احتمالا اپل قابلیت واقعیت افزوده را به اپلیکیشن دوربین آی‌فون اضافه می‌کند

اپل معتقد است که آینده از آن فناوری واقعیت افزوده است و پتانسیل‌های آن بیش‌تر از فناوری واقعیت مجازی است. از آن‌جایی که بازی پوکمون گو می‌تواند گواهی بر صحت این گفته باشد. البته هنوز نتوانستیم یک برنامه AR‌ واقعا عالی را ببینیم! اما گزارشی که اخیرا Business Insider منتشر کرده است نشان می‌دهد که اپل قصد دارد تکنولوژی AR را به اپلیکیشن دوربین آی‌فون بیفزاید.

هنوز مطمئن نیستیم که اپل با این یکپارچه سازی قصد دارد چه امکاناتی را به اپلیکیشن دوربین اضافه کند اما می‌توان حدس زد این فناوری اطلاعات مختلفی را به وسیله نمایشگر و از دید دوربین به نمایش می‌گذارد، از جمله این اطلاعات می‌توان به موقعیت مکانی، چگونگی ثبت عکس بهتر، قرار دادن اشیا درون تصاویر و غیره اشاره کرد. هم‌چنین یکی از مهم‌ترین کاربردهای این فناوری می‌توان در بهبود سیستم ناوبری و جهت‌یابی باشد که علاوه بر نمایش مسیر بر روی تصویر زنده می‌تواند اطلاعات مختلفی را از فروشگاه‌ها و مکان‌ها به نمایش بگذارد.

در واقع کاربردهایی که این فناوری می‌تواند داشته باشد بی‌نهایت است و از آن‌جا که تیم کوک علاقه زیادی به این فناوری دارد، انتظار می‌رفت اپل قدمی جدی را در این مسیر بردارد. هم‌جنین اپل چندی پیش شرکت Metaio که یکی از فعالان این حوزه است را خریداری کرده است.

تمامی این اخبار تنها در حد شایعه هستند اما پیش‌تر نیز گفته می‌شد که اپل قصد دارد از فناوری AR در ساخت عینک هوشمند و هم‌چنین سیستم‌ رانندگی اتومبیل استفاده کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH