چگونه برنامه‌های جعلی iOS و Android را تشخیص دهیم

دو روزنامه New York Times و New York Post از صد‌ها مورد خرید برنامه‌های جعلی از App Store اپل خبر داده‌اند. این مشکل در مورد Google Play نیز وجود دارد. برخی از این برنامه‌ها یک سری تبلیغات که اغلب از دید کاربر مزاحم و آزاردهنده هستند را مدام نمایش می‌دهند، ولی برخی دیگر عواقب بسیار جدی‌تر و خطرناک‌تری دارند.

بعضی از این برنامه‌ها ممکن است شامل بد‌افزار‌هایی باشند که اطلاعات شخصی شما را سرقت می‌کنند. افراد سودجو و کلاهبردار نیز ممکن است از طریق برنامه‌های ساختگی اطلاعات مربوط به کارت اعتباری شما را دریافت کنند.

 

fake

 

روش‌هایی که در ادامه توضیح خواهیم داد به شما کمک می‌کنند که برنامه‌های جعلی را از واقعی تشخیص دهید.

  • بررسی کنید که چه کسی برنامه را منتشر کرده است. مراقب باشید، افراد کلاهبردار از اسامی مشابه به اسامی اصلی استفاده می‌کنند. یکی از نمونه‌های این مورد، برنامه Overstock بود که برنامه اصلی com نام دارد ولی برنامه جعلی با نام Overstock Inc منتشر شد.
  • بخش مربوط به نظرات کاربران در مورد برنامه را حتما بررسی کنید. معمولا تعداد بسیار زیادی نظر و بررسی در مورد برنامه‌های اصلی و غیر جعلی از سوی کاربران در زیر برنامه نوشته می‌شود. این در حالی است که تعداد این نظرات در مورد برنامه‌های جعلی تقریبا صفر است.

google-play-store-reviews-1

 

 

  • به تاریخ انتشار برنامه دقت کنید. برنامه‌های جعلی اکثرا تاریخ انتشاری نزدیک به تاریخ جاری دارند. درحالی‌که در زیر برنامه‌های اصلی قسمتی با عنوان “Updated on” وجود دارد. به عنوان مثال در مورد همین برنامه Overstock، تاریخ انتشار نسخه جعلی ۲۶ اکتبر سال جاری بود.
  • اشتباهات نوشتاری در قسمت عنوان یا توضیحات برنامه را بررسی کنید. اکثر این برنامه‌ها از چین بیرون می‌آیند و به همین خاطر اشتباهات گرامری و نوشتاری زیادی دارند.

spelling-errors-589x279

 

  • مراقب برنامه‌هایی که پیشنهاد تخفیف می‌دهند باشید. اگر این تخفیف صحت داشته باشد بسیار خوب خواهد بود، ولی معمولا اینطور نیست!

 

shopping-deals-and-offers

 

  • اگر در هنگام دانلود برنامه به چیزی شک کردید، سری به وبسایت فروشگاه مربوط بزنید و آیکون ”Get it on Google play” یا “Get it on App store” را جستجو کنید. این کلید شما را به App Store یا Google Play هدایت کرده و از آنجا می‌توانید نسخه اصلی برنامه را دریافت کنید.

 

google-play-logo

1 در مورد “چگونه برنامه‌های جعلی iOS و Android را تشخیص دهیم”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH