سامسونگ دستیار شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی Viv را خرید

سامسونگ، Viv را که یک دستیار شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی است، خریداری کرد. Viv توسط سازندگان Siri اپل توسعه داه شده است. سازندگان Siri یکسال پس از خرید آن توسط اپل، این کمپانی را ترک کردند و Viv را بنیان نهادند. قیمت این معامله آشکار نشده است. Viv کماکان به صورت یک شرکت مستقل عمل می‌کند و به سامسونگ سرویس خواهد داد.

Viv دو ویژگی مهم دارد. اولین ویژگی این است که با سیستم‌های دیگر نیز می‌تواند وارد تعامل شود، کاری که دستیار اپل بتازگی اجازه آن را دارد. این ویژگی باعث می‌شود که Viv بتواند از دیگر سیستم‌ها و سرویس‌ها نیز استفاده کرده و گفتگوهای طبیعی‌تری با کاربر داشته باشد. دومین ویژگی، برنامه‌نویس بودن آن است. هوش مصنوعی Viv قادر است کد بنویسد. بنابراین زمانی که با مشکلی روبرو شد یا خواست کار جدیدی انجام دهد، خودش کدی نوشته و آن را اجرا می‌کند. البته این اولین بار نیست که از این روش استفاده می‌شود، اما Viv اولین شرکتی است که آن را به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌دهد. Viv این سیستم را تولید برنامه داینامیک می‌نامد.

اما سازندگان Viv چرا سامسونگ را انتخاب کرده‌اند؟! کیتلاوس یکی از بنیانگذاران می‌گوید:‌‌

آنها ۵۰۰ میلیون دستگاه در سال می‌فروشند. چشم‌انداز ما با آنها یکسان بوده و آنها کانال‌های توزیع زیادی دارند. بنابراین سامسونگ شریک درستی برای ما خواهد بود.

سامسونگ در حال مبارزه با اپل برای کسب سهم بیشتر از بازار است. به عنوان سازنده، سامسونگ تنها شرکتی است که می‌تواند با اپل بجنگد. فروش اسمارت‌فون‌های سامسونگ کاهش و سپس افزایش داشت. اما انفجار گلکسی نوت ۷ کمی این بازگشت را با مشکل مواجه کرد. علاوه بر اپل، سامسونگ در حال تلاش برای به دست گرفتن سرنوشت نرم‌افزاری خود است. گوگل روزبه‌روز رقابت بیشتری با سامسونگ ایجاد می‌کند. معرفی گوشی‌های پیکسل نشانی از این رقابت است. سامسونگ چه از تایزن استفاده کند یا نه، آینده‌اش روشن‌تر بنظر می‌رسد اگر سخت‌افزار خود را بتواند با نرم‌افزارش ترکیب کند.

خرید Viv باعث می‌شود که سامسونگ رقیبی قدرتمند در برابر دستیار گوگل و اپل داشته باشد. ۱۲ ماه گذشته نشان می‌دهد که دستیارهای شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی نقشی غیر قابل انکار در پلتفرم‌های موبایلی خواهند داشت.

گرچه این خرید توسط بخش موبایل سامسونگ انجام شده است، اما می‌توان گفت که برای کل سامسونگ نیز مفید خواهد بود. معرفی اکوی آمازون، هوم گوگل و هاب اپل نشان می‌دهد که چگونه شرکت‌های بزرگ با چنگ و دندان برای تسخیر خانه شما می‌جنگند. اما سامسونگ در اینجا می‌تواند برتری خود را حفظ کند، اگر بتواند سرویس Viv را در محصولات خود بکار گیرد. سامسونگ دارای بخش لوازم خانگی است که اتفاقا شهرت خوبی دارد و این می‌تواند به سامسونگ کمک کند که دست برتر را در خانه‌های هوشمند داشته باشد.  البته سامسونگ حرکت‌هایی نیز در این زمینه داشته است. از جمله آن‌ها می‌توان به خرید SmartThings با قیمت ۲۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ اشاره کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH