سامسونگ و پتنت جدیدش در رابطه با نمایشگرهای انعطاف‌پذیر

نمایشگر‌های انعطاف‌پذیر که در گذشته در حد یک رویا بوده‌اند، به مرور زمان در حال نزدیک شدن به واقعیت هستند. با وجود تمام تلاش‌هایی که کمپانی‌های مختلف در زمینه نمایشگر‌های انعطاف‌پذیر انجام داده‌اند، تا کنون دستگاه خاصی که کاملا این ویژگی را دارا باشد، معرفی نگردیده است. کمپانی سامسونگ یکی از پیشتازان این فناوری است که از سه سال پیش شایعات تلفن هوشمند انعطاف‌پدیرش پخش شده بود. اکنون این کمپانی با ثبت پتنتی جدید در این زمینه، ما را یک قدم دیگر به این فناوری نزدیک می‌کند.

اگر به خاطر آورید سال گذشته سامسونگ از یک پروژه با نام Valley سخن به میان آورد که مربوط به همین نمایشگرهای منعطف بود. از طرفی هم حتما می‌دانید این کمپانی در همایش MWC سال ۲۰۱۷ می‌خواهد از گوشی تاشو جدیدش رونمایی کند. رندر‌هایی از این گوشی تاشو به بیرون درز کرده که آن‌ها را در ادامه قرار داده‌ایم.

gsmarena_002

اخیرا سامسونگ پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که مربوط به نمایشگر بوده است. اما اطلاعات بیشتری از این ثبت جدید موجود بوده که با استناد به آن‌ها، می‌توان به این نتیجه رسید که این پتنت در واقع همان نمایشگر انعطاف‌پذیر سامسونگ است. به نظر می‌رسد که سامسونگ موفق شده تا از اجزای مختلف نمایشگر مانند پلی‌کربنات در برابر خم شدگی، محافظت کند و این چنین دست به ساخت چنین پنل‌هایی بزند.

همچنین سامسونگ از تکنولوژی خاصی در این پنل‌ها استفاده خواهد کرد که بدون کوچک‌ترین فشار خارجی، خم شوند.

این هم یک رندر از این تلفن همراه تاشو سامسونگ است که البته می‌تواند خیلی بهتر از این‌ها هم باشد. امیدواریم خیلی زود شاهد این تکنولوژی بر روی دستگاه‌های الکترونیکی مختلف باشیم.

gsmarena_004

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH