7 محصول زشت اپل که باور نمی‌کنید وجود داشته باشند!

apple-worst-ads

مسلما وقتی نام اپل به زبان می‌آید و به گوش می‌رسد، در قسمت تحلیلی مغزمان تنها دو تصویر بزرگ آی‌فون و آی‌پد نقش می‌بندد و یک لبخند ملیح در گوشه لبمان! اما من اینجا هستم تا شما را با 7 محصول عجیب، زشت و بد اپل آشنا کنم که در طول تاریخ حضور این شرکت، توسط افرادی برای منظورهایی خاص طراحی شده‌اند، اما به اندازه کافی خوب نبودند که به خط تولید بروند و به تولید انبوه برسند.

سرفیس مکینتاش
مسلما نه تنها هیچ شباهتی به سرفیس معروف ندارد بلکه بهتر است نام آن را خجالتی بگذاریم تا سرفیس. نمونه‌ای اولیه از نیوتن که بالاخره توانست آن را به ثبت برساند! اگر خجالتی قادر بود خود را به بازار برساند، قرار بر این بود با کیبورد و قلم همراه باشد.

1

ایستگاه کاری دو صفحه‌ای
مثل خجالتی این ایستگاه کاری دو صفحه هم در اوایل دهه 80 خود را به دنیا معرفی کرد و مانند خجالتی توسط هارتموت اسلینگر، بنیان گذار Frogdesign طراحی شده است.

2-(2)

آی‌فون 8 ضلعی
دوستداران آی‌فون که همیشه دم از زیبایی طراحی محصولات اپلی می‌زنید، خدایی به این هم می‌تونید بگید قشنگ؟! این آی‌فون یکی از چند نمونه زیرخاکی اپل بود که در زمان دعوای بین سامسونگ و خودش از زیر خاک بیرون کشیده شد.

3

مکفون
در سا‌ل‌های 1982 و 1984،  اجداد آ‌ی‌پد و آی‌فون با نام‌های تبلت مک سفید برفی 1 و مک‌فون سفید برفی 3 که در تصویر مشاهده می‌کنید تحت ساخت بودند، اما باز هم به جای اینکه این دو محصول روانه بازار شوند، اپل توجهش را به سمت مکینتاش معطوف کرد و تا دوباره به آن دو بازگردد، چند دهه‌ای طول کشید.

4

آی‌فون 4 گوشه تیز
یکی دیگر از زیرخاکی‌هایی که اپل در زمان جنگش با سامسونگ روی آن کار می‌کرد، همین آی‌فونی است که در تصویر مشاهده می‌کنید. نام این نمونه N90 بود.

5-(2)

کامپیوتر مچی
ایده ساعت مچی اپل، ایده جدیدی نیست. TimeBand نام کامپیوتر مچی است که تصویر آن سال 1991 در مجله ژاپنی Axis منتشر شد. در همان زمان انتشار نیز مدیر کل جان اسکولی، مصرانه تلاش بر این داشت که به مخاطبان بفهماند این تصویر تنها یک کانسپت است و نه چیزی بیشتر. البته خیلی شانس آوردیم که این موجود زشت در همان مرحله کانسپت باقی ماند و نمونه‌هایش ساخته نشد.

6

مانیتور عمودی
این محصول نیز یکی دیگر از طراحی‌های اسلینگر بود که کانسپت 2 نام گرفت. این طرح از محصولات آمریکایی زیادی مثل استودیوی بیکر و بطری کوک الهام می‌گرفت.

7

24 در مورد “7 محصول زشت اپل که باور نمی‌کنید وجود داشته باشند!”

  1. دوست عزیز شما طراحی یا از طراحی سر در میاری که ب این راحتی نظر میدی والا اعتماد ب نفست خیلی بالاست و از هیچی سر در نمیاری..

  2. اپل یک شرکت انحصار طلب و استثمار گره با محدود کردن محصولاتش واقعا به حقوق مصرف کننده توهین میکنه (بلوتوث اپل به اپل ، استفاده اجباری از برنامه ای مثل ituns برای انتقال فایل ها و…) ولی اندروید (شرکتgoogle) با متن باز بودنش باعث پیشرفت بقیه شرکت های تولید گوشی شده و به حقوق مصرف کننده احترام میذاره و کسی رو مجبور به استفاده از برنامه یا برند خاصی نمیکنه و برای راحتی بشریت طراحی شده نه دردسر و پول اضافی خرج کردن.

    1. حقوق مصرف کننده موقعی ایجاد میشه که شما با شرکت یا هر چیز دیگه ای قرارداد ببندی شما اون همه امکانات و اپلیکیشن های اپل نادیده گرفتی بعد میگی اپل توهین میکنه به حقوق مصرف کننده ما الان این همه سال از اپل استفاده میکنیم ولی اصلا به حقوقمون توهین نشده میشه یه کم حقوق بخونید تا متوجه حقوق مصرف کننده و سایر حقوق بشید

  3. دو ستان خواهشا جو یه سایت به این خوبی رو خراب نکنین
    طرفداری از هر برندی به نظر طرف بستگی داره در ضمن ایشون خانم صریحی زحمت کشیدن این مقاله رو تهیه کردن اگه مخالفی دلیل نداره تو نظراتت ایشون و سایت رو مسخره کنین.
    اینجا یه سایت تکنولوژیه و ما ایرانیه نسل جوان
    بعیدهاز ما… تو رفتارمون و افکارمون تجدید نظر کنیم.
    من از خانم صریحی تشکر میکنم چه از نظر بعضی ها بی محتوا باشه.

  4. برید بابا دنبال تیله بازیتون چه خانم محقق و چه شما منتقدین به خدا خیلی بیکارین کلی خندیدم بهتون

    1. شروین طوری صحبت میکنی انگار عقل کلی.کور بشه چشمی که نتونه پیشرفت آتی رسان رو ببینه. شما هم برو پی کارت دیگه اینجا نینمت

  5. خیلی عالی بود مچکرم. N-90 به نظرم عالیه. هیچ دکمه ی خارجی نداره که بشه تشخیص داد سر و تهش کجاس ! فکر میکنم نسلهای بعدی اسمارت فون همینطور بشه یعنی شما هر طرفی که گوشی رو بگیری بتونی مکالمه کنی و با گوشی کار کنی.حذف حاشیه صفحه بالا و پایین و دکمه اصلی. بعدها هم صفحه منعطف! باید ببینیم کدوم کمپانی پیش قدم میشه.
    البته ایده ی مُچ پد (!) هم خیلی جالب بوده. در مجموع از دل همین محصولات به ظاهر مسخره, ایده های انقلابی رخ میده. از تلویزیون نفتی تا اسمارت تی وی ها.

    1. حالا هرچی که هس…اصلا سارا اینو واسه منی که نه طرفدار اپل م و نه طرفدار سامسونگ نوشته ، چطور خودتون دم از بد بودن سامسونگ می زنین؟!…هر شرکتی ممکنه تو ساخت محصولاتش دچار مشکل بشه، به همین دلیل بی احترامی به چنین کسی که قصدش در جریان گذاشتنه اصلا درست نیس…

  6. سلام جالب بود ب نظر من فقط ظاهرشون کمی با توجه ب محصولات امروزی بدجوره همین وگرنه مشکل بزرگی نیس که

  7. دوست عزیز شمایی که در زمینه آی تی فعالیت میکنی باید در نظر داشته باشی که بی تعصب و بدون جانب داری قضاوت کنی .

    در ضمن از شما بعیده!!! : این ها از محصولات قدیمی هستند مگه تلوزیون از قدیم فلترون بوده!!! عجب حرفی میزنید!!! این ها قدیمی بودند و بعد ها توسعه یافتن

    راستی سامسونگ چیه که ازش حرف میزنید سامسونگ با این افتضاحاتش به گرد پای آیفون هم نمیرسه

    خراب شدن باتری
    پلاستیک و…

    ********** زمانی که اپل آیفون رو عرضه میکرد سامسونگ داشت گوشیای بدون آنتن درست میکرد!!! و البته یخچال!!!!!!!!!!!!!!!

    1. توهم زدی … تو هم از آی تی هیچی نمیدونی …من طرفدار پروپاقرص اپلم ولی تو تصور کن سامسونگ تمرکزشو رو تولید اسمارت فون بذاره و از لوازم خانگی دور بشه اونوقت به جرعت بگم اپلم میخوره .

    2. مشکل در گوشی ها عادیست
      البته من نمیخام صحبت کنم اما بدون تعصب حداقل تا عرضه آیفون جدید قدرتمندترین گوشی تو دنیا s4 سامسونگه
      در ضمن تو ایران همه (البته همه هم نه 90 درصد)کاور میندازن و بدنه پلاستیکی یا طلای 24 عیار هیچ فرقی نمیکنه !!!
      اما اگه سامسونگ و بالاخص نوکیا نبود هیچگاه دنیا اسمارتفون رو نمیدید اینو قول میدم

    3. این حسام راست میگه .
      یعنی شما ها میگید همه محصولات فناوری از اول لمسی بودن . شما ها اینا رو میگید شاید قدیما این محصولات کلی طرفدار داشته
      بعدش هم از این محصولات تو همه ی شرکت ها وجود داشته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH