دو روش برای نظارت بر دانلود‌ها در سیستم عامل مک!

با اسفاده از قسمت Dock می‌توانید روند دانلود یک فایل را هم از طریق Launchpad و هم از پوشه Downloads دنبال کنید. دو روش برای این منظور وجود دارد که با هم آن‌ها را مرور می‌کنیم.

  • برنامه Launchpad در قسمت Dock

بهترین راه برای بررسی روند دانلود برای فایل‌ها و برنامه‌هایی که از Mac App Store دانلود می‌شوند، استفاده از Launchpad است. هنگامی که ماوس را روی آیکون Launchpad قرار دهید، یک نوار قابل مشاهده است که میزان پیشرفت فایلی که در حال دانلود است، حجمی که تا این لحظه دانلود شده و کل حجم فایل اصلی را نمایش می‌دهد.

یک روش دیگر برای مشاهده میزان پیشرفت دانلود فایل‌هایی که از Mac App Store دریافت می‌کنید نیز وجود دارد. اگر در هنگام دانلود فایل، صفحه مربوط به App Store را باز نگه داشته باشید، در زیر دکمه آبی رنگ نصب برنامه (install)، یک نوار پیشرفت خواهید دید که میزان زمان باقیمانده دانلود فایل را نمایش می‌دهد. همچنین میزان پیشرفت نصب و به‌روز‌رسانی برنامه‌ها را در برگه Updating می‌توانید مشاهده نمایید.

launchpad

  • پوشه Downloads در قسمت Dock

برای مشاهده روند دریافت فایل‌هایی که خارج از Mac App Store و مستقیما آن‌ها را از اینترنت دانلود می‌کنید، Launchpad هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. برای این منظور فقط کافی است پوشه Downloads را در قسمت Dock بی‌اندازید، سپس با نگه‌داشتن نشانگر ماوس بر روی آن، نوار پیشرفت فایل در حال دانلود را می‌توانید ببینید. بر خلاف Launchpad، پوشه Downloads حجم فایل دانلود شده را نمایش نمی‌دهد.

downloads-folder-mac-dock-610x404

همچنین با استفاده از Finder نیز می‌توانید روند پیشرفت دانلود یک فایل را از طریق پوشه Downloads بررسی نمایید. هنگامی که فایلی در حال دانلود باشد، Finder یک آیکون دایره‌ای شکل را نمایش می‌دهد که میزان پیشرفت دانلود فایل را نشان خواهد داد.

finder

10 در مورد “دو روش برای نظارت بر دانلود‌ها در سیستم عامل مک!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH