نسخه ۷.۱ از اندروید نوقا توسط گوگل معرفی شد

گوگل امروز نسخه ۷.۱ از اندروید نوقا را به صورت رسمی معرفی کرد. اهالی Mountain View اعلام نموده‌اند که این آپدیت، کاملا بر اساس نسخه پیشین و اصلی اندروید نوقا نوشته شده و تنها قابلیت‌های جدید مانند پشتیبانی از DayDream، سیستم به‌روزرسانی، API میانبر اپلیکیشن‌ها برای لانچر پیش‌ فرض و امکان استفاده از کیبوردهای عکس‌دار به آن اضافه شده است.

گوگل اعلام نموده که نسخه مخصوص برنامه نویسان، اواخر این ماه عرضه می‌شود و همانطور که انتظار می‌رفت، قابلیت Google Assistant نیز روی این نسخه برای تمامی دیوایس‌ها موجود نخواهد بود و تنها پیکسل‌های جدید از این امکان بهره‌مند هستند. اما قابلیت‌های دیگری مانند میانبر اپلیکیشن‌ها به نسخه جدید اندروید نوقا اضافه می‌شود. با بهره‌گیری از این امکان، می‌توانید ۵ فعالیت خاص را برای اپلیکیشن‌ها تعریف نمایید و به صورت مستقیم از طریق صفحه هوم، به آنها دسترسی داشته باشید. این قابلیت، کاملا مانند امکان فورس تاچ روی آیکون اپلیکیشن‌ها و نمایش منوی اکشن‌هاست که همراه با آیفون ۶s توسط اپل در سیستم عامل iOS قرار گرفت.

android71preview

گوگل همچنین دو قابلیت بسیار کاربردی را در اختیار برنامه نویسان گذاشته است که آنها تا به حال، بسیار دنبال این موضوع بودند. اولین گزینه، امکان استفاده از کیبوردهای عکس‌دار است که کاربران می‌توانند از آنها به عنوان اولویت اول خود بهره گیرند و گزینه دوم، امکان ارسال کاربر به صفحه‌ای خاص و خالی کردن فضاهای اضافی را به برنامه نویسان می‌دهد.

نسخه برنامه نویسان اندروید نوقا ۷.۱ همانطور که بالاتر اشاره شد، اواخر این ماه برای نکسوس ۶P، ۵X و پیکسل C عرضه می‌شود و طبق اعلام گوگل، نسخه نهایی آن برای تمام دیوایس‌ها که شامل نکسوس ۶، نکسوس ۹، نکسوس پلیر و گجت‌های دیگر که از اندروید نوقا پشتیبانی می‌کنند، ارائه خواهد شد.

همچنین کاملا مشخص است که پیکسل و پیکسل XL گوگل به محض ارائه نسخه عمومی که احتمالا در ماه دسامبر خواهد بود، به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد. به نظر می‌رسد که گوگل با سایر تولید کنندگان دیوایس‌های اندرویدی در حال مذاکره است تا آنها نیز خود را برای ارائه نسخه جدید اندروید بر روی پرچمداران خود آماده کنند. خوشبختانه دیوایس‌هایی مانند V20 ال‌جی که به صورت پیش‌فرض با سیستم عامل اندروید نوقا عرضه شد و Moto Z که به تازگی آپدیت مربوط به این سیستم عامل را دریافت کرده ‌است نیز شامل دیوایس‌هایی که امکان به‌روزرسانی به نسخه ۷.۱ را دارا هستند، می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH