آیفون ۷ و ۷ پلاس سهم iOS را در بازار ایالات متحده افزایش داده‌اند!

آخرین آمار موسسه تحقیقاتی Kantar Worldpanel ComTech نشان از افزایش ۵.۲ درصدی سهم iOS در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ می‌دهد. سهم iOS در این بازه زمانی به ۳۴.۲ درصد رسید. اندروید و iOS هر دو در بازار اروپا پیشرفت داشتند، اما اندروید در بازار آمریکا شاهد کاهش سهم ۳ درصدی خود بود. سهم اندروید اکنون تنها ۶۳.۴ درصد است. سهم iOS در بازار آلمان از ۱۷.۵ درصد به ۱۵ و در چین از ۱۸.۷ به ۱۴.۴ درصد رسید.

لورن گونور از Kantar می‌گوید:

در ایالات متحده، آیفون ۷ و ۷ پلاس تاثیر آنی داشتند و توانستند به پرفروشترین گوشی‌ها تبدیل شوند. فروش قدرتمند آیفون ۷ و آیفون ۶s توانسته سهم iOS را به ۳۴.۲ درصد برساند.

بر خلاف فروش گلکسی نوت ۷ در ماه سپتامبر سهم سامسونگ از بازار ایالات متحده به ۳۳.۸ درصد رسید و این بدان معناست که اپل بار دیگر به فروشنده اول بازار آمریکا تبدیل شده است. فصل تعطیلات برای سامسونگ چالش‌برانگیز خواهد بود، چون باید به رقابت مستقیم با اپل بپردازد. فاجعه گلکسی نوت ۷ حتی بر فروش گلکسی S7 و S7 edge نیز تاثیر داشته، چون در بسیاری موارد کاربران تفاوت این دو رده را نمی‌دانند. اما تخفیف‌های آخر سال همانگونه که در مورد گلکسی S6 دیدیم، می‌تواند بر فروش این مدل‌ها نیز تاثیر داشته باشد.

دومینیک سونبو از Kantar می‌گوید:

در بریتانیا، آیفون ۷ و ۷ پلاس با سهم ۱۵.۱ درصدی پرفروشترین گوشی‌های بازار بودند. در سه ماهه سوم ۲۰۱۶، iOS سهم ۴۰.۶ درصدی از این بازار کسب کرد که نسبت به سال قبل ۲.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. جالب اینجاست که آیفون SE نیز موفقیت خوبی در این بازار داشته و توانسته ۸.۵ درصد بازار را از آن خود کند. سهم سامسونگ نیز در بازار بریتانیا افزایش یافته و به ۳۰.۴ درصد رسیده است.

در ایتالیا، هواوی توانست با پشت سر گذاشتن سامسونگ به برند اول تبدیل شده و سهم ۲۷.۳ درصدی کسب کند که افزایش خیره‌کننده ۱۵ درصدی نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. سهم سامسونگ به ۲۴.۷ درصد رسید که نسبت به ۴۰.۶ درصد سال گذشته کاهش زیادی نشان می‌دهد. در اسپانیا، هواوی و سامسونگ سهمی تقریبا برابر دارند.

در مناطق شهری چین، سهم اندروید ۸۵.۳ درصد است که آن را به پلتفرم اول چین تبدیل می‌کند. تمسین تیمپسون از Kantar می‌گوید:‌

اوپو کماکان به رشد خود ادامه می‌دهد و توانسته سهم خود را در مناظق شهری چین به ۱۱.۳ درصد برساند. اوپو R9 توانست با پشت سرگذاشتن آیفون ۶s به پرفروشترین گوشی در مناطق شهری تبدیل شود. سهم iOS نسبت به سه ماهه قبل ۱۳.۳ درصد رشد نشان می‌دهد و این می‌تواند خبر خوبی برای اپل باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH