چگونه عکاسی هدفمند داشته باشیم؟!

شاید در نگاه اول عکاسی مهارتی باشد که با یادگیری اصول آن بتوان عکاسی بزرگ و مشهور شد اما این‌طور نیست! عکاسی به‌جز مهارت به اهداف بزرگ نیازمند است، درواقع اگر کسی نداند از کجا و به چه دلیل می‌خواهد عکس بگیرد آن عکس ارزشی نخواهد داشت.

هدف، اشتیاق مهارت و خلاقیت مواردی هستند که می‌توانند از شما عکاسی بزرگ بسازند؛ اما چگونه عکاسی هدفمند داشته باشیم و هدف خود را در عکاسی پیدا کنیم؟

راهتان را پیدا کنید

یافتن راه و جایگاهی که می‌خواهید با عکاسی به آن دست‌یابید سخت‌ترین بخش ماجراست. اینکه متوجه شوید به چه سبک از عکاسی علاقه دارید و راه و روش عکاسی‌تان را پیدا کنید بسیار سخت و تا حدودی گیج‌کننده است اما چاره‌ای نیست، راه میان‌بری وجود ندارد و تنها کلید موفقیت برای پیدا کردن راهتان در عکاسی این است که به‌طور مداوم عکاسی کنید. با عکاسی مداوم متوجه می‌شوید که چه سبک عکاسی را دوست دارید. از شکست نترسید و از همه‌چیز و همه موضوعات عکاسی کنید.

خودتان را به یک نوع عکس محدود نکنید و از سوژه‌های مختلف عکاسی کنید تنها در این صورت است که می‌توانید استعداد خود در عکاسی را کشف کرده و راه و روش خود را بشناسید.

این تلاش و تمایل شماست که شما را به عکاسی بزرگ تبدیل می‌کند. ذهن خلاقتان را رها کنید و شرایط متفاوت و جدیدی را تجربه کنید و به یاد داشته باشید که این شما هستید که به عکستان معنا می‌بخشید نه عکس به شما.

steps

راهتان را به کار بگیرید

لحظه‌ای تصور کنید که با تلاش و پشتکار فراوان راهتان در عکاسی را پیدا کرده‌اید، قطعا به خودتان افتخار می‌کنید اما آیا تلاشتان در همین نقطه به پایان می‌رسد؟ جواب منفی است؛ این اول راه شماست. تمرکزتان را از دست ندهید و اهدافتان را توسعه دهید و به آن‌ها فکر کنید.

باد بگیرید اهداف واقع‌گرایانه داشته باشید

بی‌شک اولین عکس هیچ عکاسی روی جلد مجله‌های مشهور عکاسی و گرافیک دنیا نرفته است بااین‌حال اگر این هدف شماست اصلا بد نیست اما باید به خاطر داشته باشید که بااینکه تعیین هدف در عکاسی بسیار مهم است اما برای موفقیت باید اهدافی واقعی و امکان‌پذیر داشته باشید اگر هم هدفی چالش‌برانگیز دارید باید به واقعیت نزدیک باشد. برای مثال می‌توانید هدف خود را برای شروع عکاسی یادگیری اصول و فنون عکاسی و یا نمایش آثارتان در یک گالری محلی تعیین کنید. موفقیت همانند نردبانی است که باید پله‌پله و قدم‌به‌قدم به دست بیاید.

اعتمادبه‌نفس داشته باشید

اعتمادبه‌نفس یکی از ویژگی‌های اصلی عکاسان است. تا زمانی که اعتمادبه‌نفس بالایی نداشته باشید نمی‌توانید از عکاسی مبتدی به عکاسی حرفه‌ای تبدیل شوید. برای رسیدن به اهدافتان در عکاسی به خودتان اعتماد داشته باشید و در انتخاب سوژه‌ها به خودتان شک نکنید. زمانی که در هدفی پیروز می‌شوید آهسته‌ آهسته بیشتر به خودتان اعتماد پیدا می‌کنید و روزبه‌روز به سمت اهداف جدیدتر و بلندپروازانه‌تری هدایت می‌شوید.

trees-1

جسور باشید

شما جرات پیداکرده‌اید که رؤیاهایتان را دنبال کنید و راه عکاسان حرفه‌ای را ادامه دهید. این راه ساده نیست اما جسارت شما می‌تواند این مسیر را ساده‌تر کند. برای رسیدن به اهدافتان برنامه داشته باشید و به سمت رویاهایتان پیش بروید. فراموش نکنید اهداف، تابلو راهنمای شما هستند و با هر هدفی می‌توانید مهارت، اعتماد، تجربه و دانش کسب کنید. در عکاسی هیچ‌گاه برای رسیدن به اهدافتان از حرکت دست نکشید. همیشه سعی کنید چیزهای تازه‌ای بیاموزید و به اهداف بلند‌‌پروازانه خود دست‌یابید.

اهداف عکاسی شما چیست؟!

1 در مورد “چگونه عکاسی هدفمند داشته باشیم؟!”

  1. مهدی ده نبی

    سلام. ممنون بایت این مطلب خوب ?

    نکات خیلی خوبی گفته شده که میتونه کمک خیلی زیادی به عکاسا بکنه و از اونجایی که من به عکاسی علاقه دارم کل مطلب رو خوندم

    متشکرم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH