اندروید نوقا بر روی کمتر از ۰.۴ درصد دستگاه‌های اندرویدی نصب شده است!

گوگل امروز آخرین آمار مرتبط با توزیع اندروید را منتشر کرد که نشان از شروع کند اندروید نوقا دارد. بر اساس آماری که گوگل از یک تا ۷ نوامبر جمع‌آوری کرده، اندروید نوقا بر روی ۰.۳ درصد دستگاه‌های دنیا نصب شده است. ال‌جی V20، محصولات نکسوس و گوشی‌های پیکسل تنها محصولاتی هستند که اندروید نوقا را به صورت پیش‌فرض بر روی خود نصب دارند. اندروید ۷.۱ در این آمار حضور ندارد، چون بر روی کمتر از ۰.۱ درصد گوشی‌ها نصب شده است.

در حالت کلی، اندروید ۷ و ۷.۱ در کمتر از ۰.۴ درصد گوشی‌های اندرویدی نصب هستند. البته از آنجایی که نوقا تنها بر روی چند محصول به صورت پیش‌فرض نصب شده، این شروع کند چندان دور از انتظار نیست. رتبه اول با ۳۴.۱ درصد سهم، به اندروید لالی‌پاپ تعلق می‌گیرد. اندروید کیت‌کت با ۲۵.۲ درصد و مارشملو با ۲۴ درصد سهم بازار در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

از آنجایی که سازندگان عمده مانند سامسونگ، ال‌جی، موتورولا و اچ‌تی‌سی در حال تهیه آپدیت‌های نوقا هستند، در آینده سهم اندروید نوقا افزایش پیدا می‌کند. ال‌جی از دیروز آپدیت نوقا را برای کاربران G5 در کره جنوبی عرضه کرد. بدین ترتیب، ال‌جی اولین سازنده‌ای است که برای یک محصول با اندروید مارشملو، آپدیت نوقا را عرضه می‌کند. ال‌جی اعلام کرده که کاربران دیگر کشورها و مناطق در چند هفته آینده این آپدیت را دریافت می‌کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH