۴ دلیل برای آن که آیفون را بر گوشی‌های اندرویدی‌ برتر بدانیم!

در دنیای اسمارت‌فون‌ها رقابت بین آیفون و گوشی‌های اندرویدی تنگاتنگ است و بسیاری از گوشی‌های اندرویدی در برخی جهات با آیفون برابری می‌کنند. اما هنوز برخی از قابلیت‌های مهم در آیفون وجود دارند که گوشی‌های اندرویدی را به چالش می‌کشند. با هم نگاهی داشته باشیم به چهار دلیل عمده برتری آیفون بر گوشی‌های اندرویدی:

تعهد اپل بر آپدیت نرم‌افزاری طولانی‌

guaranteed-software-updates-for-years

iOS تنها پلتفرمی است که همزمان با به‌روزرسانی جدیدترین نسخه‌هایش، ویژگی‌های جدید را به دستگاه‌های قدیمی‌تر مبتنی بر این پلتفرم هم می‌آورد. در واقع اپل بیش از مدتی که مردم از آیفون‌های قدیمی استفاده می‌کنند، از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. برای مثال آخرین نسخه سیستم عاملش، iOS 10 را برای آیفون ۵ ( که چهار سال پیش معرفی شده بود) هم عرضه کرد.

اما رقبای اندرویدی مدت زمان کمتری پشتیبانی می‌شوند. بسیاری از سازندگان گوشی‌های اندرویدی پس از یک سال یا کمی بیشتر، از دریافت آپدیت‌های جدید محروم می‌شوند که دلایل اصلی آن را می‌توانید در مطلبی که درباره چند پارگی اندروید منتشر کردیم، بخوانید.

برترین اپلیکیشن‌ها را اول در آیفون می‌بینیم

the-best-apps-first

برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS دنیایی از اپلیکیشن‌ها موجود است که از کیفیت بالایی هم برخوردارند،‌ اما هنوز هم بهترین اپ‌ها اولین بار برای iOS ارائه می‌شود.

توسعه دهندگان پول بیشتری از آیفون به جیب می‌زنند، به همبن دلیل است که بین اندروید و iOS فرق می‌گذارند. برای مثال یکی از آخرین این اپ‌ها اولین بازی رسمی نینتندو از ماریو است که Super Mario Run نام دارد و در اواخر امسال به صورت اختصاصی برای آیفون عرضه می‌شود.

نبود Crapware از سوی شرکت‌ها

lolsamsung-600x380

شرکت‌ها کنترل بسیاری بر آن چه در گوشی‌های اندرویدی می‌گذرد، دارند و از این اهرم برای گنجاندن سرویس‌ها و اپلیکیشن‌هایی که شما به آن نیاز ندارید در گوشی هوشمندتان استفاده می‌کنند. اوضاع زمانی بدتر می‌شود که این اپ‌ها را نمی‌توانید از گوشی خود حذف کنید.

اما در آیفون اوضاع این طور نیست. نرم افزار همچنان یکسان است و هیچ فرقی ندارد که آیفون از چه شرکتی (تحت چه اپراتوری) خریداری شود.

بهترین پشتیبانی در هنگام بروز هر مشکلی

the-best-support-if-you-have-a-problem

گرچه به طور رسمی از آیفون در کشور ما پشتیبانی نمی‌شود، اما در سراسر جهان شبکه گسترده‌ای برای پشتیبانی از محصولاتش دارد. اگر مشکلی پیش بیاید می‌توان با مراجعه به اپل استور کمک خواست.

در دنیای اندرویدی‌ها اما اوضاع چنین نیست. در بسیاری از موارد شما مستقیم با سازنده در ارتباط نیستید، یا باید به شرکت‌های ثانویه و نمایندگی مراجعه کنید و یا خارج از کشور ما باید به شرکت‌هایی (اپراتورها) که گوشی را از آن خریده‌اید مراجعه کنید.

این چهار دلیل را می‌توان در حال حاضر دلایل برتری آیفون بر اندرویدی‌ها دانست، اما اگر این دلایل اهمیتی برای شما ندارند، می‌توانید از گوشی‌های اندرویدی که تنوع و رده‌های قیمتی مختلفی دارند، استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH