بلک‌بری با بخش سخت‌افزار خود خداحافظی کرد!

اگر از دنبال کنندگان اخبار ‌آی‌تی‌رسان باشید، حتما مستحضر هستید که پیشتر به اطلاع شما رساندیم بلک‌بری بخش سخت‌افزار خود را تعطیل خواهد کرد! آقای John Chen مدیر عامل این شرکت کانادایی طی یک کنفرانس اعلام نمود که کمپانی بلک‌بری قصد دارد تا بخش سخت‌افزار خود را تعطیل نموده و از شرکت‌های دیگر در این زمینه کمک بگیرد.

این موضوع به معنی پایان یافتن تلفن‌های هوشمند با برند بلک‌بری نیست! آقای جان چن در این باره می‌گوید:

شرکت بلک‌بری تصمیم گرفته تا بخش سخت‌افزار خود را تعطیل نموده و در این زمینه، از کمپانی‌های تولیدکننده دیگر کمک بگیرد. این موضوع به ما کمک می‌کند تا سرمایه خود را کمتر از پیش هدر دهیم و آن را در زمینه‌های بهتر خرج کنیم.

مسئولان بلک‌بری با این تصمیم سعی دارند تا تمرکز خود را بر روی بخش نرم‌افزار گذاشته و به تقویت هرچه بیشتر این قسمت بپردازند.

در حال حاضر اپلیکیشن DTEK که توسط بلک‌بری طراحی و تولید شده است در فروشگاه نرم‌افزاری گوگل‌پلی وجود دارد و آماده دانلود است. این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا میزان امنیت دیوایس خود را مشاهده و از آن اطلاع پیدا کنید.

DTEK60 می‌تواند استراتژی جدید بلک‌بری را به رخ بکشد

 DTEK60 نام تلفن هوشمند جدید بلک‌بری خواهد بود که ظاهرا قرار است تا اواخر اکتبر عرضه شود. وبسایت Crackberry دست به افشای برخی مشخصات این دیوایس زده است که به آنها اشاره می‌کنیم:

  • پردازنده Snapdragon 820
  • ۴ گیگابایت رم
  • صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با کیفیت QHD
  • سنسور اثر انگشت
  • دوربین ۲۱ مگاپیکسلی

در تصویر زیر می‌توانید طرح مفهومی DTEK60 را که به تازگی منتشر شده است، مشاهده نمایید.

blackberry-dtek60

شایان ذکر است که DTEK60 حاصل همکاری بلک‌بری و آلکاتل است. به نظر می‌رسد که BlackBerry Priv آخرین تلفن هوشمند با برند بلک‌بری است که به صورت کامل زیر نظر این کمپانی کانادایی تولید و عرضه شده است. همکاری بلک‌بری و آلکاتل و تولید DTEK60، اولین کار مشترک این دو شرکت است و در صورت موفقیت آمیز بودن این پروژه، مطمئنا شاهد ادامه این همکاری خواهیم بود. این موضوع می‌تواند سبب شود تا بلک‌بری کمی خود را جمع و جور کرده و ضررهای پیشین خود را تا حدودی جبران نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH