با پا پس کشیدن Salesforce، توییتر بدون خریدار ماند!

توییتر روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذراند. Salesforce گفته که خرید توییتر را دنبال نمی‌کند و این بدان معناست که توییتر هیچ خریداری ندارد. پیش از این گوگل و والت دیزنی نیز از خرید توییتر انصراف دادند. Salesforce قبلا گفته بود که گر چه توییتر یک جواهر نتراشیده است، اما قصد خرید آن را دارد. انتشار این خبر باعث شد که سهام رو به افول این شرکت، ۵ درصد دیگر نیز کاهش یابد.

گرچه ممکن است در آینده خریدارانی پیدا شوند، اما در حال حاضر همه مسئولیت به گردن جک درسی خواهد بود. در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶، توییتر تنها توانست یک درصد به کاربران فعال خود اضافه کند و رشد درآمد آن برای هشت سال پیاپی به کمتر از ۲۰ درصد رسید. بسیاری معتقدند که توییتر باید تعداد کارمندان خود را کاهش دهد یا بخشی از خود را بفروشد. میزان ضرر این ستاره سابق دنیای اینترنت، از ۱۰۰ میلیون در فصل فراتر رفت. تست بعدی توییتر روز ۶ آبان خواهد بود که نتایج مالی سه ماهه سوم منتشر شود.

جک درسی که سال گذشته دوباره به عنوان مدیرعامل انتخاب شد،‌ از تغییرات اساسی در توییتر اجتناب می‌کند و تنها در سال گذشته، هشت درصد کارمندان را اخراج کرد. توجه او بیشتر به استخدام مدیران باتجربه، حذف قسمت‌های کوچک و بی‌اهمیت و تغییرات جزیی در توییتر بوده است.

اگر توییتر نتواند تغییرات اساسی در خود بدهد ممکن است به سرنوشت یاهو مبتلا شود. یاهو در ابتدای گسترش اینترنت یکی از بزرگترین وبسایت‌‌های دنیا با درآمدی هنگفت بود. با ظهور و گسترش گوگل و فیسبوک، یاهو کم‌کم به بازیگری جز تبدیل شد و در نهایت به قیمت ۵ میلیارد دلار فروخته شد. تلاش‌های ماریسا میر برای چرخش به سمت ویدیو نیز ثمر چندانی نداشت. یاهو و توییتر در مجموع کمتر از ۲ درصد سهم تبلیغات اینترنتی را از آن خود می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH