آپدیت جدید گوگل Maps برای اندروید منتشر شد

Google Maps در طی سال‌های اخیر، راهنمای خوبی برای بسیاری از کاربران بوده و هست. به‌روزرسانی جدید این نرم‌افزار برای سیستم عامل اندروید منتشر شد که ویژگی‌های جدیدی را با خود به همراه دارد. در این مطلب می‌خواهیم قابلیت‌های جدید و نکات مهم پیرامون اپلیکیشن Google Maps را با شما در میان بگذاریم.

ارتباط از طریق کلام و بدون دخالت دست یکی از بهترین ویژگی‌های اپلیکیشن‌های امروزی به شمار می‌رود. در به‌روزرسانی جدید Google Maps این قابلیت به آن اضافه شده است و شما در هنگام رانندگی یا حرکت می‌توانید با صدای خود به این اپلیکیشن دستور بدهید و انتظار انجام فرامین خود را داشته باشید. برای انجام این کار تنها کافی است که عبارت “OK Google” را بر زبان آورید. بر اساس اعلام بلاگ رسمی اپلیکیشن Google Maps، برخی از این دستورات عبارتند از:

  • ‘What’s my next turn?’
  • ‘What’s my ETA?’
  • ‘Show/Hide traffic’
  • ‘Mute/Unmute voice guidance’
  • ‘Avoid tolls’
  • ‘How’s the traffic ahead?’
  • ‘Show alternate routes’

گوگل در آپدیت جدید اپلیکیشن Google Maps کاری کرده تا کاربران حداقل در دنیای دیجیتال بتوانند منزل خود را مانند یک قلعه تصور کنند! طراحان گوگل در نسخه جدید این اپلیکیشن، امکانی را اضافه کرده‌اند که به وسیله آن، کاربران می‌توانند به جای منزل یا محل کار خود، از آیکون یک قلعه یا یک ساختمان شیک استفاده کنند. به محض انتخاب این آیکون، محل مورد نظر بر روی نقشه ازین پس با این آیکون نمایش داده می‌شود. خوشبختانه گوگل به مرور تعداد این آیکون‌ها را افزایش می‌دهد و در حال حاضر، تعداد محدودی برای انتخاب توسط کاربران وجود دارد.

google-maps-2

قابلیت دیگری که به نسخه جدید Google Maps اضافه شده است، امکان اضافه کردن لیبل به مکان‌ها یا محل‌های اداری است. با انتخاب یک محل، وارد شدن به صفحه توضیحات و زدن دکمه Options، شما می‌توانید گزینه Add label را انتخاب کنید. سپس این امکان را دارید که هر اسمی را برای این مکان شامل محل کار من، منزل من، رستوران مورد علاقه یا … برگزینید.

یکی از بهترین امکاناتی که به ورژن جدید Google Maps اضافه شده است، قابلیت مشاهده رقم دریافتی تاکسی‌ها برای مسیرهای مختلف است. با انتخاب آیکون تاکسی، شما می‌توانید مبلغی که باید برای طی کردن مسیر انتخاب شده توسط تاکسی بپردازید را مشاهده کنید. این امکان در حال حاضر در کشورهای برزیل، هند، انگلستان، اسپانیا و آلمان فعال و قابل استفاده است.

google-maps-1

در نسخه جدید اپلیکیشن Google Maps شما می‌توانید علاوه بر نوشتن نظر خود در مورد رستوران یا یک منطقه، تصاویری را نیز ضمیمه نظر خود کنید و ارسال نمایید تا کاربران دیگر آنها را مطالعه کنند. گوگل حتی می‌تواند عکس‌هایی که از آن منطقه گرفتید را به صورت خودکار ضمیمه نوشته شما کند و کاربر را در این زمینه یک گام جلوتر ببرد.

امکان Driving mode در نسخه جدید توسط یک میانبر اجرا می‌شود و دیگر نیازی نیست که شما یک مقصد را انتخاب کنید تا این قابلیت فعال شود. این ویژگی با استفاده از تاریخچه عبور و مرور شما به مناطق مختلف، حدس می‌زند که شما قصد رفتن به چه محلی را دارید و از این طریق فعال می‌شود. در حین حرکت نیز نقشه‌های ترافیک به صورت خودکار به‌روزرسانی می‌شوند.

امکان جستجو و مسیریابی آفلاین در نهایت به Google Maps اضافه شد!

در کنفرانس I/O گوگل که در ماه مه برگزار شد، پیش نمایش‌هایی از جستجو و مسیریابی آفلاین نمایش داده شد. در نسخه جدید، این قابلیت برای کاربران اندروید اضافه شده است. به این ترتیب شما می‌توانید نام شهر یا کشوری را جستجو کرده و گزینه DOWNLOAD را انتخاب کنید یا به منوی Offline areas رفته و دکمه + را بزنید و محل دلخواه را به آن اضافه نمایید.

google-maps-update-offline

به محض اینکه شما محل دلخواه خود را بر روی نقشه دانلود کردید و به مناطقی بروید که اینترنت در دسترس نباشد، نرم‌افزار Google Maps به صورت خودکار به حالت Offline mode می‌رود. در حالت آفلاین شما می‌توانید به مانند حالت آنلاین، از امکانات مسیریابی و جستجو به صورت کامل استفاده کنید. به محض اینکه دسترسی شما به اینترنت فراهم شود، مجدد به صورت خودکار به حالت آنلاین برمی‌گردید و می‌توانید اطلاعات آنلاین مانند وضعیت ترافیک را مشاهده کنید.

این قابلیت در ابتدا برای سیستم عامل اندروید عرضه و به زودی نیز در دسترس کاربران iOS قرار می‌گیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH