آیا واقعا لازم است که گجت‌های اندرویدی خود را آپدیت کنیم؟!

تکه‌تکه بودن یکی از مواردی است که باعث بحث‌های زیادی در جامعه اندروید می‌شود. ماهیت متن باز بودن سیستم عامل گوگل به گونه‌ای است که عرضه آپدیت برای آن را مشکل می‌سازد. برخی از کاربران ماه‌ها برای دریافت آپدیت منتظر می‌مانند. اما آیا این واقعا یک مشکل است؟! در واقع نه.

آیا این آپدیت برای گوشی من عرضه می‌شود؟ آیا آن را دریافت خواهم کرد؟ چرا هنوز نتوانسته‌ام آن را دریافت کنم؟ هر روز بسیاری از کاربران اندروید این سوال و سوالات مشابه را از خود می‌پرسند. البته اینها، سوالات مشروعی هستند. حتی شاهد هستیم که برای یک سازنده با گوشی‌‌های متفاوت، آپدیت اندروید در زمان‌های گوناگون عرضه می‌شود. از طرف دیگر، این مسئله مدتهاست که وجود داشته و کاربران زمانی که قصد خرید گوشی دارند، از آن مطلع هستند. اندروید نیز از این مشکل آگاه است. این ممکن است ناامیدکننده بنظر برسد، اما ماهیت اندروید این گونه است. شما مختارید که آن را بپذیرید یا نه.

androidpit-marshmallow-problems-w782

نیمه تاریک آپدیت: باگ‌ها

آپدیت‌ها صد در صد راضی‌کننده نیستند. ابتدا بگذارید بین دو نوع آپدیت امنیتی و آپدیت اندروید تفاوت قائل شویم. آپدیت امنیتی بسیار مهم بوده چون گوشی را از مشکلات امنیتی مصون می‌دارد. سازندگان همیشه در مورد مشکلات امنیتی محتاط بوده و سعی کرده‌اند که آپدیت‌های امنیتی را در سریع‌ترین زمان ممکن عرضه کنند. سخن ما در مورد آپدیت‌های امنیتی است.

برخی از سازندگان مانند وان‌پلاس، تنها چند گوشی دارند، اما سامسونگ، صدها و حتی هزاران گوشی دارد. آپدیت‌های اندروید باید برای چند نسخه مختلف TouchWiz بازسازی شده و عرضه شوند که کار زیادی می‌طلبد. ولی سوال اینجاست که آیا زمان و سرمایه‌ای که برای آن صرف می‌شود، واقعا ارزشش دارد؟!

مطمئنا آپدیت‌های جدید اندروید تغییراتی را به ارمغان می‌آورند. هر سال، گوگل قابلیت‌هایی را به اندروید اضافه می‌کند تا جذابیت آن را در بین کاربران افزایش دهد. اما مشکل اینجاست که این آپدیت‌ها، بهینه نیستند. حتی اگر پس از ماه‌ها، آپدیت‌های اندروید را نصب کنید، شاهد بدتر شدن تجربه کاربری هستید. اشکالات جدید بوجود آمده و گوشی یا تبلت کند می‌شود. به عنوان مثال، اپل را در نظر بگیرید که همیشه آپدیت‌های خود را سریع عرضه می‌کند. اما آپدیت‌های اپل بسیاری از مشکلات را برای محصولات قدیمی و حتی برخی محصولات جدید ایجاد می‌کند. مثال‌های زیادی می‌توان از مشکلات آپدیت iOS پیدا کرد. به عنوان مثال، آپدیت نسخه iOS 9.3.2 باعث از کار افتادن آیپد پرو ۹.۷ اینچی می‌شد!

androidpit-google-pixel-9860-w782

اما خبر خوب آنجاست که ممکن است این وضعیت بزودی تغییر کند یا بهبود یابد. گوگل تصمیم گرفته که این مشکل را حل کند. در پشت صحنه، گوگل یک لیست شرمساری ایجاد کرده که در آن،‌ سازندگان را بر اساس زمان عرضه آپدیت اندروید رتبه‌بندی می‌کند. این لیست هنوز عمومی نیست، اما اگر عمومی شود فشار زیادی بر سازندگان وارد می‌کند.

البته راه حل دیگری نیز برای طرفداران اندروید که علاقه زیادی به آپدیت نیز دارند، وجود دارد: خرید گوگل پیکسل. اپل، آیفون دارد و گوگل نیز پیکسل را. گوشی‌های پیکسل تجربه خوبی از اندروید به نمایش می‌گذارند و آپدیت‌ها را در اسرع وقت دریافت می‌کنند. اما اگر سامسونگ و هواوی را انتخاب کنید، همیشه باید حداقل چند ماهی صبر کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH