سرویس سنتر اختصاصی هواوی در مشهد افتتاح شد

روز گذشته و در سمیناری خبری که در هتل پردیسان مشهد با حضور مدیران هواوی، حامی و تعدادی از خبرنگاران برگزار شد؛ هواوی به همراه شرکت حامی، سرویس سنتر خود در شهر مشهد را به صورت رسمی افتتاح کرد.

در ابتدای این سمینار خبری، حمید شاهرخ نیا، مدیر سروس هواوی در ایران گفت: همان طوری که قبلا اعلام کرده بودیم، دوست داریم تا اخبار هواوی و قول‌هایی که مردم داده‌ایم را به صورت منظم به اطلاع آن‌ها برسانیم. ما از روز اول که بحث هواوی سرویس را از اوایل سال ۲۰۱۶ آغاز کردیم، همیشه به دنبال این بودیم که برای کارهایی وعده بدهیم که توان انجامش را داریم. یکی از اهداف ما گسترش مراکز خدمات‌مان به دو منظور بود. اول اینکه بتوانیم شبکه خدمات اختصاصی هواوی را در ایران گسترش بدهیم، یعنی مراکز خدماتی داشته باشیم که مختص به گوشی‌ها و تبلت‌های هواوی باشد و در این زمینه بزرگ‌ترین مرکز خدمات خاورمیانه را در مرکز موبایل افتتاح کردیم و حال دومین مرکز اختصاصی را در مشهد رونمایی می‌کنیم. دو مرکز دیگر را نیز تا قبل از پایان سال ۲۰۱۶ افتتاح می‌کنیم که یکی در کرج و دیگری در اهواز خواهد بود.

huawei-service-1

نوع دومی که ما خدمات پس از فروش هواوی را ارایه می‌دهیم، حالتی است که با همکاری شرکت‌های دیگر چون حامی اقدام به چنین امری می‌کنیم و تا به حال در شیراز، اصفهان، همدان، تبریز، قم، ساری و کرمانشاه چنین مراکزی احداث شده است که در آن‌ها علاوه بر هواوی، برندهایی که تحت نظر حامی هستند نیز خدمات رسانی دریافت می‌کنند. تمام هدف ما این است که استانداردهای جهانی هواوی را پیاده کنیم که این امر از دکوراسیون و ورودی مرکز خدمات شروع می‌شود و تا قسمت‌های تکنیکال نیز ادامه پیدا می‌کند.

ما برای گوشی‌های جدیدمان همان طور که در حال ارتقای فناوری آن‌ها هستیم، درباره خدمات پس از فروش‌شان نیز دارای پلن بود و برای پرچم‌داران خدمات خاصی خواهیم داشت که به طور مثال گوشی‌های میت ۹ و آنر ۸ دارای ۳ ماه تعویض ال‌سی‌دی رایگان هستند، یعنی اینکه اگر بشکند یا حتی دچار آب خوردگی شود، ما یک بار در طول ۳ ماه نخست برایشان به رایگان عوض می‌کنیم. همچنین خدماتی چون سرویس درب منزل همیشه برای گوشی‌های پرچم‌دارمان وجود دارد.

یکی از مسایل مهمی که در بازار وجود دارد و شاید برای فروشندگان و مشتریان ایجاد شبهه کند، در ارتباط با قاچاق است. به تازگی سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکنندگان نامه‌ای را انتشار داده و در خواستی از مراکز خدمات داشته که بیایند و گوشی‌هایی که از مبادی قانونی وارد می‌شوند، شامل گارانتی کند.

ما همیشه گفته‌ایم که هواوی اگر امکانش را داشته باشد، همیشه از قوانین کشوری پیروی می‌کند اما در حال حاضر امکانش فراهم نیست. از حامی هم انتظار می‌رود که همین قوانین و سیاست‌هایی که برند به آن‌ها دیکته کند را انجام دهند. در واقع من می‌خواهم در اینجا شفاف سازی کنم که اگر امکاناتش فراهم باشد، هواوی اولین شرکتی خواهد بود که از قوانین ایران پیروی می‌کند. ما در حال مکاتبه با سازمان حمایت هستیم تا ببینیم چگونه می‌توانیم این کار را انجام دهیم و زمانی که آن‌ها به ما دیتا بیسی برای این امر ارایه دهند، ما و شرکت حامی از آن اسفاده خواهیم کرد.

پس از شاهرخ نیا، نوبتبه رامین سلطانی، مدیر عامل حامی رسید تا در تکمیل صحبت‌های وی به ایراد سخنرانی بپردازد: من یک اشاره‌ای به جلسه نخست که در خدمت شما بودم، داشته باشم که در آن یک سری قول‌هایی دادیم و امروز زمانی است که روسفید هستیم و حتی به برخی از سیاست‌های خودمان نیز تا حدی زودتر نیز رسیده‌ایم و در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم این گام‌های رو به جلو را سریع‌تر و محکم‌تر برداریم. ما شعب زیادی را در مراکز استان‌های اصلی تاسیس کردیم که برخی مستقیم با هواوی و برخی مولتی برند است که این برندها طبیعتا تعدادشان بیشتر هم خواهد شد.

huawei-service-8

لازم است اشاره کنم که در برخی از این مراکز ما بیش از یک دفتر داریم. در واقع وقتی می‌گوییم مراکز استان صرفا دلیل بر یکی بودن نیست و به طور مثال در مشهد دارای دو مرکز هستیم. در یک ماه آینده یک خبر جدیدی از وندور ایرانی خواهیم داد که مرکز سرویس و خدمات آن در سطح کشور و با گارانتی‌اش در حامی ارایه خواهد شد.

ما شاخه‌های خودمان را بسیار محکم، دقیق و نزدیک، منطبق بر سیاست‌های وندرها پیاده سازی کردیم و امروز که با دوستان‌مان در شرکت هواوی هستیم، این رضایت دو طرفه کاملا مشهود است که توانستیم حرکت رو به جلویی را انجام دهیم که جز استثناهایی است که به این شکل انجام می‌شود زیرا معمولا در ایران وعده‌ها زیاد است اما در عمل که می‌روید، عملیات به کندی انجام می‌شود.

خراسان دارای سه قسمت است که شامل رضوی، جنوبی و شمالی می‌شود و امروز که در خراسان رضوی هستیم، دو دفتر به صورت هم‌زمان افتتاح می‌شود که اصلی‌ترین آن اختصاصی هواوی است و دیگری دفتر مربوط به حامی که هر دو به کل خراسان بزرگ سرویس می‌دهد ولی در پلن‌های بعدی، هدف ما این است که در مراکز استان‌های دیگر نیز دفاتری را تاسیس کنیم و از طریق شرکای تجاری یا مراکز خودمان در مراکزی چون خراسان شمالی و جنوبی و سایرین نیز دفاتری را فعال کرده و در خدمت مشتریان و هم وطنان خودمان از طریق برندهای تحت پوشش‌مان باشیم.

پس از صحبت‌های سلطانی، نوبت به بخش پرسش و پاسخ رسید که در ادامه گزیده‌های آن‌را مطالعه می‌کنید.

سلطانی در ارتباط با نحوه فعالیت مراکز حامی و نیروهای حاضر در آنجا گفت تمام مراکز استان ما کاملا مستقل هستند و هیچ‌گونه وابستگی به سایر دفاتر ندارند، مگر در شرایط خاص به تهران؛ وگرنه به‌صورت کلی تمام کارها را خودشان انجام می‌دهند که باعث می‌شود تا سرعت عملیات را بالا ببریم. ما به محلی بودن نیروی متخصص اهمیت می‌دهیم. درست است که یک کشور هستیم اما مناطق مختلف دارای زبان، فرهنگ و حتی رفتارهای خاص خودشان هستند که به همین خاطر ما سعی می‌کنیم از نیروهای همان جا استفاده کنیم. ضمن اینکه وظیفه دیگر ما اشتغال‌زایی است که شاید در محدوده کوچک باشد اما آن را انجام می‌دهیم. در ابتدای کار ما سعی می کنیم تا نیروی استخدام شده با دانش و تخصص کافی باشد اما هم از طریق خودمان و هم وندورها، آموزش کافی خواهند دید و تمام نیروهای متخصص ما مدام آموزش‌های تخصصی را می‌بینند و امتیاز لازم را کسب می‌کنند.

huawei-service-6

ما در ارتباط خودمان با هواوی استانداردهای این شرکت را رعایت می‌کنیم و البته هواوی مسول تامین وضعیت یک قطعه است که این استانداردی است که هواوی در همه جا دارد و ما از آن تبعیت می‌کنیم. این سیاست و هر نوع تایید و یا ردی که توسط مرکز هواوی انجام شود، عین آن را ما نیز با مشتری رفتار خواهیم کرد که شاید در مقایسه با وندرهای دیگر متفاوت باشد.

یک ضعف بزرگ در کشور ما در زمینه لاجستیک است که وقتی گستره خدمت رسانی گسترده‌تر می‌شود، این ضعف خودش را بیشتر نشان می‌دهد. مثلا وقتی یک فرد بخواهد از شهرستان دورتر گوشی خودش را بفرستد، ممکن است کالا دیرتر برسد و حتی خدای ناکرده آسیب ببیند ولی ما می‌خواهیم روش‌هایی را به کمک هواوی اتخاذ کنیم که سریع‌ترین لاجستیک را اجرا کنیم که در حال اجرای برخی از پلن‌ها هستیم که بعضی به نتیجه رسیده است و همه این مسایل در حال برنامه ریزی است که به‌زودی اثرات این پلن را خواهیم دید که البته بدون نقص نخواهد بود اما تلاش می‌کنیم که میزان آن را به کم‌ترین حد برسانیم.

شاهرخ نیا در ارتباط با گارانتی و کنترل محصولات قاچاق توسط هواوی گفت: ما به گوشی هواوی که آن را به توزیع کننده A فروخته باشیم، گارانتی می‌دهیم اما اگر پخش کننده دیگری یک گوشی که برای ایران نیست را وارد کرده باشد، به آن گارانتی تعلق نمی‌گیرد. تعریف بحث کالای قاچاق این می‌شود که آن گوشی مسایلی چون گمرک و مالیات را پرداخت کرده باشد ولی ما به تمام محصولاتی خدمات ارایه می‌دهیم که توسط هواوی و برای این منطقه فروخته شده باشد و صرف گارانتی داشتن یک محصول نمی‌توان متوجه شد که آیا این گوشی قاچاق است یا خیر. ما هنوز ارسال مستقیم به ایران نداریم و برای همین نمی‌توانیم بفهمیم فرد وارد کننده آن را از هنگ کنگ یا دبی وارد کرده است و یا نمی‌توانیم بر قرض کنترل کنیم که آیا آن کالا برگ سبز دارد یا خیر.

سلطانی در این ارتباط افزود: در کشور ما گاهی اتفاقاتی می‌افتد که شرکت‌ها کار بانک را به ناگزیر انجام می‌دهند و همین سبب می‌شود که برخی از مشکلات هم به وجود آید. در ارتباط با کالاهای قاچاق و موازی که وارد کشور می‌شود، یک سری متولی وجود دارد. اگر بحث رجیستری راه بیفتد همه ما راحت می‌شویم و رگولاتوری کار خودش را انجام دهد و ما نیز کار خودمان را می‌کنیم. گمرک نیز به همین شکل و دیگر قرار نیست که تمرکزمان بر روی بخشی گذاشته شود که ارتباطی به ما ندارد.

شاهرخ نیا در ارتباط با بحث رجیستری گفت: قانون رجیستری برای گوشی‌های آکبند اتفاق می‌افتد و این مورد به محصولات قبلی باز نمی‌گردد و گارانتی برای آن‌ها همچنان وجود دارد. اما از روزی که این قانون اتفاق بیفتد، گارانتی ما شامل گوشی‌های آکبندی خواهد شد که پروسه رجیستری را گذرانده‌اند.

وی در ارتباط با بازار مشهد و سایر مراکز خدمات هواوی گفت: شهر مشهد بعد از تهران دومین منطقه پرفروش برای هواوی است که البته ما مشهد را استان خراسان می‌بینیم چون مرکزیتی دارد که از کل استان برای خرید بدین جا می‌آیند و حتی به خاطر وجود حرم اما رضا، مسافرانی نیز که می‌آیند از اینجا خرید خودشان را انجام می‌دهند.

دلیل اینکه ما مرکز کرج را راه اندازی کردیم، به خاطر آن است که مکمل شهر تهران است و خواستیم که رفت و آمد آن‌ها را تسهیل کنیم زیرا کرج به نوعی بخشی از تهران محسوب می‌شود و به دلیل درخواست‌های زیادی که وجود داشت، آنجا را فعال کردیم. اهواز هم به دلیل موقعیت سوق الجیشی و سهم مارکت این شهر دارای سرویس سنتر اختصاصی خواهد شد و البته برای آنکه این شهر نزدیک مرز است و بین کالایی که مختص به بازار ایران است و کالایی که نیست، تفاوت ایجاد کنیم. البته برای مراکز اختصاصی این ۴ مرکز آخرین آن‌ها نخواهد بود و ما سعی می‌کنیم تمام مراکز اصلی کشور را کاور کنیم.

خدمات تحویل کالا درب منزل فقط برای شهرهای بزرگ انجام می‌شود که در حال حاضر تهران و احتمالا از ماه دیگر در مشهد نیز انجام خواهد شد اما ارسال کالا را در تمام نقاط کشور ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت انجام می‌دهیم.

مدیر هواوی سرویس ایران درباره خرابی دستگاه‌های این شرکت گفت: میزان خرابی دستگاه‌ها بایستی نسبی اعلام شود. بر اساس اینکه یک گوشی بالارده، میان رده و یا پایین رده باشد، بحث خرابی متفاوت است. مثلا نیم درصد خرابی برای یک محصول بالا رده در حد ۲.۵ درصد یک محصول پایین رده دارای هزینه است. بر اساس تجربیاتی که وجود داشته، خرابی محصولات هواوی در بخش بالا و میان رده از سایر برندها کم‌تر است اما در گوشی‌های پایین رده، مانند برندهای دیگر در حدود ۱.۵ درصد است.

ما هیچ اولویتی برای تعمیر بین رنج گوشی‌های مختلف خودمان نداریم و فرقی بین گوشی ارزان و پرچم‌دار نمی‌گذاریم اما در خصوص دادن گوشی جایگزین، ما در تمام رنج‌ها برای شرکت حامی فراهم کردیم که شما هر گوشی را تحویل دهید، محصولی که در همان رده است را تحویل می‌گیرید که البته این مورد برای کالاهایی است که مدت زمان تعمیراتشان طولانی‌تر است. استانداردهایی که ما برای سرویس سنتر گذاشتیم برای منطقه خاورمیانه است که تمام انتظارات را برآورده می‌کند و در آینده کمپین‌هایی خواهیم داشت که مختص به بازار ایران است، مانند بازگشت به مدرسه یا اعیاد مختلف ولی از نظر استانداردهای تعمیراتی همگی یکی هستند.

ساعتی پس از این سمینار، سرویس سنتر هواوی به صورت رسمی در مشهد رونمایی شد که تصاویر اختصاصی ما را در ادامه مقاله مشاهده می‌کنید.

huawei-service-4 huawei-service-9 huawei-service-3 huawei-service-2 huawei-service-5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH