فاجعه گلکسی نوت ۷ ممکن است منجر به تغییرات گسترده مدیریتی در سامسونگ شود!

سال ۲۰۱۶ برای سامسونگ سال خوبی نبود و پرواضح است که گلکسی نوت ۷ مسئول آن است و شاید هم خود مسئولان سامسونگ. محصولی که بهترین گوشی دنیای موبایل بود، تبدیل به بمب ساعتی شد که هر لحظه امکان انفجار آن می‌رفت. حال سامسونگ که به دنبال یافتن مقصر بوده و قصد دارد چهره خود را بازسازی کند، ممکن است دست به تغییرات گسترده مدیریتی در رده‌های مختلف زده و ساختار شرکتی خود را بازسازی کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، سامسونگ قصد اخراج برخی از کارمندان در همه رده‌های مدیریتی خود را دارد. چند هفته آینده، هفته‌های پر تنشی برای مدیران سامسونگ بوده، چون در این هنگام، سامسونگ نتایج خود را مشخص کرده و به مدیران ترفیع داده و برخی نیز سرنوشت خوبی پیدا نمی‌کنند. اما امسال، با وجود نوت ۷، این زمان بسیار پر تنش‌تر از سال‌های قبل خواهد بود. یکی از کارمندان سامسونگ که نخواست نامش فاش شود، می‌گوید:‌

همه حتی می‌ترسند که صدای نفس کشیدن آنها به گوش دیگران برسد. حتما اقدامات تنبیهی وجود خواهد داشت. کسی باید مسئولیت این اتفاق را بر گردن بگیرد.

سامسونگ تصمیمات مرتبط با پرسنل خود را در ماه دسامبر می‌گیرد، اما این تصمیمات به شدت محرمانه است و همه در آخرین دقایق اعلام می‌شوند. برخی از کارمندان سامسونگ می‌گویند که اضطراب امسال بیشتر بوده و تغییرات گسترده‌ای در راه خواهد بود که رده‌های مدیریتی و غیر مدیریتی را در بر می‌گیرد. یکی از کارمندان می‌گوید:‌

صحبت‌‌های زیادی از تغییرات مدیریتی در بخش سخت‌افزار وجود دارد. کارمندان عادی نیز از تغییرات ساختاری-سازمانی بیمناکند.

ناامیدی در بین کارمندان سامسونگ بیشتر از پیش شده، چون نه تنها نوت ۷ آتش گرفته، بلکه سامسونگ از یافتن علت اصلی این انفجار عاجز و درمانده است. حدس و گمان‌های اولیه، باتری را در مضان اتهام قرار می‌داد، اما با آتش گرفتن گلکسی نوت ۷‌های جدید، موضوع پیچیده‌تر شد. بسیاری معتقدند که اشکالات لجستیکی یا ناتوانی لجستیکی سامسونگ، این مشکل را پدید آورده است. کوه دانگ‌جین، رییس بخش موبایل سامسونگ، در ایمیلی از کارمندان عذرخواهی کرد و از زخمی عمیق بر پیکره کارمندان و شرکت سخن راند. برخی از کارمندان معتقدند که آقای کوه ممکن است خود یکی از متهمان اصلی عنوان شود. آقای کوه و دیگر مدیران اجرایی در سیستم پیام‌رسانی داخلی سامسونگ بسیار فعال بوده و در مورد این موضوع بحث‌های زیادی در گرفته است. ۷۰ درصد کارکنان سامسونگ خارج کره جنوبی ساکنند و معلوم نیست که این تصمیمات چه تاثیری بر سرنوشت آنها دارد. سامسونگ گفته که تصمیمی برای تغییرات در ویتنام ندارد. ویتنام یکی از کشورهایی است که سامسونگ اسمارت‌فون‌هایش را در آنجا می‌سازد.

در درون سامسونگ، دیگر بخش‌ها، بخش موبایل را متهم می‌کنند که با وجود تغییر در امکانات و قابلیت‌های گوشی‌ها، زمان عرضه رونمایی را تغییر نمی‌دهد و این به تامین‌کنندگان و کارمندان فشار وارد می‌کند. شخصی که با پروسه تولید پرچمدار بعدی گلکسی S آشناست گفته که سامسونگ از ترس تکرار اشتباه، فرایند طراحی و تولید آن را کند کرده است. به این ترتیب، احتمال آن وجود ندارد که سامسونگ به دلیل نوت ۷، مراسم معرفی پرچمداران بعدی خود را زودتر برگزار کند. یکی از کارمندان می‌گوید:

بسته به علت انفجار نوت ۷، برخی از قابلیت‌ها باید تغییر کنند. بنابراین، امکانات پرچمدار بعدی هنوز نهایی نشده است.

1 در مورد “فاجعه گلکسی نوت ۷ ممکن است منجر به تغییرات گسترده مدیریتی در سامسونگ شود!”

  1. حالا من نمی دانم چرا سامسونگ همه ی کارمندان خودش را مقصر کار می داند. حتما باید عده‌ای از کارکنان شرکت سامسونگ اخراج شوند. که چرا نوت ۷ آتش گرفته این یک اتفاق بزرگ برای سامسونگ بود که درس عبرتی بشد برای سامسونگ که در نوت های سال های بعدی همچنین اتفاقی نیفتد. برای زمان رونمایی عجله نکند و وقتی همه ی مشکل گوشی حل شده از آن رونمایی کند‌. اگر از سلامتی گوشی مطمئان نیست آن را دیرتر رونمایی کند. و توجهی زیادی به روند نوت ها داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH