چقدر طول می‌کشد تا سامسونگ، گلکسی نوت دیگری را به بازار عرضه کند؟!

گلکسی نوت ۴ در ۳ سپتامبر ۲۰۱۴ رونمایی شد و با طراحی،‌ مشخصات فنی و عملکرد خود بسیاری را تحت تاثیر قرار داد. گلکسی نوت ۴، اسمارت‌فونی بود که در زمان خودش به سختی میشد شکستش داد و حتی حالا نیز عملکرد خوبی دارد. کسانی که این گوشی را هنوز در جیب خود دارند و می‌خواهند آن را تعویض کنند، باید هنوز منتظر بمانند، چون گلکسی نوت ۷ شکست خورده است.

روزی روزگاری، رده‌ای از گوشی‌ها با نام نوت وجود داشت …

سامسونگ توانست با سری نوت خود، قلب مشتریان را به چنگ آورد، مشتریانی که به دنبال یک گوشی قدرتمند با نمایشگر بزرگ بودند که قابلیت مولتی تسکینگ نیز داشته باشد. نسل اولیه نوت در سال ۲۰۱۱ عرضه شد و درها را به روی دنیای فبلت باز کرد. فبلت‌‌ها محصولاتی بودند که از اسمارت‌فون‌های معمولی بزرگتر و از تبلت‌ها کوچکتر بودند و بیشتر نیاز تجار، گیمرها و گیک‌ها را برطرف می‌کردند. اولین سری نوت، ره صدساله را یک شبه پیمود: یک میلیون واحد در کمتر از دو ماه بفروش رسید.

این موفقیت در سال ۲۰۱۱ خاتمه نیافت. نسل‌های جدید به طور پیاپی عرضه شدند و توانستند کماکان رضایت کاربران را بدست آورند و البته رکورد فروش سری قبلی خود را نیز می‌شکستند. برند نوت نیز تکامل یافت و هر نسل نسبت به نسل قبل از نظر طراحی، مشخصات فنی و قطعات بهتر بود.

androidpit-samsung-galaxy-note4-4-w782

نوت ۴ بدون هیچ شکی یکی از محبوب‌ترین اسمارت‌فون‌های بازار بود. نوت ۴ به نمایشگر ۵.۷ اینچی AMOLED با رزولوشن QHD مجهز بود که تصویر شفاف را تضمین می‌کرد و در عین حال باتری ۳۲۲۰ میلی‌آمپری باعث میشد که بتوان حسابی از آن کار کشید. دوربین ۱۶ مگاپیکسلی نیز عالی بوده و S-Pen نیز نسبت به نسل‌های قبلی بهبود یافته بود.

نوت ۴ به حسگر اثر انگشت مجهز بود که در زمان خود منحصربفرد محسوب میشد و تعداد کمی گوشی از این قابلیت بهره می‌بردند. نوت ۴ که با اندروید کیت‌کت عرضه شده بود، بعدها آپدیت لالی‌پاپ و مارشملو را دریافت کرد. نوت ۴ از نظر عملکرد هم چیزی کم نداشت. اسنپدراگون ۸۰۵ در ترکیب با رم ۳ گیگابایتی می‌توانست هر کاری را بدون مشکل انجام دهد. قیمت البته کمی گران بود، ولی اگر ارزش خرید را در نظر بگیریم، چندان قیمت گزافی نبود.

نوت Edge که همزمان با نوت ۴ عرضه شد، چندان علاقه‌ای در بین کاربران ایجاد نکرد. با وجود نمایشگر خمیده، نوت Edge به دلیل قیمت خیلی بالا نتوانست کاربران زیادی بدست آورد.

samsung-galaxy-note-5-s-pen-w782

۲۰۱۵: سالی غم‌انگیز برای کاربران نوت

سال گذشته سامسونگ تصمیم گرفت نوت ۵ را بصورت جهانی عرضه نکند که این خبر بدی برای اروپاییان بود. هضم این مطلب برای بسیاری از کسانیکه منتظر آن بودند، چندان آسان نبود. دلیل اینکار نبود علاقه کافی کاربران به محصولی با قلم هوشمند عنوان شد. البته سامسونگ تصمیم داشت که فبلت دیگر خود با نام گلکسی S6 Edge+ را گسترش دهد که چندان با استقبال کاربران مواجه نشد.

بعد از شنیدن اخبار در مورد نوت ۵ و حسرت خوردن برای بدنه ساخته شده از شیشه و فلز، اروپایی‌ها باید یکسال دیگر برنامه‌ریزی می‌کردند و خود را برای نوت ۶ ( در آن زمان هنوز اسم نوت ۷ عنوان نشده بود) آماده می‌کردند. اما این برنامه نیز، دود شد و هوا رفت.

سرنوشت سوزناک نوت ۷

انتظار می‌رفت که نوت ۶ به بازار عرضه شود، اما سامسونگ تصمیم گرفت که نام فبلت امسال خود را نوت ۷ بنهد. روز ۲ اگوست، گلکسی نوت ۷ رونمایی شد و با طراحی دقیق و مشخصات فنی خیره‌کننده، هر کسی را بهت‌زده کرد. اسکنر عنبیه امنیت زیادی برای کاربران به ارمغان می‌آورد: دقت اسکنر عنبیه ۱۰۰۰ برابر حسگر اثر انگشت است. نمایشگر ۵.۶۶ اینچی با گوریلا گلس ۵ بخوبی محافظت میشد و البته از فناوری HDR نیز بهره می‌برد. پورت یواس‌بی Type-C، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی، Night Mode و Game Launcher از دیگر امکاناتی است که می‌توان برای مرحوم نوت ۷ نام برد.

اما افسوس و صد افسوس که باتری منفجر میشد. اولین انفجارها باعث شد که سامسونگ به اولین فراخوانی دست بزند. روز یک اکتبر، فروش نوت ۷ مجددا در کره جنوبی و آمریکا آغاز شد و نوت ۷ میرفت که بازگشتی شکوهمند داشته باشد. اما انفجارها دوباره شروع شد و روز ۱۱ اکتبر تولید نوت ۷ برای همیشه متوقف شد.

androidpit-samsung-galaxy-note-7-review-7589-off-white-flag-w782

سرنوشت سری نوت چه خواهد شد؟‌

سامسونگ کار درستی انجام داد: نوت ۷ را فراخوانی کرد تا ایمنی کاربران را تضمین کند. اما آنهایی که یکسال منتظر مانده بودند، باید یکسال دیگر نیز منتظر بمانند تا بتوانند نوت ۸ بخرند (البته اگر چنین محصولی رونمایی شود) و یا باید در به در دنبال یافتن گوشی‌های مناسب باشند تا بتوانند نوت ۴ یا ۳ خود را تعویض کنند.

سامسونگ حال باید با مشکلی دست و پنجه نرم کند که نه تنها بر جیبش تاثیر می‌گذارد، بلکه بر برندش نیز تاثیرخواهد داشت. البته برند سامسونگ نیز حاصل سال‌ها تجربه بوده و کاربران اعتماد زیادی به آن دارند. اتفاق همیشه می‌افتد، اما برای یک دستگاه، آنهم دوبار؟ سامسونگ یک توضیح به ما بدهکار است: باید بطور واضح به ما توضیح بدهد که این اتفاق ناشی از چیست تا قادر باشد از این دوران طوفانی و پرتلاطم به سلامتی عبور کند. بعد از آن باید تصمیم بگیرد که آیا سری نوت را تحت عنوان دیگری عرضه کند یا تنها بر سری گلکسی S تمرکز کند؟! بدون هیچ شکی، جواب به این سوال آینده سامسونگ را رقم خواهد زد.

3 در مورد “چقدر طول می‌کشد تا سامسونگ، گلکسی نوت دیگری را به بازار عرضه کند؟!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH