مقایسه اپلیکیشن‌های اسنپ (Snapp) و تپ‌‌سی (TAP30): با کدام‌یک سفر کنم؟

دنیا فناوری و تکنولوژی روز به روز در حال گسترش بوده و تمامی حوزه‌ها با همان سرعت در حال مدرن شدن هستند. اگر بخواهید آژانس گرفته و به محلی بروید، چه می‌کنید؟ خب شاید راحت‌ترین کار، برداشتن تلفن و تماس با نزدیک‌ترین تاکسی تلفنی محل شماست! اما خب شاید جایی بودیم که شماره‌ای وجود نداشت؛ خب اینترنت همیشه به کمک شما می‌آید.

ثبت درخواست آژانس به صورت اینترنتی و توسط نرم افزارهای موبایلی، چند وقتی است که راه افتاده و البته با استقبال زیادی نیز روبرو شده است. اولین بار ایده این کار توسط نرم افزار خارجی Uber مطرح و به مرحله اجرا گذاشته شد.

در ایران، نرم افزار اسنپ برای اولین بار این ایده را به صورت بومی و داخلی در ایران پیاده کرد. اسنپ خیلی زود توانست طرفداران زیادی پیدا کرده و به سرعت به تعداد نصب بالایی در اسمارت فون‌ها دست پیدا کند.

پس آن، نرم افزاری دیگری به نام Tap30 کار خود را بر اساس همین ایده و با ظاهری شبیه به Snapp آغاز کرد.

بیاید تا با هم کمی رابط کاربری و امکانات این دو نرم افزار را بررسی کنیم.

سیستم ثبت نام و تایید هر دو برنامه تا حد زیادی شبیه به هم است. اما اسنپ اجازه می‌دهد شما با اکانت Gmail خود وارد شوید. در غیر این صورت با ثبت یک شماره موبایل و وارد ساختن کد تایید ارسالی از سوی نرم افزار به راحتی می‌توانید از برنامه استفاده کنید.

login

ابتدا به سراغ اسنپ می‌رویم.

پس از ورود به نرم افزار اسنپ، نقشه تهران بر روی نمایشگر پدیدار می‌شود. با لمس آیکون گوشه پایین سمت راست، محل فعلی شما نشان داده می‌شود. با لمس گزینه مبدا، نقطه شروع سفر شما ثبت شده و سپس با انتخاب گزینه مقصد می‌توانید مبلغ سفر را به راحتی مشاهده نمایید.

برنامه به شما نشان می‌دهد که در حال حاضر چند خودروی اسنپ در حوالی منطقه شما حضور دارند، بالطبع هرچه تعداد این خودروها بیشتر باشد، شانس شما برای سفر نیز بالاتر می‌رود. پس از تایید درخواست شما، سیستم مبدا و مقصد شما را برای راننده‌ها ارسال می‌کند و به محض آنکه یک راننده درخواست شما را تایید کند، صدای تاکسی از گوشی بلند شده و مشخصات کامل خودرو به همراه نام و نام خانوادگی راننده برایتان به نمایش در می‌آید. همچنین گزینه تماس با راننده و یا ارسال پیغام نیز فعال می‌شود و جایگاه خودروی وی بر روی نقشه و فاصله‌ای که با شما دارد، به‌خوبی نمایان است.

setting

اما به سراغ تپ سی می‌رویم.

در نگاه اول، رابط کاربری این دو نرم افزار شباهت عجیبی به هم دارند. البته این دو اپ هر یک از نقشه‌های متفاوتی بهره برده‌اند و در ظاهر نیز کمی با هم تفاوت دارند. اما کلیت کار هر دو تقریبا یکی است. برای ورود به نرم افزار تپ سی نیز می‌بایست ثبت نام نمایید. ساده‌ترین کار، ثبت موبایل و دریافت کد تایید است.

پس از تایید مسیر به سرعت برای شما پیامکی حاوی اطلاعات راننده آمده و سپس از سوی راننده برای هماهنگی‌های بعدی با شما تماس گرفته خواهد شد.

پرداخت در هر دو برنامه از طریق آنلاین، اعتبار و یا نقدی وجود دارد و هر دو اپلیکیشن برای رقابت و رضایت مشتریان، برنامه‌ها متنوعی را ارایه می‌کنند که بد نیست از آن‌ها استفاده کنید.

در اینجا هزینه سه مسیر مختلف با نرم افزار اسنپ و تپ سی در ساعت ۶ بعد از ظهر نشان داده شده است.

borje-milad jamaran kaj

مهم‌ترین مزایای اسنپ:

  • بهره گیری از تعداد بسیار زیاد خودروها در تمامی مناطق شهر
  • قدیمی‌تر بودن
  • ورود توسط حساب کاربری گوگل بدون نیاز به ثبت نام جداگانه
  • عدم قطعی سرور و سرعت بالاتر نسبت به تپ سی

از طریق کلیک بر روی این لینک، می‌توانید یک سفر مجانی هم از اسنپ دریافت کنید

مهم‌ترین مزایای تپ سی:

  • هزینه پایین تر نسبت به اسنپ در برخی مسیرها
  • خودروهای با کیفیت‌تر
  • نشان دادن ترافیک لحظه‌ای خیابان‌ها
  • اولین سفر شما تا سقف ۱۵ هزار تومان رایگان خواهد بود

معایب و مزایای کلی

هزینه دریافت شده توسط این دو اپلیکیشن، با توجه به آنکه پورسانت پرداختی راننده کم‌تر است و لازم نیست مسیر برگشت را خالی طی کند، نسبت به تاکسی‌های شهری و آژانس‌ها پایین‌تر بوده و برای برخی از مسیرها (همچون فرودگاه امام خمینی) حتی تا نصف هم می‌رسد که این امر سبب رضایت‌مندی مشتریان شده است. از سوی دیگر، رانندگان سایر بخش‌ها نظیر تاکسی‌رانی یا فرودگاه‌ها، از این امر رضایت ندارند که قاعدتا انتظار می‌رود آن‌ها برای کسب رضایت مشتریان خود، اقدام به رقابت کنند.

از معایب این طرح هم می‌توان به وابستگی زیاد به اینترنت و نیاز به استفاده از گوشی‌های هوشمند اشاره کرد که برای بسیاری از افراد چندان ساده نیست. از سوی دیگر منحصر شدن به تنها تهران و چند شهر اطراف، سبب می‌شود تا از مزایای این طرح ارزشمند اکثر مردم کشورمان هنوز بی‌بهره باشند. همچنین باید به این نکته نیز توجه داشت که میزان تسلط رانندگان این دو اپلیکیشن، علی‌رغم استفاده از نقشه‌های آنلاین، نسبت به راننده‌های آژانس و تاکسی کم‌تر است و بارها مشاهده شده که در پیدا کردن مبدا و یا مقصد، دچار برخی اشتباهات شوند.

با وارد کردن کد 4Y4J77 در اولین سفر خود از TAP30 به مقدار 5000 تومان تخفیف بگیرید

سخن پایانی

بایستی اذعان کرد که این طرح‌ها، هر دو سبب رضایت‌مندی مشتری و راننده هستند و به نوعی یک کار برد برد برای هر دو طرف محسوب می‌شود. از طرفی، مسافران هزینه کم‌تری پرداخت می‌کنند، خودروهای بهتری نصیب‌شان می‌شود و کنترل خوبی بر روی سفر خود خواهند داشت و در صورت نارضایتی، واحدهای پشتیبانی هر دو برنامه، به‌خوبی موارد را پیگیری می‌کنند. از سوی دیگر هم رانندگان مسیرهای مورد دلخواه خود را انتخاب کرده، در ساعت‌هایی که علاقه‌مند هستند و یا زمان کافی دارند، از سیستم استفاده نموده و پورسانت کم‌تری هم پرداخت می‌کنند.

دانلود اپلکیشن Tap30

bazar-logo

دانلود اپلکیشن اسنپ

bazar-logo

165 در مورد “مقایسه اپلیکیشن‌های اسنپ (Snapp) و تپ‌‌سی (TAP30): با کدام‌یک سفر کنم؟”

  1. برو بچ من شیش ماهه لیسانس گرفتم دیدم کار پیدا نمیشه اومدم اسنپ کار کنم ولی خداوکیلی نه از مسافر نه از قیمتاش راضی نیستم وحتی به خود مسافرامم میگم که حال میکنید رایگان اینور اونور میرید ما از دست این دولت مردامون که به فکر ما جوونا نیستن افتادیم دست یه تعداد استعمارگر که به اسم اسنپو تپسی ما جوونای بدبختو میدوشن خاک بر سرمون

    2
    6
    1. داداش درسته قیمتش پایین بود. ولی وقتی چندتا مسیر میرفتی آخرشب پول بنزینو کم میکردی تا حدودی راضیت میکرد. من تو پیامک تبلیغاتیای ایرانسلم ماهی 2200 میگیرم ولی اصلا برکت نداره نمیمونه مردم راضی نیستن. ولی پول اسنپ خیلی برکت داره. تو 5 ماه 19 میلیون جمع کردم

      6
      1
    1. منم فقط پنج شنبه شب خوب کار کردم دیشب سید خندان که همیشه 7 به بعد پاتوقمه نیم ساعت یه ساعت وایسادم خبری نبود

  2. من راننده اسنپم. به درد این کار فقط پراید میخوره و بس. با پراید من تو 5 ماه پول یه 206 رو درآوردم… البته قبل از این جریانات خیلی خوب بود و با 206 هم می ارزید کار کرد. ولی الان مردم این همه سفر خوب رو گذاشتن کنار و بند کردن به یه آدم عوضی که با هویت جعلی از اسم اسنپ سو استفاده کرد و این همه راننده رو که خرج زندگی میدادن به باد داد. من واقعا متاسفم. کاش میشد همه رو به یک چشم نبینیم. تو تاکسیاش کلی اتفاق افتاد و هیچکس صداشو در نیاورد. ولی اسنپ رو رسانه ای کردن

    1
    4
  3. راننده ها اینجا خیلی ناراضی بودن.منم نمیگم برخورد مسافرا همیشه خوبه. ولی مشکل اینه که وقتی میخوان مقایسه کنن باید دقت کنن که اسنپ و تپسی یه جور اژانس هستن و اگه قراره مقایسه بشه باید با اونا قیاس شه. و اگر نه همه میدونیم که اگه مدیر عامل یه شرکت بزرگ بودن همه چیز بهتر بود.
    مساله اینه که ایا شما ترجیح میدین تو یه تاکسی تلفنی کار کنید یا تو اسنپ؟همین

    2
    1
  4. زمانی که هزینه ی سوخت و ….. در نیاد هرچی سفر ببشتر باشه فقط از جیبت رفته اون ماشین خرج لاسنیک داره روغن داره و…… برای ماشین با سوخت بنزین مثل ماشین من واقعا ارزش نداره ۳۰۰۰کیلومتر میریم ۶۰هزار تومن شاید در بیاد حالا بشینین مقایسه کنید با هزینه و کیلومتر اژانس ها اونم نه برای داخل شهر برای خارج شهر که ترافیک هم نداره

    1
    2
  5. هرجایی خدمتی برا مردم باشه…..مورد حمله و نقض قرار میگیره…هرکسی اجازه انتخاب داره!!!کسی اجبارا نگفته شما این کار رو انجام بدین یا اون کارو ….اگه سفرزیاد باشه هرچند کرایه کم بازم میصرفه…جریان فروش بیشتر سود کمتر هستش….

    3
    4
    1. اخوی از قدیم یه مثال هست که میگن طرف تو گود نیست و میگه لنگش کن دقیقا در مورد شما صدق میکنه از اون مغازه س که صاحب مغازه دصلا دوس داره پدر خودشو در بیاره نه رانندگان تپسی که دارن پدرشونو در میارن

      1
      4
  6. یعنی با این چیزایی ک خوندم فقط غصه خوردم. اخه چرا مملکت ما جوریه ک لیسانسه باید واسه درامد اینقد بدبختی بکشی. من خودم کلی مدرک دارم ولی هیچ جا استخدام نشدم. حالا میخام ماشین قسطی بگیرم بیام تو این کار. ولی من اگه ب شخصیتم توهین بشه ک ساکت نمیشینم. فک کنم دو روزه میندازنم بیرون. از همینجا ب مسافرای عزیز میگم شخصیتتونو حفظ کنین وگرنه دهنتون سرویسه

    10
  7. سلام من راننده تپ سی هستم الان حدود ۳ هفته هست دارم کار میکنم در مشهد و فقط عصرها کار می کنم ، من کارمندم و صبحها اداره هستم ، تماس هاش خوبه ولی قیمت پایینه از نشستن توی خونه برام بهتر بود که بیکار باشم ولی با نظر هموطنان عزیزم موافقم که برای راننده ها ارزشی قائل نیستن ، خانمی رو از بلوار پیروزی بردم سمت بلوار سجاد وسط راه گفت کیف پولم رو جا گذاشتم برگردین ، گفتم خانم ایرادی نداره تعارف زدم گفتم مهمان باشین یا نهایتا شماره کارت میدم به حسابم واریز کنین ، گفت بحث پول نیست بحث اینه که تولد دعوتم و کادو رو فراموش کردم خلاصه تو ترافیک برگشتم من برای برگشت مجدد از وسط راه ۳ هزار تومان ازش گرفتم اضافه بر کرایه اش ، بعد که رسوندمش ساعت ۲ نصف شب دیدم یه نفر به موبایلم زنگ زد ، جواب که دادم گفت من خانمی هستم که ساعت ۶ عصر منو بردین سجاد ؛ گفتم بفرمایین چیزی جا گذاشتین تو ماشین گفت نه ، چرا شما کرایه اضافه گرفتین ، سرتون رو به درد نیارم مسافران هم بعضی ها واقعا بی انصافن !!!

    1. پشتیبان تپسی

      سلام مهدی جان .
      شما از داخل تپسی می توانید یک گزینه به نام تایم اضافه تغییر مسیر بزنید تا همون سه هزار که می گین رو پول کرایه بیاد. و مسافر بعد شاکی نشه .
      در ضمن تپسی یک قابلیت که داره شما می تونید از مسافر ناراضی باشید و حساب مسافر را مسدود کنید.
      لطفا رو امکانات تپسی کار کنید . نمی دونید زنگ بزنید تپسی راهنمایی کامل می کنن.
      موفق باشید .

      1. چرا حرف الکی میزنی ؟ عکس نرم افزار نگاه کردی یه چی میگی تایم اضافه میشه زد اونه باید مسافر بزنه اگر روزی فیل پرواز کرد مسافر هایی که برای هزینه کمتر اومدن تپ سی تایم اضافه هم میزنن طرف بخاطر اینکه حق راننده بدبخت نده آدرس اشنباه میزنه چهار تا خیابان اونطرفتر زنگ زدم پشتیبانی میگه کاری نمیشه کرد ( حساب مسافر مسدود میکنن داستان علمی تخیلی خیلی میخونی) اون تایم اضافه هم که تو عکس دیدی تو اپلیکیشن راننده نمادین کار نمیکنه ،قیمت بر اساس مبدا هم فقط و فقط اگر اتمام سفر نزدیکتر از مقصد بزنی از هزینه کم میکنه اما اگر هر چی بیشتر بری هزینه اضافه نمیکنه این جز شعارهای دروغ تپسی که هزینه بر اساس مبدا در آخر محاسبه می‌شود

  8. سلام
    برده داری نوین شاید لب کلام باشد
    من می خواهم در مورد هر دو بگویم ظاهرا تجربه uber هم همین گونه بوده که تپسی و اسنپ دارند طی می کنند
    در واقع تپسی و اسنپ در ماه عسل هستند به زودی بیشتر راننده ها رفتارشون عوض خواهد شد
    و اما از فرهنگ بدمان بگویم که ربطی به اسنپ و تپسی نداره واقعا در پایتخت و شاید بتوان گفت در ایران ادم های اخلاقی تعداشان از بی اخلاق ها کم تر شده است به تعبیر یونگ شخصیت” سایه ” این مردم دورغ گویی بی ادبی ریا و…. هستش
    به نظر بنده تپسی و اسنپ یک شرکت هستند به خاطر مسائل رقابتی در واقع شرکت بعدی توان رقابت نداشته باشه و از طرفی گرایه ها با رقابت ساختگی پایین نگه دارند در واقع شرکت با پایین نگه داشتن گرایه سفرهای بیشتر می شود و کمسیون بیشتری دریافت می کند ولی راننده ضرر می کند
    چرا روزهای خلوت کرایه راننده کم می شود ولی کمسیون کم نمی شود جای حرف دارد
    تپسی که ول معطله…اما سیستم محاسبه سفرش بهتر از اسنپ هستش
    مسافر از اسنپ داشته ام که مسیر نهایی رو چهار راه ولی عصر زده بود و اظهار می کرد بلد نیستم کجا می خواهم بروم در حالی دورغ می گفت چون اگه یک کیلو متر ان طرف تر می زد 2 هزار تومان کرایه بیشتر می شد و اسنپ هم این قابلیت را ندارد در پایان سفر قیمت را حساب کند مسافر ها هم البته یک سری از این قضیه سواستفاده می کنند و مناطق مرزی را می زنند با کرایه پایین تر وبعد به راننده می گویند که خیابان بعدی هستش
    اما تپسی راننده های که از شهرستان ها با هزار امید و تبلیغ های دهانی همشهریانشان به تهران می ایند و بعضا در ماشین می خوابند و تپسی چون پلاک تهران و شهرستان برایش مهم نیست والبته خیلی دل ام برای انها می سوزد مثل اسنپ که در اول کار برایش مهم نبود بعد از این که ماشین به اندازه کافی گرفت همه ی راننده های شهرستان را خارج کرد و اما تپسی برای ان دوستان شهرستانی مان در ابتدا جذاب هستش چون معیار انها با ترافیک شهرستان ها است که بعد مدتی متوجه می شوند سنگ فرش تهران…..خط های تلفن هر دو شرکت با توجه به تعداد راننده ها مشغول است و بی احترامی و بد فهمی و ضعف فرهنگی مسافران ازار دهنده است البته در راننده ها هم هستش و هزاران مورد دیگر و مشتری مداری برای تپسی و اسنپ مهم نیست چون نمی تواند راننده ها به صورت مستقیم با توجه به سیستم کنترل کند مسافر به دورغ هم بگوید من را در میانه راه پیاده کرد شرکت های مذکور بدون پرسیدن ماجرا از راننده حساب راننده را مسدود می کنند ولی اسنپ کمی از تپسی بهتر است در کل برای خودم متاسف هستم که ازم سو استفاده شد

  9. داداش همه دیگه میدونن تبسی قیمتاش پایینتره.حالا شما شاید کد تخفیفی چیزی رو اسنپ داشتی که کمتر زده وگرنه تو نود درصد اسنپ بالاتره

    1
    4
  10. کی میگه تپسی قیمتاش ارزونتر ازاسنپه
    ازمحل ماتامیدون تجریش آژانس۲۵۰۰۰تومن میگیره تپسی۳۰۰۰۰تومن اسنپ ۱۷۰۰۰تومن چجوریه دوستان میگن تپسی قیمتش مناسبتره؟

    1
    3
  11. من دو هفته ای هست که از اسنپ استفاده میکنم از وقتی که برای مسافرت به تهران اومدم ، قیمت ها که واقعا به صرفه ست ، راننده های آژانس وقتی میفهمن از شهرستان اومدی فقط میخوان تیغت بزنن ولی با اسنپ دیگه خیالم راحته البته دو سه باری شده که واقعا ناراضی بودم از راننده ، یکی اینکه توی مسیر راننده راهش رو عوض کرد که یه کیک از قنادی بگیره ! و معطلی ما و این داستانا … یه بار هم آخر شب راننده منو مادرم رو سه چهارتا خونه پایین تر پیاده کرد چون اصرار داشت که دقیقا نقشه سر نبش رو نشون میده و باید همینجا پیاده بشیم ، خواهش کردم ازشون که چون دیروقته یکم بالاتر برن که درب منزل پیاده بشیم ولی قبول نکرد ، من که کمتر از سه ستاره به راننده ها نمیدم چون میدونم اگه بساط این برنامه جمع بشه دوباره باید از سمت تاکسیا دوشیده بشیم و اونا هم برخوردشون خیلی بدتر ازیناست ! البته به راننده ی مودب و وظیفه شناس هم برخوردیم ، کلا برنامه ی خوبیه

    3
    6
  12. سلام برنامه خیلی عالیهست و کسانی که برای بار اول اینو نصب میکنن میتونن بعد انتخاب مقصد با وارد کردپپن این کد مسیر رو رایگان برن
    mohammadjkohandel

  13. من هم راننده تپسی هستم، درخواستها خیلی زیاد نیست اخیرا. کرایه ها هم واقعا پایینه حتی از اسنپ هم ۱۵ درصد پایینتر. متاسفانه چاره ای هم ندارم باید کار کنم ولی خیلی ناعادلانه است. مخصوصا اینکه مسافرا هیچ چیز رو رعایت نمیکنن متاسفانه. حداقل اگر مسافر تپسی هستید رعایت کنید یکم

  14. من راننده اسنپم لیسانس دارم کنارش دوتا مدرک مرتبط دیگه هم دارم تو یه شرکت کارمندم بخاطر درآمد کم بصورت پاره وقت هر روز کار میکنم اول از محاسن اینکار بگم اینکه درآمد دوم هرچند کم ولی اجبارا خیلی کمکم میکنه و اینکه تو کل تهران میتونم کارکنم ولی دلم از خیلی جهات خون شده…
    مسافر از راه آهن بردم تا بالای جردن 11000 تومن !!!طرف صندوق عقب ماشینمو پر چمدون کرده 4 نفر بزرگسال که رو پاشونم چمدون گذاشتن (آخه خانوم یا آقای محترم خودت یکم فهم و شعور داشته باش ببین راننده بیش از حد مجاز سوارت کرده یعنی 3 نفر مجاز اونم بدون بار وقتی رسیدی بیشتر بهش بده اینم گدایی نیست حقشه )واقعا چرا انقدر از راننده و ماشینش سوء استفاده میکنید صرفا چون شرکت تمام حق به مسافر داده وقتی زنگ زدم شرکت گفت بیش از 3 نفر سوار نکنید اضافه شامل نمیشه اگه سوار کردید مسافر محترم واقعا چرا اخلاق ما ایرانیا اینجوریه که لطف رو حق خودمون میدونیم و فکر میکنیم این قیمت درسته؟؟!!راننده ها دارن له میشن ماشیناشون داره داغون میشه اوناییم که میگن درآمدشون بالاست دارن بیش از حد تصور شما انرژی میزارن و تلاش میکنن واقعا شدیم یه مشت بدبخت که حقمون داره ضایع میشه
    جالبه یه سری راننده تو تپسی دارن کار میکنن که کرایه هاش پایین تر از کرایه های پایین اسنپه دوستان واقعا خسته نباشین ولی انگیزتون چیه؟؟همه جا آدمهای سواستفاده کن از شما زیادن
    لطفا این شرکتا یه ذره طرف انصاف بگیرن

    12
    1. عزیزم من مقصر خود شما هستی.
      شما حق سوار کردن سرنشین بیشتر ندارید و اگر این کار رو کردید، اشتباه کردید.
      شما رفتی بالای منبر و چرا ما ایرانی ها و … می کنی، دوست عزیز شما نه گفتن بلد نیستی و برای همین هم داری چوبش رو می خوری، شما همونجا می تونی به مسافر توضیح بدی که این مبلغی که سیستم به شما گفته برای این تعداد مسافر بدون بار هستش و با پشتیبانی تماس بگیرید و مبلغ صحیح با شرایط رو بخواید که شما این کار رو هم نکردید و می گید که باید شعورش می رسید و بیشتر می داد چون حق راننده هست!
      در این که مبلغی بیشتر باید پرداخت میشده شکی نیست ولی خود شما حق خودتون رو ضایع کردید، شما وقتی خودت برای حقوق خودت ارزش قائل نیستی چه توقعی از دیگران داری؟

  15. سلام من راننده هر دو نرم افزار هستم میخوام تجربه خودمو از هر دو این نرم افزار ها در اختیارتون بزارم.اول اسنپ.انقدر تبلیغ کرده انقدر توی اکثر شهر ها راننده گرفته که مسافر کم داره شما اگه نرم افزاره مسافر اسنپ باز کنید توی هر مکانی 2 برابر تپسی راننده داره ولی مسافر ن.جدیدا طرح گذاشتن که پژو نیارن معاینه فنی ببینن و… اکثرا هم پراید میگیرن.کمیسون هم 13 درصده که توی مسیر های کم اصلا نمیصرفه .تپسی ماشین هاش با کیفیت تر نسبت به اسنپ رانندهاش هم کمتره ولی مسافراش بیشتر و قیمتش هم کمتر اسنپ هست توی مسیر های کم میصرفه ولی طولانی اصلا نمیصرفه. تپسی ترافیک راه هم حساب میکنه و با کیلومتر میگه چقدر بگیرید ولی اسنپ کاری به ترافیک…نداره.هردوش توی فرودگاه امکان کار کردن ندارند هر دوش قیمتاشون در یک سطحه تقریبا نهایتا 2000 تفاوتشونه.در حال حاضر دارن از رانندها سوع استفاده میکنند چون واقعا اینجوری نیست ک رفت و برگشت مسافر سوار کنی خیلیییی موارد هست ک مسافر میبری برگشت کسی نیست که سوار کنی.این کار به درد کسایی میخوره که ماشینشون کم مصرف یا گاز سوز باشه کسی که ماشین صفر بیاره تو این کار حماقت کرده در کل بهتر از بی کاریه کد تخفیف هم برای مسافر هر دو دارن مثلا یکی از کد هایی که من میدونم برای تپسی
    3kQ8mw
    و اینکه هیچکدوم از این شرکت ها تست اعتیاد نمیگیرن و فقط سوع پیشینه میخواهند
    امیدوارم تونسته باشم تجربیات خودم رو برسونم اگه دوست داشتید ی فاتحه برای همه رفتگان بفرستید ممنون

    15
  16. دوستان عزیز راننده های اسنپ و تپسی و غیره اکثرشون قبلا راننده ی آژانس بودند.
    اینکه راننده ای مسیری رو بلد نیست خب یکبار می‌ره یاد میگیره. همه از روز اول همه جا رو بلد نبودند.اونم با این تهرونی که هر روز عوض میشه و بزرگ تر. راننده هایی هستن که با همین اپلیکیشن ها روزانه درآمد عالی دارند.
    به نظر من این هم یک تجربه هست. تجربه اش کن اگه خوب بود ادامه میدی اگر بد بود برو جای دیگه. کار های دیگه.
    ایشالا همه ی مردم درآمد خوب ،دل خوشی و سلامتی و امنیت داشته باشند.

    1
    9
  17. با سلام خدمت همگی؛ من باید بگم این اپلکیشنها مزایا و معایب خودشون را دارند من تو اسنپ بعد از ظهرها کار می کنم اولین مزیتش برای من که کارمند بودم و نمی تونستم سرخیابون و یا دور میدون با رانندهای اراذل رقابت کنم و مسافر سوارکنم اینه که خیلی راحت مسافر پیدا می کنم و با توجه به که نیاز داشتم کار دومی داشته باشم برام خوبه
    مهم مزیت برای مسافر امنیت و هزینه پایین می باشد (در کل برای مسافر عالیه)؛ کولر روشن و اکثرا راننده های مودب و مرتب و تحصیلکرده شما را جابجا میکنند
    و اما معایب؛ طرف اسنپ صدا می زنه فکر می کنه با 6000 کرایه ای که می ده راننده و ماشین و شرکت اسنپ را با هم خریده و متاسفانه اسنپ به این موارد رسیدگی نمی کنه؛ مورد داشتم دختری سوار کردم برسونم خیابون دماوند؛ دختره فحشهای مردونه می داد وقتی بهش اعتراض کردم به پدرم فحش داد من هم انداختمش پایین، ولی فردا امتیازم از 5 به 4.3 کاهش یافت و این خیلی ناعادلانه بود؛ البته اکثر افرادی که به عنوان مسافر سوار می کنم محترم هستن
    عیب بزرگ این سیستم کرایه خیلی پایین آن است که برای راننده صرف نداره ولی گاهی از روی ناچاری یه کارهایی را آدم انجام می ده
    و یه توصیه به کسانی که از این اپلیکیشن به عنوان مسافر استفاده می کنند؛ هیچ وقت راننده ی که شما را تو اسنپ یا تپسی جابجا می کنه با آژانس مقایسه نکنید؛ این افراد اکثرا تحصیلکرده هستن و چون کار ندارن یا درآمدشان پایینه مسافر کشی می کنند،
    با ایشان طوری رفتار کنید که دوست دارید با خودتون رفتار بشه

    20
  18. سلام
    من میخوام وارد تپ سی یا اسنپ بشم به نظرتون ابنکارو بکنم یانه؟
    ماشینمم ایکس پنجاس می ارزه با این قیمتاش یا ن؟

    8
    3
  19. بنظر من مشکل اینه که اسنپ طرف مشتری رو میگره جرات نداری به مسافر بگی بالا چشت ابرو امنیت شغلی نداره سیستم امتیاز دهیش طوریه که تا امتیازت بیادپایین سریع حسابتو میبندن ی مسافر امتیاز بد بده حسابت بلاکه

    1
    14
  20. من راننده تپ‌سی هستم.خدایی بعضی مسافرا خیلی پر رو هستن بعضی هم‌با شخصیت.
    کرایه بعضی جاها واقعا کمه.
    کی گفته برگشت حتما پر‌برمیگردی؟
    بخدا با هیچکس بد رفتار نکردم.چندتا مسافر بی شخصیت بهم‌نمره صفر دادن .
    یارو تهگعدادشون شش نفره اومدن سوار شن‌من اجازه ندادم .کی گفته مسافر مجازه از صندوق عقب استفاده کنه ؟؟
    کاش کرایه هارو گرونتر کنن . لطفا رسیدگی کنید

    1
    22
  21. مهدی ایران

    لیاقت بعضیها همون آژانس که دهنتو سرویس کنند بابت کولر پنج اضافه بگیرند ،داخل کوچه نرن،اگر عشقش باشه خلوت باشه ماشین بده ،راننده داره فوتبال میبینه میگه ندارم ماشین یک ربع دیگه میاد،یک ساعت باید آدرس بدی کجا بیاد و کجا ببرتت،

    1
    20
  22. من از تپسی استفاده میکنم .واقعا خوبه .راننده با احترام برخورد میکنن.اینکه آخر سفر شما به راننده امتیاز میدی خودش کار نظارتی داره که اگه مردم ناراضی باشن از راننده ایی خود تپسی سوال میکنه که چرا ناراضی بودی.بعد به راننده تذکر محکم میده که در صورت تکرار از تپسی اخراج میشه.در کل این نوع برنامه ها کار رقابتی تو جامعه راه میندازن که هر برنامه ایی که رضایت بیشتر مردم رو جلب کنه موفق تر پیش میرن.حالآ آژانسها و تاکسیرانی هم باید رقابت کنن.نه اینکه اعتراض کنن

    7
    6
    1. آقا جمال که دنبال نظارت هستی
      راننده ائی که خسته هستش و از صبح تا شب تو گرما و سرما داره کار میکنه با یک فردی که تازه از خواب بیدار شده و میخواد بره بیرون باید چه رفتاری داشته باشه
      خوب خودتو برای یک دقیقه جای راننده بزار.
      بعضیها با این موضوع امتیاز کاملا” بصورت عقده ائی برخورد میکنند

      1
      15
  23. من به تازگی از تپسی استفاده می کنم.
    نمیدونم راننده ها به چه میزان رضایت دارند
    ولی از برخورد راننده هاش واقعا راضی هستم.

    10
    1. دور از جون داداش گل شما اقائی دنبال حواشی نباش امتیاز و این داستانا نون نمیشه برات و همین قد که شرمنده زن و بچت نشی بسه و از بخت بد من شما چون شغلمون اینطور ایجاب میکنه که با انواع و اقسام افراد و شخصیت برخورد داریم یه کم استانه صبرمون به نسبت باقی مشاغل باید بیشتر باشه
      درود بر شما

      12
    2. الان با این شرایط بد اقتصادی شغل دوم اکثر ادما شده همین کارکردن در تاکسی های اینترنتی دیگه چاره ای نیست باید تحمل کرد. با این لوازم یدکی که نسبت به پارسال 3 برابر شده و کرایه های پایین واقعا برای رانند ها سخت شده اکثر ادما فکر می کنند فقط ماشین استهلاک دارد در صورتی که استهلاک بدن فرد هم هست با چند سال کار کردن دیگه از اعصاب و کمر و زانو ….. چیزی باقی نمیمونه در کل چاره ای نیست با این قیمت های نجومی باید کار کرد

  24. من خودم راننده تبسی بودم افتضاحه و شغل بی خودیه هر ننه قمری واست ادم میشه واس خاطره ۸۰۰۰هزار که دوتومنشم تبسی یا اسنپ میبره اقا دیرم شد اقا شلوغه ….خوب به من چه انگار نوکرتم،،،به خدا بدون غرض این حرفارو میزنم بعدش دوربین ازم عکس انداخته با گوشی ۲۰۰جریمه خوب باید درخواستو نگاه کنی یا جز کم درخواستها میشی

    2
    11
  25. شماهایی که ناراضی هستین
    اگر تو آژانس بودین که کمسیون ۲۰% و زنگ خور نبودن آژانس و صف انتظار و نشستن تو اتاقک راننده ها تا کی نوبتتون بشه( البته اگر رفیق بازی نمیشد و لایی نمیکشیدن) و خالی برگشتن از مقصد رو یادتون نره

    اگر خطی بودین دعوا سر مسافر و صف توی گرما و سرما و هل دادن ماشین تا یه استارت کمتر بخوره کرایه مصوب و خرید مجوز اون خط که بعضی هاش مفت نمیارزه چون مسافر نداره

    یا اگر گذری مسافر میزدی که حالا بچرخی دنبال مسافر هی بنزین بسوزونی و هی در ماشینتو بکوبن و جریمه پلیس و داستان های خاص خودش

    ولی
    الان میشینی تو خونه هر وقت حال داشتی سیستم رو فعال میکنی رفت پر میری برگشت هم پر نه دعوایی نه بحثی مبلغ و مقصد مشخص کم بود قبول نمیکنی زمان شلوغی افزایش قیمت میده سیستم، تعداد مشتری زیاد زمان انتظار در کار نیست حالا اگر آژانس باشی مسافر موبایل حرف نمیزنه؟!!!
    سر پول دعوا نمیشه؟،به آژانس شکایت نمیکنه؟

    یکم واقع بین باشیم این داستان برد برد هست هم به نفع مسافر هم راننده

    11
    16
    1. البته تا حدی موافقم من داخل آژانس شهرک صنعتی ۱۲ ساعت مینشستم روزی چهل گیرم میومد.باید نیش راننده ها و حماقت ریس رو تحمل می کردیم.باز هم شکر

  26. بنده دو روزی راننده تپسی بودم.
    درخواستهای سفر واقعا بالاست ولی کرایه ها منصفانه نیست.
    حداقل ۳۰ درصد باید روی کرایه ها گذاشته بشه تا حداقل برای راننده بصرفه.
    این دلیل خوبی نیست که بگیم خب شما کار نکن ….
    قرار بر این نیست که به دلیل بیکاری و مشکلات اقتصادی افراد جامعه یه شرکت قیمت هاش را جوری بزنه که اونهایی که راننده شرکت اند بعد از هر سفر ناراحت باشند و بگن که دیگه نمیرم ولی از سر ناچاری باز سفری را پذیرش کنند.

    3
    14
  27. منم راننده ی اسنپم، استثمار به تمام معناست، مسافر چند جا نگهت میداره، مسیر من درآوردی میگه،تو خنکی شب درخواست کولر میکنه، اندازه ی یه صندوق عقب پر بار داره،پول خرد هیچ وقت نداره(خصوصا با کرایه های پونصد تومنی اسنپ)،مبدا و مقصد رو دقیق تعیین نمیکنه،سرتاسر مسیر با گوشی همراهش حرف میزنه….و دهها مورد دیگه….و تو فقط باید بگی چشم.
    جالبه

    1
    18
  28. تمام کسایی که شاکی هستن راننده های آژانسن که دولاپهنا پول میگرفتن و الان تکنولوژی داره اذیتشون میکنه
    با توجه به اینکه میگن به مسافر احترام بزارین این چه ناراحتی میتونه برا راننده داشته باشه
    ضمنا شرایط مشخصه و کسی مجبور نیست راننده اسنب یا تبسی بشه شما همون راننده آژانس باش و بی احترامی کن و سیگار بکش تو ماشین و شیشه رو تا خرتناس بده پایین و از کولر استفاده نکن تا آکبند بمونه

    19
    8
    1. آخه چرا حرف الکی میزنی دوطت عزیز
      باید یک هفته کارکنید تا متوجه بشید من الان سربازم و وقت آزادم رو میرم ولی واقعا هیچ کسی از حق حقوق راننده ها دفاع نمیکنه ، شما یه نگاهی به گذشته بنداز تاکسی ها چجوری مردم رو تیغ میزدن تو بارون فقط دربستی بدترین طرز برخورد و …
      الان تو اسنپ با تو سیستم امتیازدهی مسافر به راننده تغییراتی داده بشه برای اطلاع دوستان امتیاز زیر ۴ که بیاد راننده دیگه نمیتونه فعالیت کنه

      17
  29. شمایی که میگی مگه زورت کردن راننده اسنپ یا تبسی بشی ، اره زور کردن شرایط اقتصادی نبود کار و درامد کافی زورمون کرده ، من اوایل اسنپ رانندش شدم قیمتاش معقول بود هم برای راننده هم مسافر ولی الان که دیگه اژانسی نیست که بریم کار کنیم قیمتاشو تقریبا نصف کرده بعضی وقتا حساب میکنم میبینم طرف با اتوبوس بره گرونتر در میاد براش این انصاف نیست ، در نهایت اینو خوب میدونم هیچ ظلمی پایدار نمیمونه

    1
    20
  30. سلام رفقا نظرات شما رو خوندم خوب بود ولی ی نکته مثبتی که اسنپ داره نفوذ به حفره های امنیتی نرم افزاری تا حالا نداشته این یعنی ایمنی مسافر از حیث امنیت فیزیکی و اطلاعات نرم افزاری مهمه.

    1. برا شما گفتنش راحته ,تویی که میگی اینقد غر نزن خودتو جای اون راننده باشی یه ثانیه هم دوام نمیاری بهتره عدالت هم برقرار بشه, انسانیت و همین حرص و طمع شرکتهای زیاده خواه همیشه از بین میبرن

      2
      23
    2. خدایا مجبورم.این شرکتها دارن از بیکاری و بدبختی مردم سو استفاده میکنن.شما ظاهرا پشتت به جایی گرمه که اینقدر راحت اظهار نظر میکنی.

      1
      22
    3. لطفا انقدر این جمله را به کار نبرید . کسی که میره راننده استپ یا تپسی میشه از رو علاقه به این کار نمیره ، همش از رو اجبار و بی پولیه …. . معمولا هم افراد تحصیل کرده و متخصص می باشند . که در حقشون کم لطفی زیادی تو جامعه شده .

      3
      26
    4. شما راحت میگی کسی رو تون نکرده. اما این راننده های اسنپ و تپسی که اکثرا جوونای تحصیلکرده هستن از سر ناچاری و بیکاری شدید به این کار رو آوردن وگرنه عمرا حاضر بودن برای مسافر خودشون و کوچیک کنن و راضی به درآمد ناچیز بشن

      1
      8
  31. سلام.
    من راننده اسنپ بودم . و یک دفعه اسنپ با من قطع همکاری کرد. شرکت اسنپ میگه که مسافر ها از من ناراضی بودن. اما به جان بچه ام که ارزشمند تر ین چیز در دنیا برای هر پدر میباشد اینطور نبوده . تمام سفر هایم با سلام و رعایت آداب کامل از طرف من بوده تا آخرین لحظه خدا شاهده. اما اسنپ بابت زحمات من هیچ ارزشی قائل نشد. بعد بیشتر تحقیق کردم دیدم که اول مسافر بعد خود شرکت بعد راننده زحمت کش در اولویت هستند. یعنی راننده باید به خاطر کار به مسافر تعظیم و خودمان را کوچیک کنیم،و شرکت فقط فقط حق را در هر صورت به مسافر میدهد یعنی راننده ببخشید حمال. برای همین خوشحالم که این اتفاق افتاد فهمیدم که نون خوردن از طریق اسنپ بی احترامی و حمالی مفت راننده. اگه میخواید باور کنید امتحان کنید همه چی در آمد نیست.

    1
    30
  32. مسافرا خیلی بی جنبه و جو گیر شدن مخصوصا خانمها.خانمه ساعت ۱۰ شب تو هوای خنک از من تقاضای کولر کرده.بدبخت ندید بدید

    1
    21
    1. اینکه خوبه زده ۱۹ نقدی بگیرید.زیر بار نمی رفت تا خود نرم افزار را بردم جلو صورتش.اونایی رو راضی نیستید راضی نیستم بزنید.دیگه برای شما درخواستش نمیاد.مسافرا.حق ندارن با راننده اونم مایی که بیشتر تحصیل کرده ایم این طور برخورد کنند.

      23
  33. سلام
    چند تا نکته که بهتره توجه کننین،
    ۱. نسبت به موقعیت و نیاز تون انتخاب کننید، پول – احترام – امنیت یا سرعت و تفریح؟. . . تپسی و اسنپ بستر چند خدمات هستند که خود شما بسته به سطح فرهنگی، و لیاقت خودتون انتخاب میکنید،
    انتخاب شما؟
    بین راننده مست ، که با سیگار گوشه لب، یقه باز که دستمال یزدی از گردنش آویزون باشه، با پراید مدل ۸۰ سرعت و فحش و بوق ۱۵ دقیقه تجریش – راه آهن و برسونه ۱۰۰۰۰
    یا
    راننده ای که قبل از شما تو مبدا باشه، بعد از سوار شدن شما پشت رول بشینه،برای خانوم درب و باز کنه و ببنده، برای بچه کمر بند کودک و قفل کودک و ردیف کنه، تو مانیتور عقب کارتون مناسب، پخش کنه یا اسباب بازی کوچیک بده که بچه کلافه نشه،.شما دسترسی به TV اینترنت رایگان، نوشیدنی، شارژر DVD ?هد فون اختصاصی- USB RENDER موزیک ویدئومناسب حتی در خواستی، و با کیفیت، و تهویه مطبوع، که با باعث بشه بشه شما به ساعت یا به اطراف و ماشینهای دیگه توجه نکنیین، و در پایان احساس خستگی نداشته باشین، از دوبدل کردن اسکناس و پول خرد خبری نباشه، و لبخند
    و ۱۵ دقیقه از ولنجک تا فرودگاه و برسونه و ۲۵۰۰۰ که اعتبار شما ست که هزینه رو پرداخت مبکنه، که انواع تخفیف ها رو شامل میشه
    ، خندتون گرفت، ؟ ( خواب نیست،) سرویس خدمات ویژه VIP تپسی، و snap+ و امتحان کردین!
    انتخاب شما، چیه؟

    ۱ چیز دیگه، میخوایین ماشین بخرین، بهترین راه تست و انتخاب کردنه، کیا، هیوندا، دنا، نیسان، مزدا، لیفان، ایسرو، آریزو، ام وی ام، جک، جیلی، آسا.

    5
    8
  34. من راننده اسنپ هستم خدایی اسنپ فقط طرف مسافره قیمتهای که به راننده میده واقعا کمه اصلا صرفه اقتصادی در بعضی از مسیرها نداره البته ناگفته نمونه بعضی از مسافرها میفهمند که ارزش اون مسیر خیلی بیشتره و پول بیشتر میدن ولی بعضیا واقعا دنبال مفد سفر کردن تازه وقتی هم پیاده میشن دست و دلشون به کرایه دادن نیست امیدوارم حداقل بیست درصد به کرایه ها اضافه بشه چون وقتی حساب میکنی تهش هیچ چی نمیمونه همه راننده های اسنپ و تپسی همین مشکل رو دارن قطعا

    2
    31
    1. سلام
      اولا امیدواری بیخودی کردی
      دوما شما ماشین داری و جوانب رو فقط برا خودت میبینی
      سوما اینقدر تو این سال ها مسافرا رو تیغ زدن حالا اومدن یه کم قیمت مناسب تر گذاشتن همه معترضن
      برادران آقایون داداشا هر کی براش نمیصرفه نره کسی زورتون نکرده
      یه کم قیمتا خوب شد باز صدای منفعتی ها در اومد که برا ما نداره
      فدای سر همه ملت که براتون نداره رفاه رو نمبینی جیب خودتو میبینی

      44
      6
      1. هر نیروئی امکان انتقاد از سیستم مدیریتی و اضهار نارضایتی هاشو داره و این به مصرف کننده یا مشتری اون ارگان مربوط نمیشه عزیز دل جسارت نباشه اما خوب نی بنده هم در جواب به شما بگویم خوشتان نمیاد اژانس بگیرید و تعین تکلیف کنم براتون

        17
      2. حالا یک نفر هم حق میگه همه دیسلایک میکنن. من جزیره قشم زندگی میکنم. قبل از اسنپ بدونید راننده ها چه رفتارهایی با مسافران داشتن و چه قیمت‌هایی …
        حالا هم که دارن قیمت واقعی میگیرن همه شاکین.

        ناراحتی، نرو تو اسنپ یا … برو شخصی کار کن، در ضمن، اجازه شخصی هم نداری، برو مثل راننده های دیگه شهریه بده ولی مجوز داشته باش

    2. سلام
      وقت بخیر دوستان
      من هم اسنپ ثبت نام کردم و تپ سی و هر دو رو کار کردم
      تپ سی واقعا الافی هست توصیه میکنم بیخیال تپ سی شین برای کار خیلی کرایش پایینه و 15 درصد میگیره پورسانتو که اصلا چیزی تهش نمیمونه
      ولی اوایل که اسنپ کار میکردم بهتر بود مسیر های خوبی میخورد و قیمت بدی هم نداشت انصافا ولی اواخر خیلی کم زنگ میخورد با اینکه امتیازم هم خوب بود
      اخر کاری به جایی رسیده بود که درخواست نداشتم تا نیم ساعت 45 دقیقه بیکار بود و تو شهر خطی سوار میکردم
      و 13 در صد پورسانت داشت ولی جدیدا نمیدونم چطور شده درخواست اسنپ
      اگه درخواستش بهتر شده باشه اسنپ به صرفه
      ممنون که خوندید

      5
      5
  35. واقعا صحبت کردن مسافر با تلفن به مدت طولانی برای راننده آزار دهنده است.
    هیچ کس به خودش اجازه نمیده بالای سر یک کارمند یا هر شخصی که در حال انجام کارش هست به مدت طولانی با موبایل صحبت کنه ولی نمیدونم چرا در مورد راننده با این همه فشار ترافیک و استرس کار، کمتر کسی به این موضوع توجه داره. تجربه من بهم ثابت کرده که این ارتباط مستقیم با فرهنگ و همچنین سواد افراد داره.
    مثلا همین دیروز یک استاد دانشگاه را سوار کردم که بین راه مجبور شد به تلفنش جواب بده.
    تا به مقصد رسیدیم شاید ۱۰ بار از من عذر خواهی کرد.
    ولی بارها هم پیش آمده کل اتوبان همت از شرق به غرب رو خانم محترمی با گوشی صحبت کرده. اون هم صحبت هایی که گاها انسان از شنیدنشون حس خیلی بدی بهش دست میده…

    1
    25
    1. باز جای شکرش باقی از شما عذر خواهی کرد.خانمه نشسته راجب کل اقوامش غیبت می کنه.میگه چرا از همت رفتی گفتم حکیم هم ترافیکه…یعنی بعضی ایرانیا خودشون رو از ماهواره پیشرفته تر می دونن.بعد میگه من از آزادگان میرم کرج زودتر میرسم!!!!.مشخصه که آزادگان خلوته.

      13
      1. من راننده تپسی بودم نیم ساعت کلأ یه مسیر داشتم میرفتم خواستم سیگار بکشم یارو مسافر انگار راننده شخصیش بودم اقا سیگار نکش وسط راه انداختمش پایین برنامشم حذف کردم فقط ازاد خوبه کارکنی

        15
        7
        1. راست گفته خب نباید سیگار بکشی . ازاد خوبه چون هیشکی بهتون کار نداره و خوشت نیومد مسافرو وسط بیابون پیاده کنی

    2. من راننده تپ سی مشهدم متاسفانه بیشتر مشکلات از خودمون هست ، واقعا بعضی مسیر ها هست ارزش نداره اگر همون با هر تاکسی بریم کمتر از ۲۰ یا ۱۵ نمیگیره اما وقتی راننده ای با ۵ تومن تایید میکنه اگر ۵ بگیره برگرده پول بنزینش در نمیاد، این ربطی به بیکاری و مشکلات نداره مگر هزینه بیشتر از درآمد بشه مشکلی حل میشه؟ اگر خیلی مسیر پر ترافیک که هزینه واقعا کمه و فقط حالت جلب مشتری داره راننده ها یکم دلشون به حال ماشینشون و بقیه بسوزه نرن درست میشه ،این واقعیته تپ سی یا اسنپ اهمیتی به ما نمیدن و هیچکسم دلش به حال نمیسوزه اگر ایرادی میگیرن یا برای تاکسیرانیه یا مالیات دادن یا ندادشون فکر میکنم حتی مدیران کلان شهر ها هم راننده های این تاکسی های اینترنتی داخل جمعیت ایران حساب نمیکنن که حقی دارن یا نه ؟. اینکه شرایطش همینه میخواین بیاین درست نیست افرادی که این نظر دارن یک مثال میزنم همین امروز اگر یک کارگر ببری سر کار باهاش طی کنی قرار بزاری ببری محضر تعهد نامه محضری بگیری،بگی دلت نمیخواد نیا همینه که هست و بیاد سرکار روز اول اداره کار بفهمه میگه همه اینا الکیه و این فرد دارای یک حدااقل حقوق شهروندی …. حالا راننده ها جز شهروند های ایران حساب نمیشن ؟
      این شرایط هست تا زمانی که مردم یاد بگیرند به هماحترام بزارند،راننده بفهمن راننده های دیگه رقیبشون نیستن همکارشونن به همدیگه اهمیت بدن،شرکت درک کنن اگر مشهور میشن به خاطر راننده هاشونه،و مدیر های شهری یادشون بیاد این جمعیت راننده شهروند ایران هستن قانونی میزارین حتی یکی برای اینا باشه نه درآمد بیشتر و حفظ سیاستهای شرکت ها.

      3
      18
  36. باسلام,مسعولین تپسی و اسنپ هم با این شعار آژانس دارها که میگن اگه مشتری نباشه ,راننده هم نیست وارد گود شدن,برای همین هم سیستم امتیاز دهی مسافر به راننده نسبت به راننده به مسافر کاملا ناعادلانه و یک طرفست وباعث پررو شدن بیشتر مسافرا میشه.

    1
    22
  37. من هم تو اسنپ کار کردم هم تپسی هیچکدوم از این دو شرکت حتی یک بند هم در مورد حق و حقوق راننده مطلبی ندارن از اینکه مسافر حق نداره از ابتدای مسیر تا پایان مسیر با گوشی تلفن همراهش صحبت کنه از اینکه مسافر باید محل دقیق برای مبدا و مقصد مشخص کنه از اینکه نباید داخل خودرو به هیچ وجه دخانیات استعمال و خیلی موارد دیگه ولی فقط کافیه در نرم افزار تپسی یا اسنپ فرقی نمیکنه به مسافرت بگی بالای چشمت ابرو حساب راننده بدبخت رو مسدود میکنن مردم اگه بدونن چه خدمتی با این نرم افزارا بهشون میشه یکم تو اعمال و رفتارشون تجدید نظر میکنن به نظرم یادشون رفته اون موقعی که این برنامه ها نبود و دسترسی به اژانس های معتبر و کار بلد هم نبود اگه از این سر تهران تا اون سر تهران میخواستن یه دربست بگیرن همین رانندهای تاکسی دلسوز با ماشین های کثیف و لگنشون یا همین ماشین های شخصی که هیچ هویتی نداشتن چقد تیغ میزدنشون واقعا بیاین جانب انصاف رو هم داشته باشیم مسلمونیم خیر سرمون

    2
    45
    1. سلام من میخام تو یکی از این تاکسی های اینترنتی ثبت نام کنم خواهش میکنم راهنماییم کنین از لحاظ مسافر و قیمت اسنپ بهتره یا تب سی و اینکه درسته میگن اسنپ به برنامه و گوشی دسترسی داره و شنود داره اگر شنود داره موقع فعال کردن برنامه فعال میشه شنودش یا اینکه گلا اگر برنامه رو هم غیر فعال کنی و مسافر نزنی فعال است غیر فعال منظورم دیگه ببندی و مسافر نزنی منظورم حذف حساب کاربری نیس

  38. دوستان دقت کنید تپسی از سال ۹۶ به اینور در شهرهای تهران کرج اصفهان و مشهد فعال هست و به جز کدهای رسمی که به مناسبتهای مختلف به مشتریان ارایه میشود سایر کدها فقط وفقط بسته به شهری که در آن تاکسی درخواست داده شده قیمتها و تخفیف های متفاوتی رو پوشش میدهد .
    برای تهران با استفاده از کدهای تخفیف غیرمناسبتی فقط تا سقف ۵۰۰۰ تومان به مشتری تخفیف داده میشود و هر یکی از کدها فقط وفقط برای نخستین سفر قابل استفاده هست

  39. من هم از اسنپ هم از تاپسی استفاده کردم سرویس دهی هر دو در یک سطحه ولی قیمت تاپسی خیلی مناسب تره

    2
    7
    1. مناسب؟ فک کنم اگه کلا رایگان باشه از نظر شما دیگه خیلی مناسب میشه نه؟ لابد می خوای بگی دوس نداری کار نکن؟ ببینم تا حالا توشرایطی بودی که بخاطر ۲۰ تومن هم که شده حاضر باشی خونه نری شرمنده زن و بچت نباشی تا شب کار کنی

  40. من تا الان چندین بار از اسنپ استفاده کردم فوق العاده راضی بودم هم شماره ی تماس از رانندگان هم هم پلاک ماشین امین از این بالاتر ؟ اما هنوز از تاپسی استفاده نکردم

    1
    5
  41. سلام به نظر من برای مرد ها خوبه ولی اگه بخوای زن و بچتو جایی بفرستی حتما با اژانس بفرستید که معتبره نه این اسنپ که اصلا امنیت نداره من دو بار از اسنپ استفاده کردم راننده دوم مست بود اژانس اقلا یه ضمانتی داره راننده هاش کاربلد هستن مثل این راننده های اسنپ بی تجربه نیستن که گوشیو از دستشون بگیری بدون GPS هم تا سر کوچه نمیتونن برن

    34
    7
    1. اگه شما واقعا اسنپ در خواست داده بودی میفهمیدی همهی مشخصات راننده رو داره بعدام میتونی شکایتش کنی!

      3
      23
    2. کی گفته همچین چیزی رو هم تپ سی هم اسنپ داشتن گواهی عدم سوء پیشینه ی راننده اجباریه و به نظرم از آژانس امنیتش بیشتره

      2
      14
    3. بارها شنیدم و دیدم آژانس ها هم اشتباه کردند.خودم داخل آژانس اشخاصی رو دیدم که اینجا جاش نیست.

      1
      16
    4. آخه آدم چی بگم بهت این امنیت که بیشترازآژانسه کسای که آژنس کار کردن میدونن که زمانت هیچی نمیگیرن فقط برگ سبزماشین اون هم بخاطر دریافت کمسیون هرلحظه هم راننده گندی بزنه دیگه نمیره آژانس .آژنس هم هیچی از طرف نداره.ولی اسنپ تمام مدارک خودرو وخودشخس رواسکن میکنه وسوپیشینه هم میگیره از راننده الان کدام خوبه.بسه یابازهم بگم من میدونم توآژانسها چه خبره

      1
      14
    5. تو کدوم زمونی هیچ فرقی ندارن الان امنیت اینا بیشتره نه آژانس میشینی خونه لم میدی زنتم بفرس تو گوشی ببین از کجا میره کی میرسه

    6. شما با اتوبوس برو بهتره. پیاده هم میتونی بری. متاسفانه خیلیا فرهنگ استفاده از این امکاناتو ندارن. مرد مومن طبق آمار روزانه یک میلیون نفر دارن بوسیله تاکسیای اینترنتی تو ایران جابجا میشن بدون کوچکترین موردی. اون عوضی که مست کرده نشسته پشت فرمون و زن و بچه های مردم رو جابجا میکنه رو باید معرفی کنی به پشتیبانی تا پوستشو بکنن.

    7. ضمنا این راننده هایی که شما میگی سواد ندارن و گوشیشونو بگیری گم میشن تو خیابون اکثرشون فوق لیسانس و لیسانس هستن. تک و توکی پیدا میشه بی سواد باشن. نظرتو بگو نظرت محترمه ولی دیگه توهین نکن. نمونش خودم. من خودم آتش نشان هستم مدرکمم فوق لیسانسه. دارم خدمت میکنم به این مردم جونمم کف دستمه با کمترین امکانات میزنیم تو دل بدترین آتیشا ولی دارم تپسی هم کار میکنم. اگه یکیو دیدین بد بود دلیل نمیشه همه بد باشن. نود و پنج درصد از راننده های تاکسیای اینترنتی تحصیل کرده هستن و برا خودشون کسی هستن ولی متاسفانه بخاطر شرایط وحشتناک اقتصادی و بیکاری مجبورن برن تو ترافیک کلاچ و ترمز بگیرن و اعصابشون داغون بشه برا یه لقمه نون حلال. منصفانه قضاوت کنین. بدون شک میگم و کاملا مطمئنم که تو هر خانواده ای حداقل کمه کمش دیگه یه جوان بیکار دارن که داره اسنپ یا تپسی کار میکنه. بخدا مجبورن وگرنه کی دلش میاد زانو و کمر و اعصاب و ماشینشو بگذره برا روزی صد هزار تومن. اونم با این قیمت ماشینا که دیگه ارزون ترینش پرایده که شده پنجاه تومن. از سر اجباره بخدا.

  42. باسلام‌وخسته‌نباشید‌‌باید‌بگم‌‌که‌اپلیکیشن‌‌‌تپ سی‌‌اصلا‌خوب‌نیست چون‌فقط به نفع‌مسافر کار‌میکنه‌واصلا‌ارزشی‌برای‌سفیران‌خود‌نمیزاره حتی با‌یک دقیقه‌دیر‌‌کردن‌ حساب‌کاربری‌شما‌رو‌مسدود‌میکنه‌‌‌مد‌نظر‌رانندگان‌تپ‌سی

    6
    14
  43. با سلام و خسته نباشید این دو برنامه برای دسکتاپ موجود است یا فقط برای موبایل؟ios 7 امکان دانلود ندارد

    2
    2
      1. سلام من از خونه واسه بقیه اسنپ و تپسی میگیرم یا برای ارسال بسته هام میدم یه نفر ببره بده اسنپ باکس و از خونه هماهنگ میکنم.

        2
        2
  44. با سلام بنده راننده ی اسنپم شرایط برا راننده ها واقعا نا عادلانست چون نمیتونن به مسافر امتیاز بدن لول مسافرای اسنپ به شدت پایینه چون عادت کردن به مفت اینور اونور رفتن تعبیر جالب پول فلافل میدن توقع چلوکباب سلطانی دارن هههه.این وسط از رقابت اسنپ و تپ سی حالشو مسافر میبره چون بازار رقابته بعضی راننده هام انقدر هول مسافرن که نگو با پنج هزارتومان درخواستو قبول میکنن پس در شرلیط فعلی که اسنپ از حق راننده میگیره و به مسافر میده کار تعطیل

    28
    112
      1. سلام داداش بخدا اون هزینه ماشین و بزن تو یه کار دیگه بخدا پولش هرچقدرم خوب باشه به کارکردش نمی ارزه درسته بهت میده میده ولی کم کم ازت میگیره مثلا استحلاک ماشین و الودگی هوا استرس و درگیری خیابونها و از همه بدتر ترافیک و اخلاق های مختلف .اگر میتونی برو یه کار دیگه ولی باز از بیکاری بهتره در ضمن خطرات تصادف و ایناهم هست جریمه و اینا کلا اب و اتیش ماشین

        6
        63
      2. سلام خوبی. من آتش نشانم زمانایی که شیفت نیستم به عنوان شغل دوم میرم تپسی. داداش برو تو تپسی خیلیم عالیه من روزی حدودا پنج شیش ساعت میرم میصرفه برام. ساعت دو ظهر تا چهار و نیم ظهر و هشت و نیم شب تا یازده شب. 75 تومن میشه حدودا. بعضی وقتا هم ده تومن کمتر یا بیشتر. اینجوری به ماشینم فشار نمیاد استهلاک ماشینم کمه چون ساعاتشم کم ترافیکه. اخلاقت خوب باشه و نیت صاف و صادق داشته باشی عالیه. جمعه ها و روزای تعطیلم برو کار کن عالیه چون خیلیا نیستن و کار نمیکنن. زرنگ باشی میتونی راحت روزی صد تومن کار کنی. البته نمیدونم تو کدوم شهری. شاید تو تهران صد دومن خیلی کم باشه ولی من شیرازی هستم و تو شیراز کار میکنم و نسبت به کرایه هاش صد تومن در روز خوبه. گازتو بزن یه مقدارشم بذار برا استهلاک. اینجوری اگه خدای نکرده ماشینتم خرج اوورد هیچوقت لنگ نمیشی. بالاخره لنت و روغن و باطری و تسمه تایم و بیمه و… چیزای مصرفیه همیشه باید براشون پول کنار بذاری. من خودم مثلا اگه نود تومن کار کنم
        پونزده تومن میذارم کنار برا استهلاک. حتما حتما سعی کن ماشین نو بخری و صددرصد دوگانه سوز. چون اصلا با بنزین نمیصرفه. البته الان که دارن سهمیه بنزین به اسنپ و تپسی و بقیه تاکسی های اینترنتی میدن و جدا از سهمیه بنزین مابه التفاوت بنزین سه هزار تومنی رو هم هر هفته میریزن به حساب فقطم با اون پوله میشه بنزین زد که انگار بنزینی که میزنی هزار و پونصد تومنیه. ایشالله موفق باشی. الان تو ایران نزدیک به ده هزار تا راننده دارن تو تاکسیای اینترنتی کار میکنن.اکثرا شغلشونم فقط همینه و دارن خرج یه خانواده پنج نفره رو میدن. .اکثر راننده های تاکسی های اینترنتی قبلا تو آژانس بودن حالا که آژانس دیگه داره جمع میشه اومدن تو اسنپ و تپسی دارن کار میکنن. خوده تپ سی هم هر هفته جایزه میده. مثلا اگر در روز هشت تا سرویس بری 15 تومن جایزه میده بهت یا در هفته اگه 25 تا سرویس بری چهل تومن جایزه میده. اینارو میتونی بذاری برا سوخت یا استهلاک. داداش اینا تجربه های من بود که بهت گفتم. حرف کسی رو هم اگه قبول نداری و یا باور نمیکنی ضرری نداره که. برو ثبت نام کن یه هفته کار کن ببین اگه خوب بود که ادامه بده اگرم بد بود دیگه نرو. من سه ساله وقتای بیکاریم دارم تو تپسی کار میکنم فقط چند روز اولش چون آشنایی نداشتم با برنامه و سیستم خوشم نیومد. سخت بود برام و مسخره میگرفتمش. ولی بعدش دیدم خیلی عالیه. اینی هم که میگن رفتار مسافرا بد بوده خدایی تو این سه سال هنوز من رفتار بدی از مسافر ندیدم. هر جور برخورد کنی همونجوری جوابتو میدن. من خیلی محترمانه و با ادب برخورد میکنم با مسافر اتفاقا نصف مسافرا بقیه پولارو نمیگیرن میگن برا خودت. مثلا کرایه میشه شش یا هفت تومن ده تومنی میده میگه بقیشو نمیخوام. آدمای مختلفو میبینی صحبت میکنی باهاشون و به قولی خسته کننده نیست. یه خوبی دیگه هم که داره اینه که آقا بالاسر نداری. کسی بهت دستور نمیده. ساعت کاری هم نداری. هر وقت دلت خواست میری هر وقت نخواستی نمیری. برو ایشالله که موفق باشی.

        3
        12
      3. سلام خوبی. من آتش نشانم زمانایی که شیفت نیستم به عنوان شغل دوم میرم تپسی. داداش برو تو تپسی خیلیم عالیه من روزی حدودا پنج شیش ساعت میرم میصرفه برام. ساعت دو ظهر تا چهار و نیم ظهر و هشت و نیم شب تا یازده شب. ۷۵ تومن میشه حدودا. بعضی وقتا هم ده تومن کمتر یا بیشتر. اینجوری به ماشینم فشار نمیاد استهلاک ماشینم کمه چون ساعاتشم کم ترافیکه. اخلاقت خوب باشه و نیت صاف و صادق داشته باشی عالیه. جمعه ها و روزای تعطیلم برو کار کن عالیه چون خیلیا نیستن و کار نمیکنن. زرنگ باشی میتونی راحت روزی صد تومن کار کنی. البته نمیدونم تو کدوم شهری. شاید تو تهران صد دومن خیلی کم باشه ولی من شیرازی هستم و تو شیراز کار میکنم و نسبت به کرایه هاش صد تومن در روز خوبه. گازتو بزن یه مقدارشم بذار برا استهلاک. اینجوری اگه خدای نکرده ماشینتم خرج اوورد هیچوقت لنگ نمیشی. بالاخره لنت و روغن و باطری و تسمه تایم و بیمه و… چیزای مصرفیه همیشه باید براشون پول کنار بذاری. من خودم مثلا اگه نود تومن کار کنم
        پونزده تومن میذارم کنار برا استهلاک. حتما حتما سعی کن ماشین نو بخری و صددرصد دوگانه سوز. چون اصلا با بنزین نمیصرفه. البته الان که دارن سهمیه بنزین به اسنپ و تپسی و بقیه تاکسی های اینترنتی میدن و جدا از سهمیه بنزین مابه التفاوت بنزین سه هزار تومنی رو هم هر هفته میریزن به حساب فقطم با اون پوله میشه بنزین زد که انگار بنزینی که میزنی هزار و پونصد تومنیه. ایشالله موفق باشی. الان تو ایران نزدیک به ده هزار تا راننده دارن تو تاکسیای اینترنتی کار میکنن.اکثرا شغلشونم فقط همینه و دارن خرج یه خانواده پنج نفره رو میدن. .اکثر راننده های تاکسی های اینترنتی قبلا تو آژانس بودن حالا که آژانس دیگه داره جمع میشه اومدن تو اسنپ و تپسی دارن کار میکنن. خوده تپ سی هم هر هفته جایزه میده. مثلا اگر در روز هشت تا سرویس بری ۱۵ تومن جایزه میده بهت یا در هفته اگه ۲۵ تا سرویس بری چهل تومن جایزه میده. اینارو میتونی بذاری برا سوخت یا استهلاک. داداش اینا تجربه های من بود که بهت گفتم. حرف کسی رو هم اگه قبول نداری و یا باور نمیکنی ضرری نداره که. برو ثبت نام کن یه هفته کار کن ببین اگه خوب بود که ادامه بده اگرم بد بود دیگه نرو. من سه ساله وقتای بیکاریم دارم تو تپسی کار میکنم فقط چند روز اولش چون آشنایی نداشتم با برنامه و سیستم خوشم نیومد. سخت بود برام و مسخره میگرفتمش. ولی بعدش دیدم خیلی عالیه. اینی هم که میگن رفتار مسافرا بد بوده خدایی تو این سه سال هنوز من رفتار بدی از مسافر ندیدم. هر جور برخورد کنی همونجوری جوابتو میدن. من خیلی محترمانه و با ادب برخورد میکنم با مسافر اتفاقا نصف مسافرا بقیه پولارو نمیگیرن میگن برا خودت. مثلا کرایه میشه شش یا هفت تومن ده تومنی میده میگه بقیشو نمیخوام. آدمای مختلفو میبینی صحبت میکنی باهاشون و به قولی خسته کننده نیست. یه خوبی دیگه هم که داره اینه که آقا بالاسر نداری. کسی بهت دستور نمیده. ساعت کاری هم نداری. هر وقت دلت خواست میری هر وقت نخواستی نمیری. برو ایشالله که موفق باشی.

        4
        5
    1. برادر من نکنه تو راننده آژانسی ! چی کار به لول مسافر داری شما ؟ ناراحت هستی راننده نباش.

      69
      23
    2. اولا شما چیکار به لول مسافر داری کارتو انجام بده! دوما همچین میگی پول فلافل میدن انتظار چلوکباب دارن انگار داری جنس میفروشی!! تو عهد قجر که زندگی نمیکنیم طرف وقتی اسنپو گرفته قبلش براس هزینه رو زده مبدا و مقصد روهم مشخص کرده حالا شما اگه خیلی پول پرستی و طرفو به مقصد نمیرسونی نصفه راه پیاده میکنی تزتم اینه پول فلافل دادی چلوکباب میخوای، دیگه مشکل از خودته نه مسافر! قوانین اسنپو نمیتونی رعایت کنی برو اژانس کار کن.. والا

      84
      34
    3. من هم راننده هستم و با نظر شما موافقم اسنپ و تپسی هر دو دارند راننده ها رو به نفع مسافران استثمار میکنند.
      این دو شرکت با درصد پورسانتی که بشدت بالا میباشد در ازا خدماتی به راننده میدهند
      هزینه سفرها واقعا” پائین میباشد با مسافران خیلی بی ادب و بی نزاکت
      مسافر میگه منو تا پای درب آسانسور ببر آخه این درسته؟

      20
      79
    4. تو ازون راننده ها هستی که یه مسیر دو چهارراهی و 3000 تومن میگیره بعد انتظار داره ماسفر واسش تعظیم بکنه ها… احتمالا راننده خط یوسف آباد هستی. راننده ای دیگه چقدر افاده داری تو. میدونم داره کجات میسوزه چون دیگه چندتا حق انتخاب برای مسافرا درست شده.
      پیشنهاد بذار تو آب سرد!!!

      51
      21
      1. توام ازون ادمایی هستی که بخاطر پول هرکاری میکنه
        همین شماها مسافرارو پرو کردین طرفو با یک سوم کرایه دربست میبرن بد پرو هم میشه .
        با این خرجا و پول بنزین اسطلاک خودتو ماشین تو این ترافیک برو در ماشینم واسشون واکن پول ندیده ها

        7
        42
    5. افرین.اگه همه راننده ها این دو اپ ناعادلانه برای راننده را تحریم کنن و برن سداغ همون آژانسهای سنتی حساب کار هم دست مالکان این دو اپ و هم مسافرهای طلبکار از راننده میاد.طرف با 3 هزارتومن مسیر 10 هزاری را میبریش انتظار حدمات با کیفیت را هم داره.وافعا بعضی از این مسافرا روشون از سنگ پای قزوینم بیشتره.

      7
      50
      1. واقعا همینطوره
        استعلاک ماشین در دراز مدت باعث ضرر می شه اینو کسایی که با ماشین کار کردن خوب میدونن

        1
        49
    6. با حرفت موافقم ، باز قیمتای اسنپ خیلی بهتر از تپسیه ..من چند روز آزمایشی برای تپسی کار کردم ، باورتون نمیشه ،هر چی در آوردم دادم جای بنزین .. متاسفانه اینجا راننده ها شدن برده و این وسط فقط مسافرا حالشو میبرن و سود ملیاردی تو جیب شرکتا میره …

      3
      40
    7. درود بر شما عباس آقا،کاملا درسته،رانندگی تو اسنپ فقط با اعصاب و روان راننده بازی میکنه چون کرایه ها بی نهایت پایین و ناعادلانست،مسافرها هم که اغلب خانوم هستن انگار سوار هواپیمای شخصی شدن،از دماغ فیل افتادن،این وسط فقط راننده متضرر میشه و مسافر و اسنپ سود میبرن

      4
      40

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH