آمازون سرویس موسیقی آنلاین خود را عرضه کرد!

آمازون سرویس موسیقی آنلاین خود را عرضه کرد. این سرویس Amazon Music Unlimited نامیده می‌شود و در رقابت با اسپاتیفای و دیگر سرویس‌های موسیقی آنلاین عرضه شده است. آمازون برای اینکه این سرویس را از دیگر سرویس‌ها متمایز کند، کارهایی انجام داده که مهمترین آن‌ها مرتبط با قیمت است. Music Unlimited برای کاربران سرویس Prime با قیمت ۷.۹۹ دلار در ماه یا ۷۹ دلار در سال عرضه می‌شود که ارزانتر از اسپاتیفای و سرویس اپل است. بعلاوه، دارندگان اسپیکرهای هوشمند اکوی آمازون می‌توانند با قیمت ۳.۹۹ دلار در ماه به این سرویس دسترسی داشته باشند.

هسته Amazon Music Unlimited چندان تفاوتی با دیگر سرویس‌ها ندارد. این سرویس دارای ده‌ها میلیون قطعه موسیقی است و یک موتور سفارش دارد که هم لیست‌های الگوریتمیک و هم لیست‌هایی که توسط انسان انتخاب شده‌اند را به شما پیشنهاد می‌دهد. اپلیکیشن‌های این سرویس را برای اندروید، iOS، دسکتاپ، Sonos و صد البته تبلت‌های فایر آمازون دانلود کنید. این اپلیکیشن کاملا بازطراحی‌شده، صفحه‌آرایی جدیدی دارد و بر قسمت هنری، تاکید زیادی دارد. با این اپلیکیشن می‌توانید موسیقی را دانلود کرده و متن آهنگ‌ها را پیدا کنید.

در حالیکه اسپاتیفای از موتور پیشنهاد قوی بهره می‌برد و اپل از آلبوم‌های اختصاصی برای جذب کاربران استفاده می‌کند، آمازون می‌خواهد با استفاده از تجمیع زیاد این سرویس با اسپیکرهای اکو و استفاده از دستیار صوتی الکسا، کاربران را جذب کند. کاربران اکو نه تنها از تخفیف قیمت زیادی برخوردارند، بلکه می‌توانند قطعات مختلف را تنها با صدای خود درخواست کنند. آمازون می‌گوید که هر چه افراد بیشتر از این سرویس استفاده کنند، پیشنهادات بهتر می‌شود.

Amazon Music Unlimited ویژگی جدیدی با نام Side-by-Side دارد که تفاسیر هنرمندان را در کنار قطعات موسیقی قرار می‌دهد. آمازون این سرویس را بدون هیچ آلبوم اختصاصی عرضه می‌کند،‌ ولی استیو بو، مسئول سرویس موسیقی آمازون می‌گوید که این شرکت در حال ارزیابی چنین گزینه‌ای است.

برای بیشتر افراد، بهترین وجه سرویس آمازون، قیمت آن است. کاربران Prime می‌توانند سرویس سالانه را با قیمت ۶.۵۳ دلار دریافت کنند که نسبت به دیگر سرویس‌ها بسیار کمتر است. کاربران که عضو Prime نیستند، باید ماهانه ۹.۹۹ دلار بپردازند. آمازون می‌گوید که تا آخر امسال سرویس خانواده با شش عضو و قیمت ۱۴.۹۹ دلار ماهانه یا ۱۴۹ دلار سالانه عرضه می‌کند. سرویس اکو تنها بر روی این اسپیکرها قابل استفاده است و نمی‌توانید آن را بر روی هیچ وسیله دیگری داشته باشید. اما محتوای آن تفاوتی با سرویس‌های دیگر ندارد. Prime Music هنوز برای کاربران قابل دسترسی است. این سرویس بین یک تا ۲ میلیون موسیقی دارد.

بازار سرویس‌های موسیقی آنلاین، بشدت رقابتی است و اسپاتیفای و اپل بیشترین سهم را در این بازار دارند. اما آمازون گزینه‌های خوبی دارد و پول زیادی نیز دارد تا بتواند اگر مایل بود در آینده، آلبوم‌های اختصاصی نیز عرضه کند و تلاطم در بازار را تحمل کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH