ساتیا نادلا به دنبال ساخت برترین موبایل جهان است!

اخیرا بسیاری از مدیران مایکروسافت از تولید دسته جدیدی از دستگاه‌ها توسط این شرکت گفتهاند که یکی از این مدیران شخص مدیر عامل، ساتیا نادلا بود. او به تازگی در یک مصاحبه این حقیقت را تایید کرد که مایکروسافت در بازار موبایل قافیه را باخته است. در مصاحبه‌ای دیگر با Financial Review استرالیا، آقای مدیر عامل این موضوع را بیان کرد که شرکتش حضور در بازار موبایل را با ویژگی‌های منحصر به فرد و تولید برترین موبایل ادامه می‌دهد.

شاید بتوان از حرف‌های نادلا این‌طور برداشت کرد که ردموندی‌ها قصد تولید یک محصول جدید و شگفت انگیز مانند سرفیس پرو و سرفیس استودیو را دارند که می‌تواند المان‌های جدیدی را به بازار موبایل وارد کند تا این که صرفا برای بقا در بازار موبایل دست و پا بزند. با هم نگاهی به متن اصلی گفته‌های نادلا داشته باشیم:

ما نمی‌خواهیم صرفا با غبطه خوردن بر آن چه دیگران دارند به پیش برویم، پرسش این است که ما می‌توانیم چه چیزی با خود (به بازار) بیاوریم؟ این همان چیزی است که من به دنبال آن، در هر جنبه از تولید و یا هر فناوری هستم، حتی هوش مصنوعی. ما به حضور در بازار گوشی‌های همراه ادامه خواهیم داد، حضور نه به آن صورتی که توسط رهبران فعلی این بازار تعریف شده است، بلکه با یافتن این که چه کاری هست که ما منحصرا بتوانیم از آن در تولید برترین موبایل جهان استفاده کنیم.

او همچنین اعلام کرد که مایکروسافت سرمایه گذاری بر روی پروژه‌هایی را که خود از آن‌ها با عنوان “me-too” یاد می‌کند (یعنی پروژه‌هایی که شرکت‌های دیگر در آن موفق‌تر هستند و مایکروسافت هم به سختی تلاش می‌کند تا بگوید من هم هستم) متوقف کرده و تمرکز بر روی پروژه‌هایی که منجر به تولید محصولات ویژه و خاص می‌شوند، مانند سرفیس استودیو، را آغاز کرده است که مایکروسافت را از بقیه متمایز می‌کنند:

بنابراین (با بخش موبایل نوکیا)، ما انجام کارهایی که me-too بود را رها کرده و شروع به انجام کارهای دیگری کردیم، حتی اگر کار بر روی آن‌ها در عصر حاضر و امروزه نامتعارف باشد. ما تمرکز بر روی مشتریانی را آغاز کرده‌ایم که به امکانات خاص و متفاوتی نیاز دارند و این کاری است که برای ما بهتر است.

surface-studio1

surfacedial3 en-INTL-L-Surface-Pro4-SU3-00001-RM1-mnco

البته این سخنان چندان هم عجیب نیست، مایکروسافت تا به حال چندین بار پلتفرم موبایل خود را با تغییرات عمده متحول کرده است، اما تا به حال نتوانسته موفق به تصاحب سهم چشمگیری از بازار موبایل شود. این شرکت قصد دارد تا کاری مانند آن چه در چند سال اخیر با سرفیس پرو انجام داده را در دنیای موبایل هم تکرار کند، یعنی عرضه محصولی منحصر به فرد به بازار که متفاوت با آنچه تا به حال دیده‌ایم، باشد و بتواند نگاه‌ها را به سمت مایکروسافت جلب کند.

البته هنوز برنامه دقیق مایکروسافت را برای آینده نمی‌دانیم و توضیحی هم درباره آن اعلام نشده، اما به تازگی در خبرها خواندیم که این شرکت به دنبال آوردن شبیه ساز x86 برای دستگاه‌های مبتنی بر ARM64 در ویندوز ۱۰ با آپدیت رداستون ۳ است که به موبایل‌های پلتفرم ویندوز موبایل قدرت زیادی داده و امکان عرضه قابلیت Contiuum را به آن‌ها می‌دهد.

1 در مورد “ساتیا نادلا به دنبال ساخت برترین موبایل جهان است!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH