آخرین اطلاعات منتشر شده از دستیار هوشمند گلکسی S8

سامسونگ گلکسی S8 مجهز به دستیار هوشمندی با نام Bixby است. پلتفرم هوش مصنوعی که Bixby بر اساس آن خواهد بود، بعدها در تمام وسایل خانگی سامسونگ نیز استفاده خواهد شد. این پلتفرم متعلق به VIV Labs است که سامسونگ در ماه اکتبر آن‌ را خریداری کرد.

لی جائه‌یونگ، معاون ارشد سامسونگ می‌گوید که این کمپانی با استفاده از پلتفرم VIV Labs جایگاه خود را در بازار اینترنت اشیا محکم می‌کند و این پلتفرم در اسمارت‌فون‌ها، نیمه‌هادی‌ها و لوازم خانگی سامسونگ استفاده می‌شود. آقای لی می‌گوید:

ما با تمرکز بر پلتفرم هوش مصنوعی VIV Labs لذت و راحتی بیشتری برای کاربران به ارمغان خواهیم آورد. ما در حال توسعه رابطی هستیم که پارادایم جدیدی را تعریف می‌کند: پلتفرم هوش مصنوعی متن باز! در گوشی‌های گلکسی فعلی کاربر برای کارهای گوناگون باید به اپلیکیشن‌های مختلف مراجعه کند. به عنوان مثال، برای سفارش پیتزا و قهوه باید دو اپلیکیشن مختلف را باز کند. در پلتفرم جدید، همه اینکارها در یکجا انجام شده و نیازی به بازکردن اپلیکیشن‌های مختلف نیست.

این سیستم احتمالا نسخه تکامل یافته S Voice خواهد بود که هم اکنون در گوشی‌های سامسونگ وجود دارد، اما کارایی آن هنوز از سیری اپل و گوگل Assistant کمتر است. داگ کیتالوس مدیر عامل VIV Labs می‌گوید:

این پلتفرم تنها برای اسمارت‌فون‌ها نخواهد بود، بلکه لوازم خانگی نیز از آن بهره می‌برند. هدف ما این است که آن را به تکنولوژی ارتباطی تبدیل کنیم که به تمام دستگاهایی که کاربر با آن تعامل دارد، گسترش یابد.

این پلتفرم می‌تواند به صورت کنترل از راه دور برای وسایل شما استفاده شود. به عنوان مثال، شما می‌توانید از یخچال خود بخواهید که تصاویر اسمارت‌فون شما را نشان دهد. این نوع تکنولوژی توسط دیگر شرکت‌ها همچون آمازون و گوگل نیز توسعه داده شده و هدف آن رفتن به بازارهایی بجز اسمارت‌فون است. گوگل دستیار Assistant خود را معرفی کرده و اپل نیز در حال توسعه قابلیت‌های سیری است. آمازون نیز اسپیکر هوشمند اکو را عرضه کرده که فرامین صوتی را با استفاده از الکسا تفسیر می‌کند.

سامسونگ و VIV Labs معتقدند که هوش مصنوعی به چیزی شبیه اینترنت تبدیل می‌شود. آدام چیر معاون VIV Labs می‌گوید:‌

هر چه توسعه‌دهندگان بیشتری داشته باشیم، کاربران بیشتری از هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد. فرزندان ما از ما خواهند پرسید که شما چگونه بدون اینترنت زندگی می‌کردید. فرزندان آنها از آنها خواهند پرسید که شما چگونه بدون هوش مصنوعی زندگی می‌کردید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH