اینترنت وای‌فای پر سرعت برای اسمارت‌فون‌ها با استفاده از فناوری WiGig

فناوری‌های وای‌فای امروزی سرعت‌های خوبی برای اسمارت‌‌فون‌ها دارند، اما سرعت گیگابایت بر ثانیه فعلا در دسترس نیست. اما اتحادیه Wi-Fi Alliance بزودی این وضعیت را تغییر داده و فناوری WiGig یا ۸۰۲.۱۱d را برای اسمارت‌فون‌ها عرضه می‌کند. اولین روتری که از این استاندارد پشتیبانی می‌کرد،‌ ژانویه امسال روانه بازار شد و کیت‌های آن را می‌توانید با قیمتی بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ دلار خریداری کنید. با این قیمت و دسترسی، پر بی‌راه نیست اگر بگوییم کم‌کم این فناوری همه‌گیر می‌شود.

استانداردهای وای‌فای امروزی در بازه فرکانسی ۲.۵ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز فعالیت می‌کنند که حداکثر می‌تواند سرعتی تا ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه داشته باشند. اما بازه فرکانسی WiGig تا ۶۰ گیگاهرتز نیز می‌رسد. از نظر تئوری، این فرکانس می‌تواند سرعت‌های گیگابایت بر ثانیه را به ارمغان داشته باشد. بر اساس گزارش رسانه‌ای Wi-Fi Alliance،‌چیپست‌هایی که از WiGig پشتیبانی کنند، در سال ۲۰۱۷ روانه بازار می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۱۷، ۱۸۰ میلیون دستگاه وجود داشته باشد که از این فناوری استفاده می‌کنند.

علاوه بر سرعت بالا، WiGig ایمنی بیشتری نسبت به استانداردهای امروزی دارد. WiGig می‌تواند تا بازه ۱۰ متری سرعت گیگابیتی در اختیار کاربران قرار دهد. این بدان معناست که خانه‌های بزرگ به چندین روتر احتیاج دارند، اما اکثر خانه‌ها یک روتر بیشتر نیاز ندارند. در حال حاضر نیز برخی محصولات از این فناوری پشتیبانی می‌کنند. به عنوان مثال می‌تواند از دل Latitude E7450 نام برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH