احتمال کاهش ۱۵ تا ۲۵ درصدی فروش مک‌بوک‌های اپل به‌علت قیمت بالای مدل‌های جدید!

با معرفی رسمی مک‌بوک پروهای جدید توسط اپل، بسیاری از کاربران به‌علت قیمت بالای آن‌ها نسبت به نسل قبل، از خرید این دستگاه‌ها منصرف شدند. این قیمت در کشور انگلستان به‌علت خروج آن از اتحادیه اروپا، بسیار بیشتر از گذشته است. به‌خاطر موارد ذکر شده، انتظار می‌رود که فروش مک‌بوک‌های اپل با کاهش همراه باشد. براساس گفته‌های تحلیلگر امنیتی KGI، مینگ چی کو، میزان فروش مک‌بوک پروها به‌علت قیمت بالا با کاهش روبرو خواهد گشت.

در حقیقت کاهش فروش مورد انتظار نه‌تنها مربوط به قیمت بالای آن‌ها بوده بلکه تغییرات ایجاد شده در مک‌بوک‌های جدید برای کاربران حرفه‌ای ناامیدکننده است. مجهز شدن مک‌بوک جدید به پورت USC Type-C، حذف شدن درگاه حافظه خارجی و محدود شدن میزان رم استفاده شده در آن به ۱۶ گیگابایت باعث ناامیدی بسیاری از کاربران شده است.

کو ادعا می‌کند که در سه‌ماهه اول ۲۰۱۷، تقاضا برای مک‌بوک‌های قدیمی ثابت باقی خواهد ماند ولی میزان فروش کلی آن‌ها با کاهش ۱۵ تا ۲۵ درصدی همراه است. جهت یادآوری باید بگوییم قبلا کو پیش‌بینی کرده بود که اپل در نیمه دوم سال آینده مک‌بوک‌های جدید و ارزان‌تری را معرفی خواهد کرد. این مدل‌های جدید به‌علت استفاده از پردازنده‌های CanonLake اینتل و مصرف انرژی بهینه آن‌ها به ۳۲ گیگابایت رم مجهز خواهند شد.

touchbarmac-1024x768

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH