اپل به تولید آیفون در آمریکا فکر می‌کند!

در زمان رقابت‌های انتخاباتی آمریکا، دونالد ترامپ روی خوشی به اپل نشان نداد. یکی از انتقادهای ترامپ این بود که چرا اپل آیفون را در آمریکا تولید نمی‌کند؟ ترامپ همچنین وعده وضع تعرقه‌ ۳۵ درصدی به کالای تولید شده در خارج از ایالات متحده دارد و گفت که اپل را وادار می‌کند که کامپیوترهایش را در آمریکا بسازد. شاید این تنها یک وعده انتخاباتی باشد، اما همین نیز اپل را به فکر فرو برده و این وعده را جدی گرفته است.

بر اساس گزارش روزنامه اقتصادی Nikkei Asian Review، اپل در حال بررسی تولید آیفون در آمریکاست. اپل با فاکس‌کان و پگاترون که تولیدکننده‌های آیفون هستند در این زمینه صحبت کرده است. اپل این ایده را در ماه ژوئن با این دو شرکت مطرح کرده که پنج ماه پس از آن بود که ترامپ اپل را تهدید کرد. بر اساس این گزارش، فاکس‌کان قول همکاری در این زمینه را داده، اما پگاترون به دلیل افزایش هزینه قول همکاری نداده است.

Nikkei Asian Review معتقد است که تولید آیفون در آمریکا هزینه تولید آن را بیش از دو برابر می‌کند. البته هزینه تنها مشکل نیست. برخی از قطعات آیفون را نمی‌توان در آمریکا تولید کرد. تولیدکنندگان همچنین معتقدند که ترامپ اپل را وادار می‌کند که برخی از قطعات را در آمریکا بسازد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH