5 کاربرد مهم اسمارت‌فون که کارایی شما را بهبود می‌دهد

۵ نمونه از کاربردهای مفید اسمارت‌فون‌ها

امروزه بسیاری از مردم، اسمارت‌‌فون‌ها را مقصر اصلی بیماری‌های شایع می‌دانند. بر طبق منابع مختلف، میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا به گوشی‌های خود چنان وابسته شده‌اند که زندگی واقعی را رها کرده و جذب زندگی مجازی شده‌اند. هرچند این اسمارت‌‌فون‌ها هستند که ما را بیش از هر زمانی فعال‌تر کرده‌اند. نکته مهم، چگونگی استفاده از اسمارت‌فون است نه حذف آن. در این مقاله به چند نمونه از کاربردهای مفید اسمارت‌فون‌ها می‌پردازیم:

۱- در هر موقعیتی کار کنید

با استفاده از اینترنت همراه‌‌ و بهره‌مندی از حافظه‌های ابری می‌توانید به راحتی کار کنید. سرویس حافظه ابری گوگل‌درایو برای آیفون و اندروید در دسترس بوده و از قابلیت تولید و ویرایش اسناد برخوردار است. به این ترتیب شما برای انجام کارهایتان لزوما به کامپیوتر و وای‌فای نیازی پیدا نمی‌کنید.

دیگر برنامه‌ها مثل اورنوت (Evernote) و دراپ‌باکس، قابلیت هماهنگی با تمام دستگاه‌ها را دارند، بنابراین شما نگران ذخیره کردن و به همراه داشتن فایل‌ها‌ی بزرگ و یادداشت‌ها نخواهید بود. ممکن است نگران عدم دسترسی به سیگنال اینترنت برای استفاده از برنامه‌های ابری باشید، اما خوشبختانه اسمارت‌فون‌ها می‌توانند اطلاعات ذخیره شده در این نرم افزارها را بصورت آماده و آفلاین، در یک چشم بر هم زدن در اختیارتان قرار دهند.

۲- حمل آسان هرآنچه نیاز دارید

اسمارت‌فون‌ها می‌توانند هرآنچه نیاز دارید را در یک فضای کوچک ذخیره کنند. به ‌جای یادداشت‌برداری با خودکار و کاغذ می‌توانید به‌سادگی از اطلاعات عکس بگیرید و به‌ جای جمع کردن تعداد زیادی کارت ویزیت با گرفتن عکس، تمامی آن‌ها را در لیست مخاطبان گوشی‌تان ذخیره کنید.

در بسیاری از کشورها می‌توانید پرداخت‌های خود را با اپلیکیشن‌هایی چون Squarecash، Apple Pay و Google Wallet به راحتی انجام دهید و دیگر نیازی به حمل پول نقد یا کارت‌های بانکی ندارید.

۳- برای هر روزتان برنامه ریزی کنید

با اسمارت‌فون‌ها به هرآنچه برای برنامه‌ریزی نیاز دارید، دسترسی دارید. اپلیکیشن تقویم، به همراه ویژگی اطلاع رسانی تایمردار و جی‌پی‌اس، می‌تواند به شما در مدیریت تمام ملاقات‌های کاری کمک کند.

می‌توانید بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس را با استفاده از اسمارت‌فون تهیه کنید. همچنین از این امکان برخوردارید که صندلی‌تان را در سینما، تئاتر و سالن کنسرت رزرو کرده، تاکسی خبر کنید یا حتی غذا سفارش دهید. بسیاری از شرکت‌ها حتی اپلیکیشن مخصوص به خود را برای انجام خدمات اینترنتی، توسعه داده‌اند.

۱۶۳۲۴۸۷۱۱۰۲_fc19865d16_o

۴- در چرخه بمانید

امروز دیگر هر‌کسی می‌تواند با اسمارت‌فون خود از طریق ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، تماس صوتی و پیامک، با دنیا در ارتباط باشد و به اطلاعات روز دسترسی داشته باشد. آیفون می‌تواند طوری تنظیم شود که بدون نیاز به باز کردن ایمیل، هر نیم ساعت یا طبق هر بازه زمانی که بخواهید، ایمیل‌های جدیدتان را چک کند.

۵- می‌توان کار‌ها را سریع‌تر انجام داد

هر اسمارت‌فون می‌تواند زمان انجام هر کاری را کاهش دهد. دیگر همانند گذشته لازم نیست برای چک کردن ایمیل به آن وارد شوید و فقط کافیست به قسمت اطلاع‌رسانی گوشی خود نگاهی بیندازید. دیگر نیازی به تایپ کردن کلمات نیست. متن‌ها را می‌توانید با صحبت کردن به رشته تحریر بیاورید. با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف که روز به روز پیشرفته‌تر می‌شوند می‌توان بسیاری از کارها را سریع‌تر انجام داد. بنابراین اسمارت‌فون‌ها نه تنها مفید هستند بلکه در‌صورت استفاده درست می‌توانند در بازدهی روزانه شما تاثیر زیادی داشته باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH