برند آنر از کجا آمده و به کجا می‌رود؟

بسیاری از سازندگان می‌خواهند سهمی از کیک اندروید داشته باشند. در بین آنها، شما آنر را می‌یابید که یک شرکت جوان آسیایی است. این رقیب تازه‌نفس از کجا آمده است؟ در این مقاله، آنر را از زمان تشکیل تاکنون مورد بررسی قرار می‌دهیم.

این برند چینی در سال ۲۰۱۴ متولد شد. هواوی که از موفقیت خود سرمست شده بود و می‌خواست بازارهای جهانی را فتح کند، این برند را ایجاد کرد تا بتواند طرفداران جوان را به سمت خود بکشاند. آنر به برندی بزرگ تبدیل شده که با شرکت‌هایی همچون سامسونگ رقابت می‌کند. شعار آنر for the brave است. این شعار نشان می‌دهد که آنر، علاقه زیادی به نوآوری دارد و دوست دارد که چیزی متفاوت بسازد.

huawei_honor_6_mwc_2015-w782

آنر از چند روش متفاوت استفاده می‌کند تا خود را از رقبایش متمایز سازد. اولا تبلیغات محصولاتش را فقط آنلاین و از طریق وبسایت خودش Vmall انجام می‌دهد. محال است که بتوانید محصولات را در آمازون پیدا کنید. البته برخی اپراتورها، گوشی‌های این شرکت را می‌فروشند.

کیفیت عالی و ارزش خرید بالا، آنر را در رده رقبای بین‌المللی قرار می‌دهد. پیام این شرکت ساده است: اگر محصول بهتری می‌خواهید، نیاز به یک پرچمدار دارید؛ اگر می‌خواهید بهترین خرید در برابر پولتان را داشته باشید، به آنر احتیاج دارید. رده C برای کسانی است که انتظار بالایی ندارند و رده X گوشی‌های میان‌رده را هدف قرار داده است. آنر ۶، آنر ۷ و حال آنر ۸ می‌خواهند با پرچمداران رقابت کنند.

آنر با معرفی گوشی آنر ۶ شناخته شد، اما با آنر ۷ بود که در عرضه بین‌المللی شهرت پیدا کرد. آنر ۷ بیشترین فروش آنلاین در بین اسمارت‌فون‌ها را داشت و اعتبار اسمارت‌فون‌های چینی را افزایش داد. دلیل این موفقیت، ایجاد تعادل بین کیفیت و قیمت است. قیمت آن تقریبا نصف دیگر پرچمداران است.

بعد از عرضه این گوشی، لقب‌هایی همچون «پادشاه قمیت در برابر ارزش» و «کاهش‌کننده قیمت» برای آنر انتخاب شد. آنر توانسته بود با پرچمداران رقابت کند، بدون آنکه در حد آنها باشد. این فلسفه قیمت‌گذاری با آنر ۵X و آنر ۵C ادامه پیدا کرد.

androidpit-honor-8-review-6443-w782

اگر پیام هواوی در ابتدا واضح بود، اکنون کمی آشفته است. با آنر ۸، آنر توانست به رده پرچمداران برسد و بر هواوی P9 سایه بیفکند. حال دوباره این روند بر عکس شده است. هواوی با معرفی اسمارت‌فون‌ها نوا، بر گوشی‌های میا‌ن‌رده آنر، سایه افکنده است.

androidpit-china-w782

اما آینده آنر چگونه خواهد بود؟ بازار اندروید در حال تغییر است. با سیستم عامل‌هایی همچون تایزن و آندرومدا، پیش‌بینی تغییرات کمی دشوار می‌شود. برخی شایعات حتی حکایت از آن دارد که هواوی ممکن است سیستم‌عامل مخصوص خود را بسازد و یا با سامسونگ همکاری کند تا از اکوسیستم گوگل خودداری کند.

در همه سناریو‌ها، آنر بهترین و پرارزش‌ترین برند هواوی باقی می‌ماند. استراتژی این شرکت ممکن است در آینده واضح‌تر شود. در آینده، آنر ۸X نیز عرضه می‌شود.

آنر بنظر می‌رسد که به برند جوانان تبدیل شده است. ممکن است در آینده به جای تاکید بر روی مواد باکیفیت در گوشی‌های میان‌رده، آنر بخواهد از طرفداران جوان خود کسب درآمد کند. بنابراین باید به بازار گوشی‌های رده بالا وارد شده، ولی قیمتی کمتر از آنها برای گوشی‌های خود انتخاب کند. این استراتژی ممکن است میزان فروش را بالا ببرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH