با تلفن‌های هوشمند سازگار با قابلیت DayDream آشنا شوید

آمادگی و حرکت گوگل در راستای واقعیت مجازی در تلفن‌های هوشمند به تازگی و با آخرین کنفرانس این شرکت آغاز شده است. پروژه واقعیت مجازی گوگل با نام DayDream آمده است تا در این عرصه با دیگران به رقابت بپردازد. شما می‌توانید قسمت‌های زیبای سریال تاج و تخت را به تماشا بنشینید، به روی پاهای خود بایستید و اشکال فضایی با دستان خود روی هوا بکشید و یا بازی‌های فوق‌العاده‌ای را با واقعیت مجازی تجربه کنید. DayDream این روزها به عنوان پیشنهادی مطرح می‌شود که اغلب افراد مایل به پذیرفتن آن هستند و کمتر کسی را می‌بینید که آن را رد کند. برای برخورداری از این امکان، باید جز افرادی باشید که تلفن هوشمندشان از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کند.

چه تلفن‌های هوشمندی از DayDream پشتیبانی می‌کنند؟ از سوال شما خرسندیم! در این قسمت، لیست بسیار کوتاهی از تلفن‌های هوشمندی که تحت پوشش این تکنولوژی هستند را به شما ارائه می‌کنیم. البته برخی از آنها برای استفاده از DayDream نیاز به آپدیت دارند که به زودی ارائه خواهد شد.

پیکسل گوگل: هر دو مدل ۵ و ۵.۵ اینچی پیکسل گوگل از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند و به صورت پیش‌فرض، DayDream بر روی آنها نصب شده است. هر دو تلفن هوشمند پیکسل از پردازنده Snapdragon 821 به همراه ۴ گیگابایت رم و صفحه نمایش AMOLED بهره می‌برند. البته صفحه نمایش مدل ۵ اینچی با کیفیت ۱۰۸۰p و مدل ۵.۵ اینچی نیز با کیفیت QHD عرضه شده است. به این معنی که تکنولوژی واقعیت مجازی روی مدل بزرگتر (پیکسل XL) بهتر است، اما هر دو مدل از دقت بالایی در این زمینه برخوردار هستند.

ZTE Axon 7: اولین تولیدکننده تلفن‌های هوشمند اندرویدی که به روی سکو می‌آید و از پروژه DayDream پشتیبانی می‌کند، کمپانی ZTE است. گوگل اعلام کرده با وجود اینکه این تلفن هوشمند هنوز از اندروید نوقا پشتیبانی نمی‌کند، اما امکان بهره گیری از DayDream را داراست. از مشخصات سخت‌افزاری Axon 7 می‌توان به صفحه نمایش ۵.۵ اینچی AMOLED با کیفیت WQHD، پردازنده Snapdragon 820 و ۶ گیگابایت رم اشاره کرد.

خبری از نکسوس ۶P نیست؟

در حالی که گوگل برای تست کردن پروژه DayDream از نکسوس ۶P استفاده کرد و این تلفن هوشمند در نسخه پیش‌نمایش دولوپر Android N قابلیت نصب کیت دولوپر DayDream را داراست اما تلفن هوشمند اشاره شده قابلیت پشتیبانی از این تکنولوژی را ندارد. گوگل در این باره می‌گوید:

عملکرد حرارتی نکسوس ۶P امکان استفاده از DayDream را به کاربران نمی‌دهد!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH