چیپست آیفون ۸ با فناوری ۷ نانومتری TSMC ساخته می‌شود

سال ۲۰۱۶ تقریبا در حال اتمام است. دنیای اسمارت‌فون نیز سال پر فراز و نشیبی داشت. شاید بتوان گفت که اسکنر عنبیه بیشترین توجه را به خود برانگیخت. گلکسی نوت ۷ سامسونگ اولین فبلت اندرویدی بازار بود که از این تکنولوژی استفاده می‌کرد. اپل نیز با اینکه تحول زیادی در آیفون ۷ نداد، اما آپدیت خوبی برای آن عرضه کرد. اپل اما شاید بیشترین تغییرات را برای آیفون ۸ در نطر گرفته باشد.

دنیای سخت‌افزار موبایل و بخصوص چیپست‌های موبایل، تحول زیادی در ۲۰۱۶ نداشت. سامسونگ و TSMC که دو تولیدکننده عمده چیپست در دنیا هستند، برنامه خود را مشخص کرده‌اند و باید منتظر تغییرات زیادی در چیپست‌ها در سال ۲۰۱۷ باشیم. اپل نیز ظاهرا از این تغییرات بی‌نصیب نیست و قرار است که چیپست آیفون ۸ با فناوری ۷ نانومتری ساخته شود. این جهشی بزرگ برای آیفون خواهد بود، چون به جای رفتن از فناوری ۱۴ نانومتری با ۱۰ نانومتری و سپس به ۷ نانومتری، مستقیما به سراغ فناوری ۷ نانومتری رفته است. همه اینها به این دلیل است که TSMC توانسته برنامه خود برای تولید چیپست‌های ۷ نانومتری را به جلو بیندازد و در سه ماهه اول ۲۰۱۷، تولید چیپست‌ها با این فناوری را آغاز کند.

البته باید کمی به دیده احتیاط به این گزارش نگاه کرد و ممکن است که اپل چنین کاری نکند. گزارشاتی که تا به‌حال منتشر شده نشان می‌دهد که A11 با فناوری ۱۰ نانومتری ساخته می‌شود. اما اگر چیپست آیفون ۸ با فناوری ۷ نانومتری ساخته شود، باید منتظر آیفون خوبی باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH