مایکروسافت کامپیوتر رومیزی سرفیس استودیو (Surface Studio) را معرفی کرد

خانواده سرفیس رسما گسترش یافت و وارد دنیای کامپیوترهای رومیزی شد، دقایقی قبل مایکروسافت در مراسم خود در شهر نیویورک از سرفیس استودیو رونمایی کرد. Panos Panay، مسئول تیم دستگاه‌های مایکروسافت می‌گوید:

ما باور داریم که محصولات سرفیس نحوه تولید، خلق کردن و شیوه یادگیری را تغییر داده و دستگاهی که من امروز به شما معرفی می‌کنم که نه‌تنها تمام ویژگی‌ها بالا را دارد، بلکه یک قدم نیز جلوتر است. این دستگاه همانطور که آشنا به‌نظر می‌رسد، حس متفاوتی را به شما منتقل می‌کند.

به گفته او، سرفیس استودیو به باریک‌ترین نمایشگر LCD تولیدشده تا به امروز مجهز است و تنها ۱۲.۵ میلی‌متر ضخامت دارد. این نمایشگر ۲۸ اینچی لمسی دارای قابی آلومینیومی بوده و ۱۳.۵ میلیون پیکسل را در برابر چشمان کاربر قرار می‌دهد که ۶۳ درصد بیشتر از تلویزیون‌های ۴K است. سرفیس استودیو از رنگ‌های گسترش یافته پشتیبانی می‌کند که برای عکاسان، فیلم‌برداران و طراحان ضروری محسوب می‌شود و مایکروسافت آن را “TrueColor” می‌نامد. نمایشگر دارای نسبت تصویر ۳:۲ بوده و مجهز به ۱۹۲ پیکسل در هر اینچ است. پایه سرفیس استودیو دارای پورت‌های متنوعی برای اتصال است که می‌توان به خروجی صدا، کارت‌حافظه خارجی، ۴ پورت USB 3.0، پورت Mini DisplayPort و Ethernet اشاره کرد. مایکروسافت در مراسم خود تمرکز اصلی‌اش را بر روی خلاقیت سه بعدی قرار داد که همراه با به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. به‌روزرسانی Creators به میلیون‌ها کاربر ویندوز ۱۰ کمک می‌کند تا به‌راحتی محتوای سه‌بعدی موردنظر خود را خلق کنند.

با انجام این به‌روزسانی شاهد بزرگترین تغییر برای برنامه نقاشی کلاسیک مایکروسافت خواهیم بود که نام آن به Paint 3D تغییر کرده و در آینده این سبک به‌روزرسانی برای مایکروسافت آفیس نیز ارایه خواهد شد. براساس گفته‌های مگان ساندرز، در سال‌های آینده شاهد اذغام فناوری سه‌بعدی در بیشتر برنامه‌های محبوب مایکروسافت خواهیم بود. بخش سخت‌افزار مایکروسافت درحال آمادگی برای رقابت مستقیم با دیگر سازندگان بزرگ‌ کامپیوترهای ویندوزی است و حتی آن را در برابر iMac اپل نیز قرار می‌دهد. Terry Myerson معاون اجرایی بخش ویندوز مایکروسافت می‌گوید:

در حال‌حاضر به‌دنبال ماموریت خود، یک فرصت مناسب برای ایجاد بخش جدیدی از دستگاه‌‌ها را پیدا کردیم. ما از این فرصت استفاده کرده و چیزی بیشتر از یک محصول برای کاربر خلق کردیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH