کدام پرچم‌دار سال ۲۰۱۶ سریع‌تر شارژ می‌شود؟!

در ۲۰ سال گذشته تلفن‌های همراه پیشرفتی شگفت انگیز را تجربه کرده‌اند، تقریبا همه اجزا تلفن‌های همراه از جمله پردازنده، دوربین، نمایشگر و … دچار تحولاتی بنیادین شده‌اند اما متاسفانه یکی از قطعات آن‌طورکه باید هم‌گام با سایرین پیشرفت نکرده است. باتری‌های لیتیومی سال‌هاست که تغییر قابل توجهی نداشته‌اند و از نظر کارایی در سطح مطلوبی به سر نمی‌برند، البته کمپانی‌های مختلف با به‌کارگیری روش‌های گوناگون در تلاش هستند که این ضعف را تا حدی برطرف سازند.

شکست گلکسی نوت ۷ موجب شد بار دیگر به این موضوع فکر کنیم که تکنولوژی باتری‌های لیتیومی نیاز به تغییراتی جدی دارند. هم‌چنین این موضوع نشان داد که تکنولوژی‌های قدیمی و متداول نیز در صورتی که تحت فشار قرار بگیرند می‌توانند تبدیل به وسیله‌ای خطرناک شوند.

در واقع چند سالی می‌شود که کمپانی‌های مطرح تولید کننده چیپست فناوری‌های شارژ سریع خود را معرفی کرده‌اند، اساس کار این فناوری فشار بیش‌تر به باتری برای شارژشدن سریع‌تر است. کوالکام در سال ۲۰۱۵ از سومین نسل فناوری شارژ سریع خود موسوم به Quick Charge 3.0 رونمایی کرد و دیگر سازندگان چیپست و تولیدکنندگان تلفن‌همراه به تدریج وارد این حوزه شدند. فناوری‌های شارژ سریع می‌تواند کمک خوبی برای کاربران باشد تا زمان کم‌تری را به حالت انتظار برای شارژ شدن اسمارت‌فون بگذرانند و تنها با ۳۰ دقیقه شارژ می‌توانند نیروی قابل توجهی را در تلفن همراهشان ذخیره کنند.

حال بهتر است نگاهی داشته باشیم به سرعت شارژ شدن پرچم داران ۲۰۱۶ کمپانی‌های مختلف تا دریابیم برای شارژشدن هرکدام چقدر باید منتظر بمانیم:

speed-charging

همان‌طور که در نمودار مشخص است سه اسمارت‌فون ال‌جی G5، موتورولا Moto Z Driod Edition و وان‌پلاس۳ توانسته‌اند عملکردی بهتر را به نسبت سایرین داشته باشند. هر سه این اسمارت‌فون‌ها در مدت زمانی کمتر از یک ساعت و ۱۵ دقیقه به طور کامل (از ۰ تا ۱۰۰ درصد) شارژ می‌شوند که رقمی مناسب است. نکته‌ای که این برتری را ارزشمندتر می‌کند این است که فرآیند شارژ شدن باتری خطی نیست، یعنی درصدهای اولیه به سرعت شارژ می‌شوند و پس از آن سرعت تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کنند.

آی‌فون ۷ به عنوان پرفروش‌ترین پرچم‌دار دنیا هنوز از هیچ سیستم شارژ سریعی پشتیبانی نمی‌کند و فرآیند شارژ شدن آن بسیار آهسته است و به ۲ ساعت و بیست دقیقه زمان نیاز دارد. این وضعیت در آی‌فون ۷ پلاس وخیم‌تر می‌شود زیرا برای شارژ شدن این فبلت به سه ساعت و ۱۷ دقیقه زمان احتیاج است. این موضوع می‌تواند یک نقطه ضعف جدی برای آی‌فون در برابر رقبای اندرویدی‌اش محسوب شود.

حال نگاهی به نتایج به دست آمده توسط پرچم‌داران سال ۲۰۱۵ می‌اندازیم تا پیشرفت‌ها و پسرفت‌ها را در این بخش مشاهده کنیم:

battery-recharge-speed

جدول بالا نشان می‌دهد که سال گذشته نیز یک اسمارت‌فون از ال‌جی در زمره برترین‌ها قرار داشته است، ال‌جی V10 با زمان شارژ شدن یک ساعت و پنج دقیقه‌ای خود نه تنها از حریفان سال گذشته بلکه از پرچم‌داران فعلی نیز سریع‌تر بوده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH