اپل واچ دقیق‌ترین مچ‌بند سلامتی در بین گجت‌های هوشمند است!

بخش مهمی از گجت‌های هوشمند امروزی را ابزارهای پوشیدنی تشکیل می‌دهند که یکی از کارآمدترین آن‌ها مچ‌بندهای سلامتی هستند. دستگاه‌هایی که معیارهایی از قبیل ضربان قلب، تعداد گام‌های شما، میزان کالری که می‌سوزانید، کیفیت خواب و … را بررسی می‌کنند. اما این ابزارها تا چه حد دقیق هستند؟ و اصلا دقیق‌ترین‌ آن‌ها کدام است؟!

این طور که بررسی‌ها نشان می‌دهند، ساعت هوشمند اپل یا همان اپل واچ در این زمینه از سایر ساعت‌های هوشمند و حتی دستبندهای سلامتی بهتر عمل کرده است. در گزارشی که TIME منتشر کرده اعلام شده که بر اساس مطالعاتی که JAMA کاردیولوژی (کاردیولوژی همان قلب شناسی است) انجام داده، در بین مچ‌بندهای سلامتی موجود در بازار اپل واچ از همه دقیق‌تر است. این نتیجه از آزمایش بر روی ۵۰ فرد بالغ که از نظر سلامتی مشکلی نداشتند به دست آمده است و در این آزمایش اپل واچ با حریفانی مانند FitBit Charge HR،‌ Mio Alpha و Basis Peak و Chest Strap (کش‌بندهایی که به بدن چسبانده می‌شوند) رقابت کرده و در نهایت پیروز شده است!

Chest Strap با دقت ۹۹ درصدی دقیق‌ترین بود در حالی که اپل واچ دقتی ۹۰ درصدی را ثبت کرد. سایر رقبا دقتی کمتر از ۸۰ درصد داشتند که البته برای این نوع گجت‌ها که تازه اول راهند، قابل قبول است. اما این گزارش فقط خبر خوش نداشته؛ در این مطالعات کشف شد که هرگاه شدت فعالیت‌ها بیشتر می‌شود، دقت هم کاهش می‌یابد. دلیل این امر می‌تواند مربوط به روش اندازه گیری ضربان قلب توسط ابزارهای پوشیدنی باشد که از طریق جریان خون انجام می‌گیرد. بر اساس آن چه دکتر گردون بلک برن، یکی از نویسنده‌های این گزارش می‌گوید:

تمام فناوری‌های مربوط به دستبندهای سلامتی با جریان خون سر و کار دارند. شما باید با سلول‌های حساس در ارتباط باشید، هنگامی که شدت فعالیت شخص بیشتر می‌شود، ضربان بیشتر خواهد شد و ممکن است شما بخشی از این ارتباط را از دست بدهید.

apple-watchc

1 در مورد “اپل واچ دقیق‌ترین مچ‌بند سلامتی در بین گجت‌های هوشمند است!”

  1. به نظر من این خبرها سازماندهی شده وصرفا جهت تبلیغات هست
    وگرنه اپل این قطعات ویاسنسورها رو ازخداکه نمیخره وبرنامه نویسا ومنهدسا وتوسعه دهنده هاش هم که خدانیستن
    خوبه نصف قطعات تولیدی اپل رو سامسونگ و ال جی tsmc و … می سازن
    مثلا سامسونگ ازهمون لوازم تومحصولات خودش هم استفاده می کنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH