتاد. دو مبارز ناکام این راند که از قدرت ویندوزفون متعجب بودند، تصمیم گرفتند که کدورت‌ها را کنار گذاشته وبا یکی کردن قدرتشان بتوانند قهرمان مارا شکست دهند. به همین جهت هر دو به سمت ویندوزفون هجوم آوردند اما قهرمان ما با دو دست توانمندش سر هر دو را به هم کوباند!
Screenshot (46)

ضربه ششم: چهره پدیده این دوره از مسابقات ما با کاشی‌هایی زنده مزین شده است. این کاشی‌ها مدام در حال تغییر بوده، به گونه‌ای که بدون ورود به بخش مورد نظر می‌توانید اطلاعاتی را از آن مشاهده کنید. به عنوان مثال عکس‌های شما در کاشی که به عکس‌هایتان اختصاص داده شده به نمایش در می‌آید، درست همانند چیزی که در کاشی‌های ویندوز 8 می‌بینیم، اما دو مبارز دیگر یعنی اندروید و آی‌او‌اس از آیکون‌های خشک و بی روحی برخوردارند که هیچ عکس العملی از خود نشان نداده و همانند جسمی بی جان در گوشه‌ای از صفحه نمایش قرار گرفته‌اند. عملا تا با آن‌ها تماس نداشته باشید، نمی‌توانید بفهمید که در دلشان چه می‌گذرد٬
پس از برخورد سر دو مبارز به یکدیگر، هر دوی آن‌ها نقش بر زمین شدند. ویندوزفون توسط تماشاگران سخت مورد تشویق قرار گرفت اما دو مبارز دیگر دست بردار نبوده و همچنان دلشان کتک می‌خواست! به همین جهت دوباره قدرتشان را یکی کرده واز دوطرف به سوی ویندوزفون حمله ور شدند. اما ویندوزفون با کنار رفتن به موقع خود موجب شد که هردو مبارز به یکدیگر برخورد کرده و بار دیگر پشتشان به خاک مالیده شود.

ضربه هفتم: سرعت Boot درویندوزفون به طرز عجیبی بالا بوده به گونه‌ای که پس از فشردن دکمه پاور به زودی وارد سیستم می‌شوید و می‌توانید از امکانات آن نهایت استفاده را ببرید. از طرفی سرعت بالای Shutdown سبب می‌گردد پس از مدت کوتاهی شاهد خاموشی دستگاه باشید اما در آی‌اواس و اندروید سرعت بوت بسیار پایین است، به خصوص اگر تعداد زیادی اپلیکیشن و بازی بر روی دستگاه نصب کرده باشید. در برخی مواقع این سرعت پایین شما را کلافه کرده و کاسه صبرتان لبریز خواهد شد، حتی ممکن است هنگامی که گوشی به شدت قاطی کرده است و کاری از دست شما بر نمی‌آید، از خاموش کردن دستگاه خودداری کنید زیرا برای روشن شدن آن باید وقت زیادی را تلف کنید.
پس از برخورد دو مبارز به یکدیگر هر دو به شدت عصبانی شده و با طراحی نقشه‌ای جدید به سوی ویندوزفون حمله ور شدند اما طبق معمول نقشه آن ها با شکست مواجه شد.

ضربه هشتم: سرعت اجرای برنامه‌ها و حرکت در بخش‌های مختلف در ویندوزفون به قدری بالاست که به جرات می‌توان گفت پس از گذشت ۷-۸ ماه کار کردن با آن، به هیچ وجه شاهد کندی و یا هنگ کردن نخواهید بود، اما در دو مبارز دیگر کندی در حرکت بین منوها و هنگ کردن‌های بی مورد به وفور یافت می‌شود. البته می‌توان با خرید دیوایس‌هایی با قدرت سخت افزاری بالا از هنگ کردن‌های بی‌مورد جلوگیری کنید، هرچند که قدرت سخت افزاری بالا می‌تواند سبب داغ شدن گوشی شده و میزان مصرف باطری را به حداکثر برساند.
slider_smokedby

پس از ناکامی‌های پیاپی این دو مبارز هرکدام دیگری را مقصر دانسته و از یکدیگر جدا شدند و بار دیگر به تنهایی وارد رقابت با این ابر قدرت شدند. نخست اندروید در حال تدارک نقشه‌ای بود که ویندوزفون بی معطلی با زدن سه ضربه سنگین بر سرش رشد اندروید را متوقف نمود و باعث شد که تا ابد آدم آهنی‌ای کوچک باقی بماند!

ضربه نهم: ویندوزفون قادر است از حداکثر توان سخت‌افزاری دیوایس به صورت بهینه استفاده کند و بهترین زمینه را فراهم ساخته تا نرم افزار بتواند به خوبی از پس سخت افزار برآید، به گونه‌ای که باعث شده ویندوزفون بسیار روان‌تر از اندروید باشد، به همین دلیل است که اگرچه دیوایس‌های ویندوزفونی با سخت افزاری ضعیف‌تر از اندروید (۲ هسته‌ای ویندوزفون در مقابل ۴ یا ۸ هسته‌ای اندروید) ارایه می‌شوند اما در هنگام اجرا بسیار سریع‌تر و روان‌تر از اندروید عمل می‌کنند.

ضربه دهم: تعداد برنامه‌های اندروید از ویندوزفون بیشتر بوده اما از لحاظ تنوع برنامه‌ها تفاوت آنچنانی ندارند. موضوعی که کمتر کسی به آن توجه می‌کند این است که به دلیل تعیین یک سری استاندارد‌ها از سوی مایکروسافت، تمامی شرکت‌های سازنده دیوایس‌های ویندوزفونی از یک شاسی مشخص استفاده خواهند کرد و این بدین معناست که هرگوشی اعم از ارزان قیمت‌ها قادر به اجرای حداکثر برنامه‌ها و بازی‌های موجود بر روی مارکت هستند، اما در اندروید به دلیل تفاوت سخت افزارها بسیاری از گوشی‌های سطح متوسط نیز نمی‌توانند آن طور که باید و شاید از پس اجرای بازی‌ها وبرنامه‌ها برآیند.

ضربه یازدهم: امنیت یکی از مسایل مهم در زندگی امروزه همه ماست. ویندوزفون حداکثر امنیت را برای ما به ارمغان می‌آورد و می‌توان گفت یکی از امن‌ترین سیستم عامل‌هاست، اما اندروید حداقل امنیت را داراست به گونه‌ای که 96 درصد بدافزارهای موجود مختص دیوایس‌های اندرویدی هستند.
اندروید که شکست سختی را مقابل ویندوزفون متحمل شده بود، در مقابل تماشاگران مورد تمسخر قرار گرفت و همه با پرتاب دیوایس‌های اندرویدی خود بر سر او، خواستار کناره گیری وی از این دوره از مسابقات شدند. سونی و سامسونگ دو دوست اندروید به کمک اچ‌تی‌سی و ال‌جی او را از سالن بیرون برده و به بیمارستان رساندند. در این بین ویندوزفون برای قدرت نمایی بیشتر دو ضربه بر آی‌اواس که سیبی کامل بود وارد نمود و تکه‌ای از وجودش را کند تا این زخم برای همیشه بر نشان آی‌اواس باقی بماند.

ضربه دوازدهم: آفیس یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهایی است که هر کسی در زندگی روزانه‌اش برای یک بار هم که شده آن را مورد استفاده قرار داده. مایکروسافت خالق آفیس، بسته‌ای کامل از این مجموعه را بر روی سیستم عامل ویندوزفون پیاده کرده و بهترین تجربه کار با آفیس را بر روی تلفن همراه ارایه نموده است، از آنجایی که این شرکت برای آی‌اواس این بسته را ارایه نکرده، شما مجبورید برای استفاده از آفیس بر روی دیوایس خود از اپلیکیشن بسیار ساده iwork استفاده کنید که حتی قابل مقایسه با آنچه که بر روی ویندوزفون قرار دارد، نیست.

ضربه سیزدهم: برای استفاده از سیستم عامل ویندوزفون می‌توانید از تعداد زیادی از دیوایس‌ها استفاده کنید اما برای دسترسی به آی‌اواس فقط تعداد انگشت شماری از دیوایس‌ها را در اختیار خواهید داشت و این درحالی است که برخی دیوایس‌های ویندوزفونی قابلیت‌های منحصر به فردی همچون شارژ بی سیم و… را دارا هستند که همراهان آی‌اواسی از آن محرومند.
با برخورد این ضربات، آی‌اواس نیز محبوبیت خود را در میان هواداران از دست داد و تن استیو جابز را در گور لرزاند و از آنجایی که فقط اپل حامی آن بود، به تنهایی تن نیمه جان آی اواس را از سالن به بیرون منتقل کرد.
به این دلیل که ضربات ویندوزفون بسیار سریع بود، ما نتوانستیم همه آن‌ها را به تحریر درآوریم به همین سبب از برخی ضربات این قهرمان فیلم‌برداری کرده وتا هنگام خروج دو مبارز تحقیر شده از سالن بر روی دو ال‌سی‌دی که در دو طرف سالن نصب شده است به نمایش درمی آوریم.

کلیپ اول: در این کلیپ قرار است سرعت لایک کردن یک عکس در فیسبوک میان ویندوزفون و آی‌اواس به نمایش درآید. مشاهده می‌کنید که فیسبوک داخلی ویندوزفون بسیار سریع‌تر از آی‌اواس است.

کلیپ دوم: در این کلیپ قرار است که اگر پیتر و پسرش بتوانند ثابت کنند که گوشی اندرویدی آن‌ها در همه چیز مثلا ارسال استاتوس جدید سریع‌تر است، بلیط‌های مسابقه بیس بال به عنوان جایزه به آن‌ها داده شود. مشاهده می‌کنید که فیسبوک داخلی ویندوزفون بسیار سریع‌تر از اندروید است.

کلیپ سوم: اگر Ramona (اسم طرفه!) و دوستش بتوانند ثابت کنند اندروید از ویندوزفون سریع‌تر است، یک نوشیدنی مجانی جایزه خواهند گرفت. پیدا کردن نزدیک‌ترین رستوران و ارسال لینک آن به دوستش از شرایط مسابقه است.

کلیپ چهارم: والدین همیشه نگران این هستند که چگونه می‌توانند گوشی خود را برای کودکان شخصی سازی کنند. ویندوزفون دارای برنامه‌ای برای این مسئله مهم است. در این کلیپ این قابلیت با آی‌او‌اس واندروید مقایسه می‌شود.

هنگامی که شما در حال تماشای کلیپ‌ها بودید، دو مبارز شکست خورده راند نخست از سالن بیرون رفتند. اگرچه قهرمان قدر ما قادر بود ضربات سنگین دیگری بر اندام دو حریف نامی خود وارد سازد اما زحمت این کار را به خود نداد چون می‌دانست که حریفانش با همین سیزده ضربه برای همیشه نحس باقی خواهند ماند. داور دست ویندوزفون را به عنوان قهرمان بی چون و چرای این راند بالا برد و قهرمان ما مورد تشویق حضار قرار گرفت و پس از ادای احترام نسبت به آنان، همراه با دوستانش نوکیا، اچ‌تی‌سی و کمی هم هواوی، با جلال و جبروت سالن را ترک کرد.

آنچه در آینده خواهید دید: اندروید که تحمل این همه تحقیر را نداشت در مدت زمان میان راند نخست و راند دوم، سخت مشغول تمرین بود. راند دوم آغاز شد و اندروید برای پاسخ به ویندوزفون او را که یک مربع کامل بود با ضرباتش به 4 قسمت مساوی تقسیم کرد. در این بین آی‌اواس که همچنان آثار حملات ویندوزفون برچهره اش دیده می‌شد قصد حمله به اندروید را داشت اما اندروید با ضربه‌ای سنگین او را به دو نیم تبدیل کرد و…

39 در مورد “ویندوزفون همه را به خاک و خون می‌کشد! (راند نخست از نبرد سیستم عامل‌ها)”

  1. افرین امیرحسین75 منم مثل تو خیلی وقت پیش ها تو سایت بودم.یادش بخیر قبلا همش مقاله های آقای گلکار بود.همشون هم خوب بودن الان ویری شدید یه روز خوبید یه روز خسته اید اصلا یه وضعی شده.خوبه که چند تا نویسنده به سایتتون اضافه بشه ولی نه اینطوری.آقا گلکار نگرانم شما هم به وضع gsm دچار بشید.متاسفانه هیچ بررسی و نظارتی رو مقاله ها نیست.

  2. به نظر من غیر از ضربه ی اول بقیه ی ضربه ها به اندروید زیاد کاری نیست
    ضربه ی دوم یه کم تاثیر گذاره

  3. میدونید چیه
    شما گذاشتید تک تک کوچکترین ضعف رو بزرگ گردید و مقابل وینفون قرار دادید
    راستی
    اگر نظراتم رو تایید نکنید که بعید میدونم تایید نکنید
    هم مدیون مردمید با دروغتون
    هم نشون میدید واقعا انسان متعصبی هستید که اینم فکر نکنم
    در کل
    من با شما مشکلی ندارم
    مشکل من تعصبه که زیاد شده
    دوستداشتن بد نیست ولی تعصب خیر
    اگرم لحنم تند بود ببخشید چون سایت رو دوست دارم و نمیخوام زحمت اقای گلکا هدر بره
    ممنون میشم برای حرفام دلیل منطقی به ادرس amiraslan98@gmail.comبفرستید

    1. ببین جناب بی سواد بی دقت!
      اولا که اپن سرور کیه دیگه!؟ تا حالا اسم اپن سورس رو شنیدی؟!

      بعدشم تو قسمت اول این مقاله رو خوندی؟ نوشته توی هر قسمت یه سیستم عامل قهرمان بی چون و چرا هستش! این قسمت وین فون برنده بود قسمت دیگه اندروید و قسمت دیگه آی او اس! گرفتی یا نه؟!

      بعدشم یه تحقیقی در مورد هر کدوم از ضربه هاش بکن از سه تا دیدگاهت خجالت میکشی!

      ادمین اگه اینو تائید نکنی…

  4. اگر به همین منوال پیش بره دیگه این سایت نمیام
    چون اینجام میشه جی اس ام
    اونجا همه سامسونگین
    اینجام میخواید ویندوزی کنید
    کلا دو راندک خوندم تا تهش رفتم
    یک گفتید اپن سرور بده
    بده واقعا
    یعنی الان این همه شرت کات تو تاچ ویز بده
    یعنی الان این همه زیبایی تو سنس بده
    یعنی قابلیت های نرم افزاری تاچ ویز بده
    راند دوم
    گبتیدید استاندارد خاصی تو اندروید نیست
    بده که برای کاهش هزینه میشه از سی پی یو ارزون و تعریف نشده استفاده کرد
    بده برای بالا بردن کیفیت از صفحه فول اچ دی استفاده کرد
    بده برای افزایش سرعت از چهار هسته استفاده کرد
    الان ادامه رو خوندم و میخوام بازم نظرمو بگم
    ضربه سومتون
    شما میبینید که ای او اس چه کمی ای داره بعد میاد داخل جدا جدا مشکلاتو با وینفون مقایسه میکنید
    اگر ای او اس شخصی سازی نداره اندروید خدای شخصی سازیه
    پس این یک مورد رو کلا باخته و همه میدونن وین فوچقدر دست کاربرو بسته گذاشته
    کاشیم که کوچیک بزرگه شده مشت
    میخوام صد سال سیاه نباشه
    ضربه چهارو پنج رو اندروید هم داره
    ضربه شیش رو هم کلا قبول ندارم چون سنس زیبا تر ساخته
    ضربه هفتم هم که وینفونو نمیدونم ولی نوت دو تو کمتر از 9 ثانیه بوت شد با 100 تا برنامه و 8 گیگ رم پر و حافظه داخلی کاملا پر
    ضربه هشتم
    هرچقدر پول بدی همونقدر اش میخوری
    الان تو نوت تو من هیچ کندی ای ندیدم
    شما برای وینفون چقدر پول میدی
    تازه ای او اس
    اون برنامه ای که رو اپل 5 اجرا میشه رو تری جی اسم اجرا میشه
    ضربه نهم
    این ضعف ونفونه که نمیتونه از 4 هسته استفاده کنه
    هنوزم 8 هسته درست نشده
    اون 4 +4 هست کلا قضیش فرق داره تا اطلاع ندارید درموردش نظر ندید ممنون میشم
    ضربه دهمتونم بهونه ای بیش نیست
    الان اگر اینطور باشه پس برنامه های فارسی هم به نوعی برنامه چرت میشه و بیهوده
    ضربه یازدهم و دوازده کلا اندروید سرتره

    1. محمد جهانی

      هنوز رقابت ادامه داره بزارید پیروز کلی مشخص شه بعد درباره تعصب و اینجور چیزا نظر بدید! والا ما هیچ وقت متعصب نبودیم چون نه نوکیا،نه سامسونگ،نه سونی و نه خیلی کمپانی های دیگه ارث بابامون که نیستن پس گفتن معایب تعصبی بودن نیست! در ضمن هنوز رقابت ادامه داره چرا یک طرفه به قاضی میرید؟!

    2. آقای مجتبی مسکینی یه جواب به این یارو که معلوم نیست کلاس اولشو پاس کرده یا نه بده!

      ینی تو میگی با اینکه رشد بد افزار های اندرویدی تقریبا دو برابر ماه قبلشه اندروید سر تره؟! اصن اندروید سر تره ینی چی!؟

      اونوقت من که برای ویندوز فون برنامه بفرستم دو روز طول میکشه که بررسیش کنن که عاری از بد افزار باشه این سر تر نیست؟

      تازه جناب ما چیزی به نام اپل 5 نداریم اون آیفونه 5 تکرار کن مجید جان دلبندم!

      ببین به تو میگن یه اندروید باز که احتمالا گوشیت ایکس 8 هه و زدی به سیم آخر!

      ادمین های محترم خواستین سانسورش کنین ولی جوابامو پاک نکنین

  5. اندروید به نفع مایکروسافته در امدش از اندروید بیشتر از وینفونه به خاطر هزینه هایی که از شرکتای دیگه میگیره

  6. راند پنجم رو قبول ندارم ………… لوازم جانبی اپل (شارژر اکسترنال) و خیلی از لوازم جانبی های دیگر و قاب و بامپر فقط به تن اپل خوش اند !!!! ان اف سی هم نداره ولی پَس بوک که داره و ایر شیرینگ و کلود
    وین فون هم بهش کم لطفی شده …. درست ! باید جاش با موقعیت کنونی گوگل عوض میشد !‌

    1. بابا به خدا این مسابقه دو راند دیگه داره که اندروید و ios از بقیه توش بهترند.چرا اینطوری میکنید؟!

    2. مجتبی مسکینی

      این یه مسابقه است که تو 3 رانده و هر راند برتری های یه سیستم عامل رو میگم الان یعنی اگه تو مقاله بعدی اندروید برنده شه من باید گوشیم اندرویدی باشه تو اخری ای او اس برنده شه یعنی گوشیم ایفونه ؟؟؟
      لطفا مقاله اول رو بخونید که بفهمید چی به چیه. اصلا تو دو خط این مقاله هم لینک مقاله قبلی رو دادم و هم گفتم که تو قبلی با چگونگی برگذاری مسابقه آشنا شدید!!!!!!!!

  7. جه قدر ضربه ها زیاد بود D:

    ولی ویندوز فون سیستم عاملیه که زیاد نیاز به اینترنت داره و اکثر بازی های اچ دی که برای آندروید و آی او اس موجود هست رو روی ویندوز فون نمی تونیم اجرا کنیم ولی در کل آینده ویندوز فون خیلی خیلی روشن تره نسبت به سایر رقبا .

  8. بسیار نثر زیبایی بود
    برای مزاح:
    پرده اول:
    امیدوارم این این مکتوب را طلاکوب کرده و بر دروازه ی دیار اسمارت فون ها کوبیده تا عبرت و کوبه ای باشد بر سر طرفداران رباتی که برای بهبودش بایستی آن را عوض کرده یا قطعاتش را تعویض نمایند تا بدانند پنجره ای رو به روشنایی همواره بهتر از همدمی با موجودی سرد و بی روح است. امیدوارم این افراد سیب های گران خود را پس از گازی از برای امتحان از همین پنجره به بیرون افکنند!!!!

    این حرف های من بود در دادگاه تفتیش عقاید آقای مسکینی برای اعتراف به عالی بودن ویندوز فون

    پرده دوم:
    من در بیرون از دادگاه همچنان که رو به آزادی قدم می زدم چوب به دست روی زمین تصویری از یک روبات می کشیدم و می گفتم: بازهم آندروید بسی بهتر است

  9. سلام مثل همیسه کارتون عالی بود همچنین متاسفم برای بعضی از خوانندگان که بدونه اطلاع یه مسله رو پیش می کشن

  10. مطلبتون خیلی خوب بود ولی چندتا نکته رو به نظرم رسید تا بگم: یکمی پیاز داغشو زیاد کردین وسطاش دیگه یاد فیلمای راکی افتادم…خیلی وارد جزییات شدین به هر حال کاشی های زنده یا سرعت بوت بالا یا آفیس وین فون یا خیلی موارد دیگه برای کاربران الویت چندانی نداره یا بگم اصلا نداره و از لحاظ کلی وین فون فون از اندروید و آی او اس عقبتره و اینو همه میدونن!یه چیز دیگه شما با اون عکسی که اون بالا گذاشتین کلا گلکسی اس 3 رو زیر سوال بردین حداقل اون دودی که از اس3 بلند میشه رو حذف میکردین! 🙂

    1. مجتبی مسکینی

      هرچی باشه بالاخره قابلیته منحصر به فردیه !
      مثلا خیلیا با افیس زیاد کار میکنن یا سرعت بوت بالا نشانه سبک و روان بودن سیستم عامله.کاشی های زنده شاید واسه هرکسی چیز جالبی نباشه ولی خیلی سبک متفاوت تریه نسبت به بقیه سیستم عامل ها.
      درمورد اون عکس اینو بگم خب معلومه باید یه برتری نسبت به گلکسی داشته باشه من تو این مقاله قرار بود برتری های وینفون رو نسبت به بقیه مطرح کنم توقع نداری که یه عکس بزارم که وینفون و اندروید برابر باشن ؟ تو مقالات بعدی عکس ها برعکسه یعنی اندروید برنده میشه !
      پیز داغش رو واسه این زیاد کردم که یه سبک متفاوت از نوشتن باشه که خواننده رو جذب کنه به مطلب ! خیلیا قبل از خوندن مطلب میان نیگا میکنن میبینن طولانیه دیگه نمیخونن ولی وقتی اینجوری مینویسی خواننده همش دنبال اینه که بفهمه آخرش چی میشه
      با یه مثال بهتر منظورم رو میرسونم فکر کن داری مستند میبینی آخرش چی بشه زیاد برات مهم نیست بقیشم ندیدی ندیدی. ولی وقتی یه فیلم حالا به قول خودت راکی رو می بینی همش دوست داری بفهمی آخرش چی میشه واسه همین اینطوری نوشتم

  11. آقا مجتبی اشتباه کردی که یه راند یه راند گزاشتی،چون همه فک میکنن این تنها راند هست.شایدم اونطوری هر کس بهتر میتونست یه قسمت رو بین بقیه ی سیستم عامل ها بررسی کنه.

    1. مجتبی مسکینی

      اشتباه نیست ! خب من تو مقاله قبلی 6-7 خط فقط در مورد مسابقه توضیح دادم
      اگه همه رو تو یه مقاله بنویسم خیلی طولانی میشه شما فکرکن 3 تا متن طولانی مثل همین تو یه مقاله باشه ! اونطوری کسی حوصله نمیکنه بخونه

      1. منظورم این بود مثلا تو یه مقاله سه تا چیزی رو که هرسه تو یکیشون برترند رو مقایسه میکردید.اون‌موقع مثل الان نمیشد.گرچه شما مشکلش ندارید ولی دوستان انگار نفهمیدن این مسابقه سه بخش داره.در ضمن ممنون از مقاله تون.

        1. مجتبی مسکینی

          اتفاقا اولش قرا بود همین کارو بکنم ولی اونطوری چیز زیادی دستگیر بقیه نمیشد الان همه یه اشنایی کوتاه با هر 3 تا دارن تو این مقاله و مقالات بعدی 10-12 تا برتری که هر کدوم نسبت به بقیه دارن رو میفهمن اونوقته که خیلی راحت با توجه به نیازشون یکی رو انتخاب میکنن

        2. خدایی الان بچه ها برتری ها رو بهتر فهمیدن؟همش فکر میکنن این مسابقه یه راند داره؟(گرچه ایرانی ها فقط متهم کردن رو بلدن،صد در صد اون‌موقع هم یه گیری میدادن)

  12. خیلی ممنون واقعا مطالب جالبی بود ولی یه قسمتش دیگه واقعا افراط بود و مطلب رو تعصبانه جلوه داد اونم قسمتی بود که نوشته اندروید و ios با همدیگه هم از پس ویندوزفون بر نمیان (دو مبارز ناکام این راند که از قدرت ویندوزفون متعجب بودند، تصمیم گرفتند که کدورت‌ها را کنار گذاشته وبا یکی کردن قدرتشان بتوانند قهرمان مارا شکست دهند. به همین جهت هر دو به سمت ویندوزفون هجوم آوردند اما قهرمان ما با دو دست توانمندش سر هر دو را به هم کوباند!) ولی بقیش خیلی جالب بود ممنون

    1. مجتبی مسکینی

      اصلا تعصبانه نیست خب عزیز تو اون ضربه ای که وینفون وارد میکنه نه اندروید حرفی واسه گفتن داره نه ای او اس

  13. مطلب خوب و روانی بود.ولی خیلی یک طرفه بود.در اینجا حق دیگر رقبای ویندوز فون پایمال شده.بهتر بود بی طرفانه باشه تا حق مطلب ادا شود.با تشکر از زحمات جناب مسکینی

  14. دوست عزیز، این مبارزه خیالی که به آن می پردازید، حتی سر سوزنی به آنچه در دنیای حقیقی در جریان است شباهتی ندارد.
    متاسفانه، نویسنده این مطلب هیچگونه شناختی از مفاهیم enterprise و open source نداشته و باعث شده نه تنها قیاس متعصبانه صورت گیرد، بلکه مسائل بی ربطی را با یکدیگیر پیوند داده و به دور از حقایق به نظر برسد و این معنای حقیقی “قیاس مع الفارق” است.
    برای مثال همان نقاط ضعفی (البته به زعم شما) که به آن اشاره فرمودید، متن باز بودن اندروید باعث توسعه و فعال سازی خیره کننده این سیستم عامل شده، به آمار ها مشاهده کنید، از 2008 تا 2013 ، تعداد اپلیکیشن ها، تعداد دستگاه های فعال شده (که امروز از تعداد تولد نوزادان بیشتر شده- بیش از 1.5 میلیون در هر روز) و آمارهایی از این قبیل، یا واسط کاربری فیس بوک هوم، که حتی اشاره ای نیز به آن نشد، از نقاط ضعف و نمای غیر حقیقی از این مقاله است.
    موارد اینچنینی بسیار است، فقط جهت تنویر اذهان جسارت کردیم،

    آینه چون نقش تو بنمود راست ——– خود بشکن، آینه شکستن خطاست

    از اینکه در حوزه آی تی فعالیت می کنید، تشکر می کنم، به هیچ عنوان قصد دلسرد کردن شما را ندارم، اما بیشتر مطالعه کنید….
    موفق باشید.

    1. مجتبی مسکینی

      عزیز اگه از این مطالب اطلاع نداشتم که نمیومدم مقاله بنویسم!!!
      درسته که اپن سورس بودن خیلی به فعال سازی اندروید کمک کرده ولی همین مسئله باعث شده که توسعه دهندگان کارشون سخت شه چون مجبورن یه اپلیکیشن یا بازی رو واسه انواع پردازنده ها و… بهینه کنند.
      این که به رابط کاربری فیسبوک هوم هیچ اشاره ای نشد به خاطر اینه که شما اصلا از ماجرا خبر نداری ! پس شما مقاله اول رو نخوندی چون قراره تو 3 راند برگزار بشه و هر راند فقط یکی از سیستم عامل ها برنده است.
      اتفاقا اتفاقا اتفاقا تو اکثر مقالات خارجی همه به اپن سورس بودن اندروید اعتراض داشتند

  15. خیلی خیلی جالب و خوب بود ! واقعا تبریک میگم بخاطر این مقاله ، خیلی ممنون و حسابی خسته نباشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH