پتنت جدید سامسونگ در رابطه با صفحه‌نمایش‌های سوپرهیدروفوبیک

همه ما می‌دانیم سامسونگ یکی از بهترین‌ کمپانی‌های فراهم کننده تجهیزات نمایشگر برای تلفن‌های هوشمند است. توانایی این غول کره‌ای در این زمینه در حدی است که به نظر به این زودی‌ها هیچ کمپانی دیگری نمی‌تواند به راحتی جای سامسونگ را بگیرد.

اما سامسونگ برای اینکه همیشه در لیست نوآورترین‌ها بماند، باید به محصولاتش قابلیت‌ و امکانات جدید اضافه کند. نوآوری جدید سامسونگ تولید نمایشگر جدیدی بر پایه واکنش به قطرات آب است.

سامسونگ اخیرا تکنولوژی جدیدی را با نام “صفحات سوپرهیدروفوبیک شفاف” از طرف لابراتور ملی Oak Ridge به ثبت رسانده است. این فناوری برای بهبود بیشتر در عملکرد صفحه‌نمایش تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و سایر لوازم الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما این صفحه‌های سوپرهیدروفوبیک چگونه عمل می‌کنند؟ پاسخ به این سوال با این تئوری ساده بیان می‌شود: یک سطح معمولی قطرات آب را با زاویه بیش از ۱۵۰ درجه دفع می‌کند. اکنون سامسونگ با ساخت این تکنولوژی قادر به دفع قطرات آب در زوایای ۱۵۵ تا ۱۶۵ شده است. این موضوع به این معناست که هر قطره آب به سرعت بعد از تماس دفع می‌گردد. این قضیه در مورد گرد و غبار هم صادق است.

تیم ORNL با ترکیب یک لایه نازک فیلم شیشه‌ بر روی یک صفحه‌ شیشه‌ای و سپس حرارت دادن پوشش هر دو، موفق به ساخت سطحی متشکل از این دو شده‌ است. با وجود این که سامسونگ استفاده از این فناوری را در دستگاه‌های الکترونیکی پیشنهاد داده، اما کاربرد‌های مختلفی در پنل‌های خورشیدی، پنجره‌ها، لنزها و آشکارساز‌ها خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH