پرفروش‌ترین گوشی‌های ایران را بشناسید

با توجه به آنکه سهم عمده واردات و فروش گوشی‌های موبایل در بازار کشورمان مربوط به تلفن‌های همراه قاچاق است، بنابراین نمی‌توان آمار دقیق و درستی را در ارتباط با پرفروش‌ترین گوشی‌ها ایران به‌دست آورد، مگر با راه‌کارهایی چون نظرسنجی و یا آمارگیری از بازه‌ای محدود که قاعدتا احتمال خطای زیادی خواهد داشت.

یکی از مراجع خیلی خوب و البته قابل اطمینان در این بخش، استناد به آمار مارکت‌های دانلود اپلیکیشن است که در این بین، کافه بازار را می‌توان بزرگ‌ترین و معتبرترین دانست. مارکتی که طبق اعلام دارای ۳۵ میلیون عضو فعال بوده و به همین خاطر بازه بسیار گسترده و قابل اعتمادی جهت ارایه آمار دارد که می‌توان صحت آن را با درصد بسیار بالایی مورد تایید قرار داد.

حال این مارکت، اقدام به اعلام آمار کاربرانش در تابستان ۹۵ کرده که طبق این گفته‌ها، محصولات سامسونگ با اقتدار در صدر قرار دارند و پس از آن هواوی و سپس اچ‌تی‌سی، سونی و ال‌جی بیشترین حضور در دستان کاربرانش را کسب کرده‌اند. لازم به ذکر است که این آمار مربوط به گوشی‌های اندرویدی است که البته سهم غالب بازار را نیز در اختیار دارند.

most-selling-phone-in-iran

همان طور که در نمودار بالا مشاهده می‌کنید، گوشی میان رده سامسونگ گلکسی J7 توانسته با اقتدار رتبه نخست را در بین چندین میلیون کاربر فعال این مارکت ایرانی با ۵.۹۱درصد به‌دست بیاورد و جایگاه دوم هم محصول دیگری از همین رده اما کوچک‌تر با نام گلکسی J5 است. سپس دو مدل نسبتا قدیمی از رده S با نام‌های S3‌ و S5 قرار می‌گیرند و این لیست تا رتبه دهم همگی متعلق به این برند کره‌ای است تا به خوبی ثابت شود بازار تلفن همراه ایران، تا چه میزان در سیطره سامسونگی‌ها قرار دارد.

جایگاه یازدهم را پرچم‌دار سابق هواوی یعنی P8 به خودش اختصاص داده است و در این لیست ۲۹ مدلی، یک گوشی از اچ‌تی‌سی با نام وان (مدل دقیقش مشخص نشده است و شاید همان M7‌ باشد) به همراه دو گوشی ال‌جی G4 و ال‌جی G3 در کنار سونی اکسپریا Z2 حضور دارند تا محبوب‌ترین محصولات در بین کاربران ایرانی در این برندها نیز مشخص شوند.

در کل سامسونگ ۱۹ مدل از ۲۹ گوشی اعلام شده را به خودش اختصاص داده تا با اقتدار در صدر بازار داخلی ایران بوده و پس از آن هواوی با ۷ مدل در جایگاه دوم است و برندهای دیگر با اختلافی معنادار، رتبه‌های دیگر را به خودشان اختصاص داده‌اند.

6 در مورد “پرفروش‌ترین گوشی‌های ایران را بشناسید”

  1. با سلام و تشکر به خاطر این خبر که کمک فراوانی به من کرد . لطفا آمار ماه های آینده را نیز قرار دهید . به همراه جدول

    1. نه خیر سامسونگ قیمت گوشی هاش نسبت به کیفیتش پایینه مثلا همین j7 2017 یک میلیون و صد میدی بابتش بعد میتونی با 700 تومن گوشیی بهتر بخری بعد سامسونگ گرون میده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH