هفتمین شنل پوش اپلی صفت! (چیزهایی که باید، در مورد iOS 7 بدانید!)

907fb6bc-4123-46a2-95aa-a3fa0846c370

همان طور که انتظار می‌رفت، اپل هفتمین نسل از سیستم عامل iOS را معرفی کرد. سیستم عاملی که تاثیر کلیدی در سرنوشت اپل و وفادارانش خواهد گذاشت و کشتی اپل را در دریای طوفان زده هوشمندها هدایت خواهد کرد!

همچنین خود اپل نیز، از نسل هفتم سیستم عامل iOS به عنوان بزرگ‌ترین تغییر صورت گرفته در این سیستم عامل پس از معرفی اولین آی‌فون، یاد کرده است. این نسل، علاوه بر تغییرات بزرگی که با خود به همراه داشته با ویژگی‌های منحصر به فردی نیز تلفیق داده شده است. اولین تغییر اساسی در این نسل، رابط کاربری آن است که از طراحی مسطح، بهره گرفته و زیبایی دو چندانی به هفتمین شنل پوش iOS نام، اهدا کرده است!u1k902b5z5tg

همچنین فونت به کار رفته در این سیستم عامل، نسبت به گذشته ساده‌تر و براق‌تر گردیده است. آیکون‌ها نیز از این تغییرات مصون نبوده و براقیت خود را تا حد زیادی کم کرده‌اند و شکل و شمایلی تازه را برای خویش برگزیده‌اند. پالت رنگ، در این رابط کاربری گسترش یافته و اپل از رنگ‌های متنوع‌تری در آن بهره گرفته است.

میزان جذابیت بصری رابط کاربری، با اضافه شدن و بعضا حذف شدن بعضی از افکت‌های رابط کاربری قبلی، چندین برابر گردیده است و یادمان نرود که زیبایی را جانی آیو، در روح این نسل دمیده است!

iOS-7-Control-Center

هنگامی که صحبت از توانایی و امکانات نرم افزاری به میان بررسی اولیه نسل هفتم سیستم عامل iOS اپل می‌آید، بایستی صحبت‌های تیم کوک را به خاطر آوریم! ده ویژگی جدید نرم افزاری در این نسل گنجانده شده است که Control Center، یکی از آن‌هاست. شما قادر خواهید بود با ورود به این بخش، به تمام تنظیمات گوشی از قبیل: افزایش یا کاهش روشنایی صفحه نمایش، روشن یا خاموش کردن وای‌فای، فعال کردن حالت پرواز، حالت Airplay و حتی استفاده کردن از نور پس زمینه به عنوان چراغ قوه و… با حرکت انگشتان خود از پایین به بالا برروی صفحه نمایش دسترسی داشته باشید!

iOS-7-Feature-Multitasking-575x539

یکی دیگر از این توانایی‌ها و مشخصه‌های بسیار مثبت نسل هفتم از سیستم عامل iOS اپل، حالت مالتی تسکینگ است که تا حد بسیاری بهبود داده شده است. به جای آیکون‌ها، برنامه‌ها در قالب یک لیست به شکل یک کارت نمایش داده می‌شوند. همچنین حالت مولتی تسکینگ برای تمامی اپلیکیشن‌ها، در دسترس خواهد بود و طول عمر باتری نیز افزایش یافته است!

iOS7-safari

قابلیت بعدی مربوط به مرورگر سافاری بوده تا به شما گشت و گذاری لذت بخش را با این نسخه، اهدا نماید. این مرورگر با یک نوار جستجوی هوشمند تلفیق شده است و زبانه‌ها (Tabs) نیز برای دسترسی آسان‌تر، به صورت عمودی نشان داده می‌شوند!

iOS7-airdrop

به اشتراک گذاری تصاویر در iOS 7، به لطف ویژگی AirDrop، کارآمدتر و آسان‌تر گردیده است. به کمک این قابلیت با یک ضربه ساده بر روی گزینه مربوطه می‌توانید تصویر مورد نظرتان را به اشتراک گذاشته یا آن‌ها را برای دوستان و آشنایان خود ارسال نمایید.

iOS-7-Camera

بخش تنظیمات دوربین و عکس برداری نیز از این قبیل تغییرات بی بهره نبوده و اپل تعویض رابط کاربری منوی دوربین را از خاطر نبرده است! در هنگام عکس برداری در iOS 7، قادر خواهید بود با کشیدن دستان پر مهر و محبت خود بر سر صفحه نمایش دیوایس iOS صفت خود از گوشه، بین فیلترهای حالت تصویر برداری جابه‌جا شده و یکی از این فیلترها را به دلخواه انتخاب نمایید. فیلترهای موجود برای عکاسی در برنامه Instagram نیز به فیلترهای موجود برای تصویر برداری در بخش دوربین افزوده شده اند!

Siri-iOS-7-1

دستیار صوتی سیری نیز بالاخره تغییر کرده است و رابط کاربری آن زیباتر شده است! آیا فقط با یک خانم، در بخش دستیار صوتی طرف خواهید بود؟! پاسخ خیر است و باید شما را خشنود سازیم که اگر علاقه‌ای به صحبت با خانم ها ندارید (یا بچه مثبتید!)، اپل به کمک شما شتافته و یک مرد را نیز در سیری، مشغول به کار کرده است!

این مرد که صدای بسیار طبیعی را برای خود برگزیده است، به زبان‌هایی همچون: فرانسوی و آلمانی نیز مسلط شده و فعلا در حال یادگیری سایر زبان‌های موجود دیگر، در آموزشگاه‌های زبان می‌باشد. همچنین اپل توانمندی این دو دستیار صوتی را با فزونی روبرو کرده و این دو قادر خواهند بود به پرسش‌های بیشتری که از جانب شما مطرح می‌گردند، پاسخ دهند! همچنین با استفاده از سرویس دستیار صوتی Siri، می‌توانید به جستجو در موتور جستجو گر بینگ یا در شبکه اجتماعی توئیتر و حتی دانشنامه ویکی پدیا بپردازید و یا با گفتن جملاتی نظیر:  ”Turn Bluetooth on” یا  “!Increase my Brightess” بلوتوث دیوایس iOS خود را روشن کرده یا میزان روشنایی صفحه نمایش را تغییر دهید!

wwdc2013_0579

در آخر لازم به ذکر است، نسل هفتم سیستم عامل iOS اپل به زودی در دسترس توسعه دهندگان و برنامه نویسان قرار خواهد گرفت و بقیه برای تجربه زیبایی و سادگی این نسل، می‌بایست تا پاییز بی قراری کشیده و بدانند که این نسخه فقط برروی آی‌فون 4 و مدل‌های جدیدتر از آن، یعنی تبلت iPad mini، نسل دوم تبلت‌های iPad و مدل‌های جدید تر از آن و پنجمین نسل از پخش کننده‌های صوتی و تصویری آی‌پاد تاچ قابل اجرا خواهد بود!

4 در مورد “هفتمین شنل پوش اپلی صفت! (چیزهایی که باید، در مورد iOS 7 بدانید!)”

  1. آقا این چه وضعشه!؟
    این دقیقا از روی وینودز فون 8 کپی کرده! حتی پنجره ماتلی تسکشم عین وین فونه!
    پیشنهاد میکنم این عکس ها رو ببینید: (راست وین فون و چپ آی او اس7)
    http://upload.tehran98.com/img1/24fb6ug1blpebua54tra.jpg
    http://upload.tehran98.com/img1/4iqrh6x2w3ic097dhgns.jpg
    http://upload.tehran98.com/img1/nta1b8tezm6kuzesdv4a.jpg
    و این ها:
    http://mynokiablog.com/wp-content/uploads/2013/06/NOK-568×1200.jpg

    تازه از کاشی های زنده وین فون هم کش رفتن!
    واقعا خاک بر سر این مایکروسافت که اینجور ضایه ازش تقلید میکنن و این هیچ کاری نمیکنه!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH