عرضه یک کارت اعتباری که کد امنیتی آن هر یک ساعت یکبار تغییر می‌کند!

چند بانک فرانسوی برای جلوگیری از دزدی اطلاعات کارت اعتباری با شرکت Oberthur Technologies همکاری کرده‌اند و کارت اعتباریی ساخته‌اند که دارای یک کد امنیتی بوده و این کد هر یک ساعت یکبار عوض می‌شود.

دزدی آنلاین کارت‌های اعتباری به سرعت رو به رشد است. هکرها به روش‌های مختلفی می‌توانند اطلاعات کارت اعتباری شما را به سرقت ببرند. زمانی که شماره کارت اعتباری شما دزیده شد، هکرها می‌توانند به خرید بروند و زمانی که شما و بانک‌تان از موضوع آگاه شوید، دیگر حسابتان خالی شده است. بسیاری از بانک‌ها سعی می‌کنند که معاملات مشکوک را متوقف کنند، اما این روش معمولا دزدی‌ها را مشخص نکرده و گاها کاربران مشروع را هدف قرار می‌دهد. حال دو بانک فرانسوی Société Générale و Groupe BPCE سعی می‌کنند با این روش از دزدی اطلاعات کارت اعتباری جلوگیری کنند.

سیستم جدید که توسط شرکت Oberthur Technologies توسعه داده شده، Motion Code نام دارد و کد امنیتی کارت را سر هر ساعت تغییر می‌دهد. با این روش حتی اگر شماره کارت دزدیده شود، بعد از یک‌ساعت دیگر هیچ مصرفی ندارد.

این کارت به جز نمایشگر کوچکی که در پشت دارد، تفاوت چندانی با دیگر کارت‌های اعتباری ندارد. این کارت با دوام بوده و در برابر نفوذ آب مقاوم است و ضخامت و اندازه کارت‌های معمولی را دارد. باتری لیتیومی که نمایشگر را روشن نگه می‌دارد، سه سال دوام دارد و پس از این مدت،‌ اعتبار کارت تمام می‌شود. این کارت به زودی در فرانسه عرضه شده و در آینده نیز به انگلستان وارد می‌شود. تست این کارت در کشورهای لهستان و مکزیک انجام شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH